zuinige koelkast

D

Deleted member 451

Guest
Ik heb hier onlangs mijn oude backup koelkast weg gegeven.
er stond wel op "a class whirlpool", maar ik geloof niet dat een A class was (vroeger zetten ze daar op wat ze wilden denk ik)
bovendien koelde hij niet meer genoeg... beestje was ook al 10 a 15 jaar oud denk ik



nu zoek ik dus een nieuwe back up koelkast (mag klein model zijn) is maar voor biertjes in te steken in de zomer.

nu zocht ik online es rond, en ik zie overal E en F class.

bestaan geen koelkast met A of B energie klasse?

zoja welke raden jullie me aan?
 
 
Hier was de inbouwkoelkast v d keuken kapot.
Madam wou een Smeg want ze vind dat mooi.
En langs de andere kant hadden we extra bergruimte na het herwerken v de lege inbouwkoelkastkast (dit woord zal wss wel ergens verschijnen maar bon😊)

Maar achteraf denk dat die smeg wel nog zuinig zijn qua verbruik 👍
 
Liebherr is voor koelkasten en diepvriezen wat Miele is voor wasmachines en droogkasten.
Ik heb een Liebherr diepvries klasse A+++ uit mijn hoofd, al 10j en die werkt prima. Sterk aangeraden.
 
Hier is een paar weken terug het erfstuk van mijn ouders kapot gegaan, een Siemens van meer dan 30 jaar oud.
Stond enkel op als er veel volk op bezoek is, max een vijftal keer per jaar. Dan wordt daar extra drank/fruit/taart in gestoken.

Voor die paar keren per jaar dat dat op staat, ga ik een tweedehands frigo'ke zoeken. Energielabel is van geen belang.
 
Als bijkoelkast heb ik onlangs deze gekocht (heb er toen wel minder voor betaald, 225 euro). Dat was een van de weinige goedkopere modellen die niet E of F was. Er zit bij ons enkel drank en groenten (van een groentenpakket) in.
 
Als bijkoelkast heb ik onlangs deze gekocht (heb er toen wel minder voor betaald, 225 euro). Dat was een van de weinige goedkopere modellen die niet E of F was. Er zit bij ons enkel drank en groenten (van een groentenpakket) in.
Bedankt, maar ik zie bij minpunten:
  • De koelkast is niet geschikt voor gebruik in een koude, niet verwarmde omgeving.


Mja, is dus bedoeling dat ik die in mijn tuinhuis zet, (niet verwarmd), dus ook in de winter en dergelijke....

Ofwel moet ik dan natuurlijk in de winter de stekker uit trekken, omdat alle dranken dan toch automatisch koel gaan hebben door de winter;
en telkens als het zomer wordt, de stekker in pluggen....
 
Terug
Bovenaan