Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

df20p_1.jpg-1200x600-cb1c4ebc88.jpg

Ik snap het probleem, mijn waardes op Zwift zijn veel beter tot een graad of 15°. Eens je over de 20°C gaat geraak je nog moeilijk gekoeld, zonder dat je echt zo'n bouwdroger gaat zetten. :unsure:
Ik heb die bouwdroger al nodig in de winter :unsure:

De rollen buiten zetten (in de schaduw) ?
Ijsvest maar dat heb je wss niet :D
Buiten zou uiteraard wel kunnen. Ik moet dan alleen eens bedenken hoe ik dat praktisch het vlotste voor mekaar krijg.

€90 voor een Jumbo visma koelvest. Ik had gedacht dat ze daar nog veel meer geld voor zouden vragen.

TTT season never stops! Gelukkig is het de laatste weken wat frisser. In de zomer is er uiteraard al eens vaker iemand niet bij, vandaag waren we met 4.
Interessant was wel dat iedereen kon sturen. Het heeft wel zijn voordelen:
- als 1e man kan je echt opzij gaan zoals in het echt. En dan achteraan weer insturen.
- echt nice hoe je proper op één lijn kan rijden
- hier en daar kan je bochten wat korter afsnijden

Nu Zwift hun eigen controller heeft uitgebracht en alle events plots steering enabled zijn gaan mensen die racen toch voor de keuze komen te staan, steering kopen of in het nadeel zijn.

TTT season never stops! Gelukkig is het de laatste weken wat frisser. In de zomer is er uiteraard al eens vaker iemand niet bij, vandaag waren we met 4.
Interessant was wel dat iedereen kon sturen. Het heeft wel zijn voordelen:
- als 1e man kan je echt opzij gaan zoals in het echt. En dan achteraan weer insturen.
- echt nice hoe je proper op één lijn kan rijden
- hier en daar kan je bochten wat korter afsnijden

Nu Zwift hun eigen controller heeft uitgebracht en alle events plots steering enabled zijn gaan mensen die racen toch voor de keuze komen te staan, steering kopen of in het nadeel zijn.
Ik heb die steering van mijn Kickr Bike ene keer gebruikt en sindsdien staat dat af. Ik weet niet of ik realistisch gezien voldoende lucide ben om in volle verzuring nog alert genoeg te zijn om te sturen met zo´n knopjes.

Ik heb die steering van mijn Kickr Bike ene keer gebruikt en sindsdien staat dat af. Ik weet niet of ik realistisch gezien voldoende lucide ben om in volle verzuring nog alert genoeg te zijn om te sturen met zo´n knopjes.
Als je bij de nevenbonden gaat koersen moet je bij hartslag 185 ook nog sturen natuurlijk. Of schakelen of remmen.

De meeste koersen in Zwift zijn met een vrij groot peloton. Dan gaan het eerder om jezelf eens te kunnen herpositioneren. We weten allemaal hoe irritant het kan zijn als je mannetje zich zo wat half naast de groep zet.
Maar als je in een kleine groep belandt wordt het wel interessant. Als je aanvalt kies je gewoon de andere kant van de weg en kan niemand je draft pakken. Of de eerste 3 renners hebben sturen, de 4e niet en blijft gewoon in het midden van de weg rijden. Dan begint het wel echt een nadeel te worden.

Als je bij de nevenbonden gaat koersen moet je bij hartslag 185 ook nog sturen natuurlijk. Of schakelen of remmen.

De meeste koersen in Zwift zijn met een vrij groot peloton. Dan gaan het eerder om jezelf eens te kunnen herpositioneren. We weten allemaal hoe irritant het kan zijn als je mannetje zich zo wat half naast de groep zet.
Maar als je in een kleine groep belandt wordt het wel interessant. Als je aanvalt kies je gewoon de andere kant van de weg en kan niemand je draft pakken. Of de eerste 3 renners hebben sturen, de 4e niet en blijft gewoon in het midden van de weg rijden. Dan begint het wel echt een nadeel te worden.
Ik heb dan ook in de verste verte geen interesse in koersen. Sturen is zo al niet mijn forte laat staan tegen 180BPM in een pak met minstens een aantal gasten die ze beter zouden wegsteken :unsure:

Er is wel nog een verschil tussen fysiek sturen en intrinsiek naar de wielen voor u te trekken tegen op 2 knopkes te duwen en dan te dubbelchecken dat je ver genoeg naar links/rechts gaat maar ook niet té veel... ik zit er niet op te wachten alleszins.

Vandaag stage 3 gereden van de monthly series met de gravel bike. Solo gegaan op het offroad deel, 10-12s gepakt, uiteindelijk 50m voor de finish nog opgerold. :( Sturen zou geen succes geweest zijn. Twas veel met de kop in de kas die laatste 6-7 minuten.

Dat sturen geloof ik toch ook niet in hoor.
Dat voordeel is vooral placebo. De zwift mechanics zijn ook niet van dat niveau dat je daar realistisch mee kan koersen met aantrek en elastiek effect.
Ook 99€ voor mislukte GameCube controllers, goed gek.

Alles valt op te lossen met meer wattage te duwen!

Deze week nog eens Alp du zwift aanvallen, mijn PR is tot nog toe 53.25 Maar heb nu een week hoogtestage achter de rug dus dat wordt zowizo nieuwe PR, wat is jullie best tijd op De Alp en Ventop? Ventop is 1u24 zie ik net

52'38" op de Alp. Dateert al van 2019.
Sindsdien heb ik em maar 6x meer opgereden, en nooit meer voluit. Dat zou wel wat sneller moeten kunnen.

De ventop heb ik maar 1x gedaan, om die route badge te behalen. 1u55 aan 176w zie ik 😄

Moest iemand in het najaar op Zwift willen koersen en nog een ploeg zoeken...

We zijn met onze ploeg (zzrc) aan het uitkijken welke ploegen we kunnen opstellen wanneer de Zwift Racing League opnieuw start. Vanaf 12 september wordt er 6 wekenlang elke dinsdagavond geraced. (na een break volgt dan weer 6 weken, maar dat zijn zorgen voor later).

Ploegentijdrit op donderdagavond, ook nog steeds iedereen welkom trouwens 😉. We hebben ploegen van A tem D.

Mijn pr op alpe du zwift is 62min13
Zit nog wat marge op sta iets lichter sindsdien en heb nu een stagesbike.

Teveel dingen om uiteindelijk te kunnen racen... Join dit Join dat dan houd het al op :)
Zo ingewikkeld is het toch niet.
Account aanmaken op wtrl. En dan krijg je elke week via discord een link waar je op moet klikken en je kan meedoen. That's it.

Deze week nog eens Alp du zwift aanvallen, mijn PR is tot nog toe 53.25 Maar heb nu een week hoogtestage achter de rug dus dat wordt zowizo nieuwe PR, wat is jullie best tijd op De Alp en Ventop? Ventop is 1u24 zie ik net
54.09 hier. Ergens van vorig jaar. Momenteel zal het wel rond het uur draaien. Ik heb een dramatische zomer achter de rug.
Ik zit al in een wtrl team en neem deel bij de B races. Dit motiveert me door de winter.

Terug
Bovenaan