Pieterjan94
Well-known member
HAa merci voor de info. Ga eerst eens gewone races nog eens een kans geven dan. Begreep daar een paar jaar geleden echt niks van. Nu ben ik enkele jaren grijzer dus misschien dat ik nu wel beter begrijp. Zou anders wat overkill zijn om meteen bij de A's mee te rijden.Wtrl gebruikt zwift als platform voor zijn wedstrijden. Dus ja zwift heb je zeker nodig. Je hebt ook een team nodig want individueel kun je niet meerijden maar als je wat zoekt vind je altijd wel een team links of rechts.
Ik kende het ook niet en ik reed vorige winter wat races op zwift en ik kreeg de vraag van een team om mee te doen bij hen en zo heb ik de laatste 2 rondes mee gedaan. Het seizoen bestaat uit 4 rondes met telkens 6 races als ik het goed heb.
Ik doe dit jaar normaal ook mee als B rijder maar de eerste ronde sla ik over zolang ik buiten rijden. Mijn conditie heeft ook een redelijke duw gekregen deze zomer door nek en rugklachten.
Verwacht je aan telkens 40min volle inspanning diep in het rood. Vorige winter had ik een FTP van 300, 3.9w/kg en ik kon amper eens punten rapen in de tussensprints/kom's. En mijn beste uitslag was 6de op 76. Laat ons zeggen dat er veel 'sandbaggers' aan deelnemen. In een gewone zwift race doe ik dan wel dikwijls mee voor de overwinning.

. Ben rond 20:45 van mijn fiets gestapt na een cooldown van een 15-tal minuten, 3 uur nadien deed mijn maag precies nog altijd niks. Toch iets té diep geweest precies.