Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Niet iedereen heeft het even breed. Er zijn nu eenmaal mensen die nooit voor 50 euro pp. zullen gaan eten, omdat dat niet in hun budget past. Ik zou dat nu precies toch niet tof vinden dat ik mensen uitnodig omdat ik hen er graag bij heb, dat die zich dan financieel pijn moeten doen omwille van mijn keuze van een dure menu.
Het is niet dat je wildvreemden uitnodigt waarbij je totaal geen zicht hebt op hun financiële situatie he. Hadden dat arme stakkers geweest, dan werd ik er nu drie jaar later niet nog steeds ambetant van :)

Er zijn er ook die vrienden vragen voor de receptie en dan het feest/eten doen met de familie. Het rare daar is dat er dan zijn die nog een onderscheid maken: u uitnodigen voor de receptie om dan 4u later terug te keren voor het desert/feest.

Ik snap dat wel en ik vind het niet onlogisch. Ben zo ook al eens alleen voor dessert en dansfeest uitgenodigd geweest en ik zag daar geen probleem in.
Dat was een bevriend koppel die enkel familie en hun echt beste vrienden voor het volledige feest gevraagd hadden. Alle mensen die op het volledige feest zaten, hadden de dag al mee beleefd van in het stadhuis.

De rest van de vriendenkring werd dan uitgenodigd voor het dansfeest, omdat ze nu eenmaal liever met hun kameraden dan met de zatte nonkel en de bomma op de dansvloer stonden. Tijdens het dansfeest was er een doorlopend dessertenbuffet.

Ik vind dat logischer om een fuif met uw ruime vriendenkring te houden, dan hen enkel uitnodigen op een receptie waar iedereen wat onwennig staat te wezen om die dan buiten te werken.

Ik heb nooit geen trouwfeest in Belgie meegemaakt, dus daarmee waarschijnlijk dat ik het vreemd vind.

In Polen op alle trouwfeesten, is het gewoon een doorlopend buffet van begin tot einde en is iedereen ook van begin tot einde uitgenodigd. Feesten zijn vaak wel 2 dagen lang, en het is op die tweede dag dat er een stuk minder mensen zijn uitgenodigd.

Al moet ik toegeven dat sommige mensen wel enkel voor de Kerkdienst worden uitgenodigd, al snap ik daar compleet het nut niet van. Wie wilt er nu een uur naar de Kerk gaan om anderen te zien trouwen en dan weer huiswaarts te keren. Wij hebben het alleszins niet gedaan en op de andere trouwfeesten die wij hebben bijgewoond, is dat ook niet gebeurd. Maar het is wel mogelijk dus. Al lijkt me dat dan eerder voor oudere mensen, buren, etc.

't Is allemaal zo moeilijk niet hoor. Als ik weet dat een koppel al 100 euro p.p. voor eten betaald, ga ik niet afkomen met een cadeau van € 20.
Ga ik naar nen trouw waar ze gewoon een BBQ doen, dan geef ik ook geen 120 euro per persoon als cadeau.

Staat het feest u niet aan of wil je geen cadeau geven, blijf dan thuis.

Een feest van een ander en daarbij horende tradities moet je toch niet over analyseren. Elk doet wat hij wilt, zo moeilijk is da.

Ik vind dat altijd zo raar dat het bedrag dat je geeft, afhangt van wat voor soort trouwfeest ze geven.
Wij geven bij elk trouwfeest even veel. Of dit nu ne sjieke diner is of een frietkraam. Die met de frietkraam zal nog wat overhouden en die met de sjieke diner zal er mss wat bij inschieten. Da's toch hun eigen keuze?

Wij hebben zelf een feest gegeven waarbij iedereen volledig naar het avondfeest mocht komen, een 165tal personen. Ik zou niet weten wie hoeveel gegeven heeft en of ze iets gegeven hebben. Interesseert me ook niet. Ik heb ze uitgenodigd omdat ik ze er graag bij wilde hebben, niet omdat ik er een envelop van wilde.

Ik stel een nieuw trouwfeest gebruik voor: De marriage moshpit ... te doen juist na de openingsdans ... en dan smijt ge iedereen daarin die te weinig in zijn envelopeke heeft gestoken naar uw goesting.

Dat is de keuze van de gasten toch. De meeste gasten geven wel iets a ratio hun consumptie. Als je enkel naar de receptie gaat dan geef je toch ook niet even veel als dat je het heel diner mee doet? Anders kan je nog gaan discusteren waarom je geen 50€ de man geeft als je NIET naar het trouwfeest gaat of kunt gaan. Je was uitgenodigd toch? Dat jij niet kan komen is toch hun schuld niet?

Als het beiden een volledig avondfeest is, vind ik daar echt geen verschil in. Dus als je 2 beste vrienden hebt en de ene geeft een fancy feest en de andere ne zalige BBQ dan krijgt de ene een envelop met 50 euro en dan andere een envelop met 25 euro? Ik, persoonlijk, vind dat raar.

Ik vind dat altijd zo raar dat het bedrag dat je geeft, afhangt van wat voor soort trouwfeest ze geven.
Wij geven bij elk trouwfeest even veel. Of dit nu ne sjieke diner is of een frietkraam. Die met de frietkraam zal nog wat overhouden en die met de sjieke diner zal er mss wat bij inschieten. Da's toch hun eigen keuze?

Wij hebben zelf een feest gegeven waarbij iedereen volledig naar het avondfeest mocht komen, een 165tal personen. Ik zou niet weten wie hoeveel gegeven heeft en of ze iets gegeven hebben. Interesseert me ook niet. Ik heb ze uitgenodigd omdat ik ze er graag bij wilde hebben, niet omdat ik er een envelop van wilde.
Tgoja, raar.

Wij geven nogal snel een 120 euro per persoon (dus 240) als we naar een avondfeest moeten. Is dat een BBQ (wat dan weer minder voorkomt) dan geef ik toch wat minder ja.
Is dat een één van de beste vrienden t.o.v. ne neef die ik al 10 jaar niet meer gezien heb, scheelt toch ook.

Ik heb dat ook bijgehouden hoeveel we van wie gekregen hebben. Voor de corona hadden we 5 trouws in een jaar tijd. Dan gaven we gewoon hetzelfde wat wij gekregen hadden.

Als ik trouw vraag ik enkele Win for Life tickets per persoon. Is nog plezant.
Ze zijn uitgenodigd voor hun aanwezigheid, niet voor hun geld, het feest betalen we wel zelf.

Volgende week trouwen wij 😉
Intieme familie nu, later groot feest, voor sommige mag ik het geen trouwfeest noemen want het is geen zittend diner in 1 of andere dure zaal met volk dat ik amper ken.
Hela, maar dat heb ik niet gezegd hé.

Veel succes alvast, en vergeet vooral niet om er zelf enorm van te genieten. Was voor mij de mooiste dag van mijn leven, hoe cliché het ook is.

Ik vraag mij altijd af, wie spreekt er nu af met zijn collega's na het werk, is 8u30 per dag 5 dagen op 7 samen zitten en samen eten niet genoeg misschien? Dat is meer dan dat de meesten met hun vrouw spreken. Nee dat is nu niet bepaald het criterium voor mij om collega's al dan niet uit te nodigen. Neven en nichten spreek ik ook niet mee af buiten de feestdagen, en die zijn daar toch ook.
Goh, toen ik nog werkte bij @straight_six gingen we elke vrijdag op cafe na het werk. Uiteraard enkel met de groep die overeenkwam met elkaar. Ooit eens de rekening gekregen na een uur of 4 van meer dan 200 euro. Toen belde er een vd bureau die mee (Nico, die daar ook het meest legendarisch verhaal ooit meegemaakt heeft daar) was de baas, met de boodschap dat we gingen blijven bestellen tot hij kwam betalen. Baas is effectief afgekomen om te betalen. :unsure:
Waar ik nu werk (of werkte, vandaag C4 gehad), gingen we ook elke vrijdag nog iets drinken met de hele groep van chauffeurs. Bij de nieuwe werkgever waar ik over 2 weken mag beginnen is dat blijkbaar ook standaard op vrijdag.

Bij ons was het simpel om een lijn te trekken:
Collega's waarmee je ook in je vrije tijd iets doet: ja
Collega's die niet meer zijn dan dat : nee

Goh, toen ik nog werkte bij @straight_six gingen we elke vrijdag op cafe na het werk. Uiteraard enkel met de groep die overeenkwam met elkaar. Ooit eens de rekening gekregen na een uur of 4 van meer dan 200 euro. Toen belde er een vd bureau die mee (Nico, die daar ook het meest legendarisch verhaal ooit meegemaakt heeft daar) was de baas, met de boodschap dat we gingen blijven bestellen tot hij kwam betalen. Baas is effectief afgekomen om te betalen. :unsure:
Waar ik nu werk (of werkte, vandaag C4 gehad), gingen we ook elke vrijdag nog iets drinken met de hele groep van chauffeurs. Bij de nieuwe werkgever waar ik over 2 weken mag beginnen is dat blijkbaar ook standaard op vrijdag.
Jij hebt anders ook nog een verhaal die blijft plakken daar. Was jij dat niet die het laatste weekend dat je de bedrijfswagen had er nog mee naar een festival ergens in Roemenië ofzo geweest is?

Nico, wat een held 😂😂😂 die keer dat hij al de vuilzakken in de productie uitgegoten heeft omdat ze componenten in de vuilbak smeten is legendarisch 😂😂😂

Jij hebt anders ook nog een verhaal die blijft plakken daar. Was jij dat niet die het laatste weekend dat je de bedrijfswagen had er nog mee naar een festival ergens in Roemenië ofzo geweest is?

Nico, wat een held 😂😂😂 die keer dat hij al de vuilzakken in de productie uitgegoten heeft omdat ze componenten in de vuilbak smeten is legendarisch 😂😂😂
Dat verhaal is dus nog steeds bekend? :unsure:
Had gevraagd of ik efkes naar de Ardennen mocht met die auto, maar ben een paar km verder gereden. Luc was er niet bepaald blij mee. :')
Officieel werkte ik daar toen zelfs niet meer. De vrijdag was mijn laatste dag, maar was de woensdag vertrokken met die auto, om hem de dinsdag terug te brengen. Stond plots 4k km op de teller er bij, was eigenlijk de enige keer dat Luc uit zijn vel sprong tegen mij. :lol:

Terug
Bovenaan