Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Ik ga ook wel weer zwiften (en racen) dit najaar :)
Geen idee of mijn oude ploegje nog bestaat.

Beste tijd op Alpe de Zwift hier is 47'21" (2021).
Als ik een pure gok zou moeten wagen denk ik dat ik nu op 51 - 52 minuten zou zitten. De allereerste keer naar boven was in 55'.
Ik hang er nu wat tussenin denk ik.

Ik meen mij te herinneren dat @BidonTV hem naar boven heeft geknald in 43'

edit: agree met @Kenis . Inschrijven op miljoen platformen om te kunnen racen met die WTRL. Overzichtelijk kan je het bezwaarlijk noemen

Op welk platform moet je je dan wel nog inschrijven naast wtrl?
goh ik weet het hele proces eerlijk gezegd niet meer.
Maar ik herinner mij wel dat ik het allemaal bijzonder verwarrend vond, voor iets dat eigenlijk vrij simpel moest zijn.

Het is wel al een hele poos geleden dat ik nog geracet heb. Geen idee wat er in de tussentijd veranderd is.

ik moet Arkaine wel bijtreden.

Zelfs zien of je nu al dan niet bent ingeschreven voor een bepaalde rit was voor mij nooit helemaal duidelijk. Gelukkig zijn er "kapiteins" die dat allemaal faciliteren, maar echt foolproof is dat zeker niet.

Ik ga ook wel weer zwiften (en racen) dit najaar :)
Geen idee of mijn oude ploegje nog bestaat.

Beste tijd op Alpe de Zwift hier is 47'21" (2021).
Als ik een pure gok zou moeten wagen denk ik dat ik nu op 51 - 52 minuten zou zitten. De allereerste keer naar boven was in 55'.
Ik hang er nu wat tussenin denk ik.

Ik meen mij te herinneren dat @BidonTV hem naar boven heeft geknald in 43'

edit: agree met @Kenis . Inschrijven op miljoen platformen om te kunnen racen met die WTRL. Overzichtelijk kan je het bezwaarlijk noemen
44:04 is mijn beste tijd al is dat wel geleden van januari 2020.
Momenteel zit ik ver van dat niveau af jammergenoeg.

Wie gaat er nu meedoen met het WTRL seizoen?

Ik ga meedoen in de B categorie bij de BZR Lions. Nu ik erbij stilsta... ik weet niet eens op welk uur het zal zijn.
Ook moet ik nog 3 races rijden omdat waar een klassering te krijgen zodat ik effectief kan deelnemen.

Maar ik heb er wel weer zin in.

Zal wel weer enorm afzien zijn. Ik heb in een jaar geen zwiftrace meer gereden denk ik.
Ik denk dus niet dat ik bij de eerste races de voorste groep ga kunnen bijhouden.

Ik doe ook mee aan de WTRL.
Wegens ongeval, mindere conditie, meer gewicht,... zal dat ook in de B categorie zijn.
Ik zit bij de Lions 1.

Laatst bewerkt:
Ik doe voor het eerst mee.
Laatste anderhalve maand ben ik op de sukkel met mijn kuit en vorige week nog corona gehad. Dat wordt leuk.
We doen met onze ploeg mee met de A's 😶. Als ik de eerste race 3,7 a 3,8w haal ga ik al heel content mogen zijn.

Ik doe ook weer mee aan de WTRL, ook in de B categorie. Blijft een leuke afwisseling met de standaard wintertrainingen en ge kunt daar soms toch nog eens dieper gaan dan ge denkt te kunnen...🙂

Ik rijd mee bij de BZR Rhinos 6 (C). Tzal kantje boordje zijn aangezien ik vorige week een redelijke breakout race gereden heb op City & the Sgurr tijdens de Zwift Monthly Race series maar voorlopig plaatst Category Enforcement mij nog in cat C. Gezien mijn eerdere ervaringen met de ZRL is het waarschijnlijk geen overbodige luxe van helemaal op het randje van je categorie te zitten. Het niveau is meestal absuurd hoog.
Het seizoen dat ik begin dit jaar heb mee gereden zat ik eigenlijk niet zo zot ver van de cat limit af en daar was het een struggle om mee te zijn met de eerste helft van het pak.

Als er nog een beetje bij kan kwa vermogen en er kan nog een paar kg af kan ik dit seizoen hopelijk wel eens die stap naar de B's zetten.

Weet er iemand of je na één race reeds een categorie krijgt toegewezen?
Ik heb in maanden niet gezwift, en zowat alle races zijn nu category enforced.
Ik kan alleen meedoen als de organisator ook categorie E heeft ingesteld. Gelukkig is er om 18u15 zo eentje. Als iemand wilt meedoen... :)

Voor het begin van wtrl moet je minstens 2 races hebben uitgereden die ook minstens 30 minuten duren.

edit:

Why am I being placed in the E pen?
The E pen is for riders who don’t have enough data in the system to be properly classified. The best solution is to put in a hard 12+ minute ride (20 minutes+ is even better), then come back and try signing up for your event again.

zal wel ok zijn na één race dus

Ok dan.

46'51" - 260 Watt gemiddeld, 3.7 w/kg

Vroeger reed ik bij de B's.

Winnaar bij de B's: 42:06
Mijn positie bij de B's: 23/36

Winnaar bij de C's: 46:42 met 3.1 w/kg op 101KG, vrij vlak parcours, dus kan die goeie tijd wel snappen
De tweede bij de C's: 46:48 met 230W of 3.0 W/kg
Hoe dat werkt is mij een raadsel

Zoals verwacht toch een pak onder mijn oude niveau.
Zo'n 12-15 watt minder dan wat ik gemiddeld reed vorig jaar
25 watt minder dan in 2021.

Wanneer ik weer wat train, vermoed ik tussenin het niveau van 2021 en 2022 weer kan uitkomen.
In 2021 wat over de schreef gegaan wat tot blessures heeft geleid.

Hoe werkt dat wrtl gedoe? Zwift nodig? Wil dat dit jaar misschien wel eens een kans geven
Wtrl gebruikt zwift als platform voor zijn wedstrijden. Dus ja zwift heb je zeker nodig. Je hebt ook een team nodig want individueel kun je niet meerijden maar als je wat zoekt vind je altijd wel een team links of rechts.
Ik kende het ook niet en ik reed vorige winter wat races op zwift en ik kreeg de vraag van een team om mee te doen bij hen en zo heb ik de laatste 2 rondes mee gedaan. Het seizoen bestaat uit 4 rondes met telkens 6 races als ik het goed heb.
Ik doe dit jaar normaal ook mee als B rijder maar de eerste ronde sla ik over zolang ik buiten rijden. Mijn conditie heeft ook een redelijke duw gekregen deze zomer door nek en rugklachten.
Verwacht je aan telkens 40min volle inspanning diep in het rood. Vorige winter had ik een FTP van 300, 3.9w/kg en ik kon amper eens punten rapen in de tussensprints/kom's. En mijn beste uitslag was 6de op 76. Laat ons zeggen dat er veel 'sandbaggers' aan deelnemen. In een gewone zwift race doe ik dan wel dikwijls mee voor de overwinning.

Ik weet niet meer wie de Vacmaster Cardio 54 hier had aangeraden maar dikke merci! Top fan, zelfs met die warme weer niks last!

Wtrl gebruikt zwift als platform voor zijn wedstrijden. Dus ja zwift heb je zeker nodig. Je hebt ook een team nodig want individueel kun je niet meerijden maar als je wat zoekt vind je altijd wel een team links of rechts.
Ik kende het ook niet en ik reed vorige winter wat races op zwift en ik kreeg de vraag van een team om mee te doen bij hen en zo heb ik de laatste 2 rondes mee gedaan. Het seizoen bestaat uit 4 rondes met telkens 6 races als ik het goed heb.
Ik doe dit jaar normaal ook mee als B rijder maar de eerste ronde sla ik over zolang ik buiten rijden. Mijn conditie heeft ook een redelijke duw gekregen deze zomer door nek en rugklachten.
Verwacht je aan telkens 40min volle inspanning diep in het rood. Vorige winter had ik een FTP van 300, 3.9w/kg en ik kon amper eens punten rapen in de tussensprints/kom's. En mijn beste uitslag was 6de op 76. Laat ons zeggen dat er veel 'sandbaggers' aan deelnemen. In een gewone zwift race doe ik dan wel dikwijls mee voor de overwinning.
Die points race op Makuri 40 op 19 september gaat zelf rond het uur liggen. Poeh, die gaat echt bruut worden: 5 tussensprints waarvan 2 héél kort opeen in Neokyo en dan onderweg ook nog 2 vervelende lopers waar de vermogens sowieso steeds een stuk de hoogte in zullen gaan.

En inderdaad, als je het niveau van een 'gewone' Zwift race gewoon bent, doe er dan altijd nog maar een serieuze klets bij. Alleen het verschil in vermogen uit de start pens is vaak enorm.

Mijn 2e race voor klassement ook gereden.
Dat was in London, 24km 246hm.

"246 hm, da's niet zo veel", niet beseffend dat op 24km dat niet heel erg weinig is.

Na 16 km verschijnt er dan ook 'box hill climb' op het scherm.
FFFUUUU

Enerzijds maak ik mijzelf wijs dat het allemaal niet veel uitmaakt en ik deze race rij om te kunnen meedoen aan WTRL, anderzijds wil ik mij ook nooit laten kennen en probeer ik het toch een beetje goed te doen tegenover mijn vroegere zelf.

Teleurstelling alom. Box Hill 35s onder PR naar boven.
Het goeie nieuws is dat er nog veel marge is om te verbeteren :)

Edit: Lions 8 hier!
zijn er eigenlijk Belgische teams buiten BZR?

Edit: Lions 8 hier!
zijn er eigenlijk Belgische teams buiten BZR?
Sportsolid misschien maar dat is eigenlijk een beetje een afsplitsing van BZR als ik het goed heb. Granfondoteam.be (GFTbe) heeft ook een Zwift team denk ik. Voor de rest heb je nog wel wat all Belgian teams maar dat zijn eerder kleine teams, wrs met gasten die elkaar kennen IRL.

Terug
Bovenaan