Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Wij hebben niemand enkel voor de receptie gevraagd. Vind ik ook zo dwaas.

Je moet je dan helemaal optutten om een glas te drinken en een paar hapjes te eten om dan half dood van de honger terug aan te zetten.

En daar zit je dan in een frietkot op je paasbest. + heel je avond is om zeep want tegen dat je thuis bent is het ook al rond 21u.

Mij ga je allesinds geen plezier doen om me te vragen voor de receptie.

Als ik ooit trouw, dan nodig ik alleen de mensen uit die ik er oprecht graag bij wil hebben. Of dat nu onder de noemer familie, vrienden of collega's valt maakt me niet uit. Zeker is wel dat deze personen voor het hele pakket mogen komen, enkel dansfeest of enkel receptie is mijn ding zo niet. Dan lijkt het inderdaad of die mensen zijn minder belangrijk.

Ja, hoewel we dan op een aantal familieleden van mijn vrouw toch serieus pissed off waren achteraf. Twintig euro voor met vier man te komen, vonden we toch wat respectloos bijvoorbeeld.
Is idd weinig voor 4 man, ma imo belachelijk van u om hiervoor lastig te zijn.
Als je mensen op je feest erbij wilt maakt het toch niet uit wat ze geven. Anders kan je beter op je uitnodiging zetten, welkom van dat uur tot dat uur en gelieve een envelop met 50€ de man mee te brengen.

Altijd belachelijk gevonden die verplichte cadeaus of giften. Net hetzelfde bij babyborrels,...
Gij nodigt mij uit, ik vraag u niet om te komen. Gij wilt een chique feest geven, awel zie dat ge het kunt betalen.

Eens collega gehad die op voorhand openlijk vertelde, ik hoop dat ik het feest en onze huwelijksreis eruit haal met het trouwfeest.
Diene mens heeft ook niveel gekregen ze.

Voor de rest geef ik altijd voldoende, puur omdat het moet. Is toch een traditie die mag verdwijnen.

Lol, mensen uitnodigen voor enkel den dessert, wat een vreemde gedachte. Dat is echt het toppunt van "ik voel me ergens verplicht om u uit te nodigen, maar ge zijt het niet waard dat ge gans den event met ons moogt meemaken". Die komen dan een uurke taart fretten en dan mogen ze weer vertrekken?
Nee, die blijven dan voor de rest van het feest uiteraard.

Het hele idee van bijhouden wie wat gegeven heeft om toch maar verontwaardigd te kunnen zijn of zeker max evenveel te geven als die trouwen vind ik daarentegen een heel vreemd idee.

Dessert
Lol, mensen uitnodigen voor enkel den dessert, wat een vreemde gedachte. Dat is echt het toppunt van "ik voel me ergens verplicht om u uit te nodigen, maar ge zijt het niet waard dat ge gans den event met ons moogt meemaken". Die komen dan een uurke taart fretten en dan mogen ze weer vertrekken?

Ik ben in Polen getrouwd en wij hebben het vrij rustig gehouden met een trouwfeest op 1 dag ipv over 2 dagen en een 75-tal gasten. 's Namiddags trouwen, en dan zuipen en fretten van 17h tot 04h 's nachts bij ons. Desserts zijn via een open buffet gelijk beschikbaar van 18h/19h en worden ook gans de avond aangevuld. Alleen de grote huwelijkstaart is een eenmalige attractie, bij ons rond een uur of 22h dacht ik.
Ik had 3 collega's die destijds goeie vrienden waren, uitgenodigd. Inclusief partner. Dat was ook bewust omdat de meerderheid van de Poolse gasten (familie+kennis van vrouwlief) geen Engels spraken, en die paar collega's van me vormden dan een brug tussen mijn familie en andere Polen die in de buurt zaten.
+Dansfeest he.

Veel liever zo een formule ipv ah je mag een uurtje 'aar de receptie komen.

Als ik ooit trouw, dan nodig ik alleen de mensen uit die ik er oprecht graag bij wil hebben. Of dat nu onder de noemer familie, vrienden of collega's valt maakt me niet uit. Zeker is wel dat deze personen voor het hele pakket mogen komen, enkel dansfeest of enkel receptie is mijn ding zo niet. Dan lijkt het inderdaad of die mensen zijn minder belangrijk.

Bij veel koppels is het 'lastig' dat het feest gefinancierd wordt door de ouders bijvoorbeeld, dan is het deels ook een feest van de ouders en wensen zijn bepaalde mensen uit te nodigen die je zelf helemaal niet kent, of zijn er "nice-to-have's" waar je nooit echt diep contact mee hebt maar die je moet uitnodigen als formaliteit (buren/collega's/buren van de ouders/...)

In zo'n gevallen is enkel uitnodigen voor de receptie/dessert wel begrijpelijk IMO
Zelf doen we dat ook met enkel receptie, maar we voorzien wel hapjes + entrée voor degenen die moeite doen om toch naar de receptie komen

Geld verwachten voor een feest dat je geeft is ook respectloos. Verwacht je ook steeds een envelop wanneer je iemand thuis vraagt om te komen eten?

Want dat kost u ook geld...
Dat is toch appelen met peren vergelijken hoor. Je verwacht bij een trouwfeest allesbehalve van uit de kosten te geraken, maar je verwacht ook niet dat familieleden komen freeloaden. Wij gaven meer uit aan verjaardagscadeaus voor hun kinderen. Maar bon.

Wij hanteren zelf altijd de regel als we gevraagd worden op een trouwfeest om een bedrag te geven dat overeenkomt met wat we betalen als we eens goed gaan eten. De ene keer zal dat dan wat te weinig zijn, de andere keer misschien te veel. Maar dat is gewoon een teken van respect.

Maar
Dat is toch appelen met peren vergelijken hoor. Je verwacht bij een trouwfeest allesbehalve van uit de kosten te geraken, maar je verwacht ook niet dat familieleden komen freeloaden. Wij gaven meer uit aan verjaardagscadeaus voor hun kinderen. Maar bon.

Wij hanteren zelf altijd de regel als we gevraagd worden op een trouwfeest om een bedrag te geven dat overeenkomt met wat we betalen als we eens goed gaan eten. De ene keer zal dat dan wat te weinig zijn, de andere keer misschien te veel. Maar dat is gewoon een teken van respect.
Ge geeft wat ge wilt en ikzelf geef ook altijd voldoende.

Maar het begrip om iets te geven op een feest waar ze u op uitnodigen heb ik nooit begrepen.
Zelfde met een babybezoek,...

Maar het begrip om iets te geven op een feest waar ze u op uitnodigen heb ik nooit begrepen.
Zelfde met een babybezoek,...
Dat is gewoon een teken van respect. Als ik ergens wordt uitgenodigd om te gaan eten, dan heb ik ook altijd iets bij hoor. Geen geld dan natuurlijk, maar een fles, een boeket, koekjes, chocola, ...

Dat is gewoon een teken van respect. Als ik ergens wordt uitgenodigd om te gaan eten, dan heb ik ook altijd iets bij hoor. Geen geld dan natuurlijk, maar een fles, een boeket, koekjes, chocola, ...
Zelfde kostprijs dan de maaltijd?

Achja discusie zonder einde die ik al met genoeg mensen gevoerd heb.
Iederer zijn idee erover

Zelfde kostprijs dan de maaltijd?

Achja discusie zonder einde die ik al met genoeg mensen gevoerd heb.
Iederer zijn idee erover
Neen, dat hoeft ook niet. Je kan dat ook moeilijk weten. Maar wat je wel kan weten is dat €5 op een trouwfeest enkel de prijs van uw glas cava zal dekken.

Hier ook van sommigen 20€ gekregen, maar ik weet dat die het niet breed hebben. Beter iets dan niets. :p

Mijn schoonmoeder vroeg een oplijsting van wat we kregen zodat ze erna ook iets in die trant kon geven als zij naar een trouw moest van hen.
We hebben de oplijsting gemaakt voor haar, maar zelf nooit meer naar gekeken.

Beetje een rare redenering en eigenlijk kan ik me er ook niet 100% in vinden, maar hier wordt vaak gekeken naar wat wij voor hen kosten door ons uit te nodigen en wordt er zeker genoeg gegeven om dit te compenseren.
Bij goede vrienden/dichte familie wordt meer gegeven.

't Is allemaal zo moeilijk niet hoor. Als ik weet dat een koppel al 100 euro p.p. voor eten betaald, ga ik niet afkomen met een cadeau van € 20.
Ga ik naar nen trouw waar ze gewoon een BBQ doen, dan geef ik ook geen 120 euro per persoon als cadeau.

Staat het feest u niet aan of wil je geen cadeau geven, blijf dan thuis.

Een feest van een ander en daarbij horende tradities moet je toch niet over analyseren. Elk doet wat hij wilt, zo moeilijk is da.

Ook geen verschil.. Iemand uitnodigen thuis om frieten met stoofvlees of kip ofzo te eten en als dessert een paar bollen ijs van den Aldi vergelijken met een maaltijd van rond de 75€ de man.

Als wij bij vrienden gaan doen wij ook altijd een bloemetje en een fles mee.

Collegas uitnodigen of niet? Bwoah daar doet iedereen maar zijn goesting mee eh. Ik persoonlijk zou enkel degenen uitnodigen die ik echt op mijn feest wil. Uiteindelijk gaat dat ook op voor type feest / hoe groot / indeling / planning / ... doe wat ge zelf tof vindt, of dat nu een classy decadent feest is of niet.

Ik heb zelf wel een grondige haat om naar een "half" feest te moeten ... dus dat doe ik niet, het is mij gewoon de tijd niet waard. Meestal zijn dat dan ook geen echte goede vrienden, dus /care dat ik er niet bij was.
Een uitzondering wil ik maken voor goede vrienden, die een beperkt besloten diner houden (bvb enkel gezin + getuigen), en dan de grote groep uitnodigen voor het feest.

Als wij ooit trouwen zal het sowieso een feest met veel volk zijn, we hebben nogal een grote vriendengroep. En dan zullen de mensen voor alles of voor niks uitgenodigd zijn.
Nu wij zouden sowieso geen klassiek trouwfeest geven. Het zal eerder een giga BBQ zijn van smiddags tot snachts, waar iedereen mag binnen en buiten droppen wanneer em wilt, aandoen wat em wilt (ik zal alvast geen kostuum aan hebben), er gevraagd wordt geen cadeaus mee te nemen, en @Sir.Killalot zijn idee van boardgames vind ik ook ne goeie.

Ohja ... en een springkasteel moet er zijn ... voor de kinderen eh :unsure:.

Collegas uitnodigen of niet? Bwoah daar doet iedereen maar zijn goesting mee eh. Ik persoonlijk zou enkel degenen uitnodigen die ik echt op mijn feest wil. Uiteindelijk gaat dat ook op voor type feest / hoe groot / indeling / planning / ... doe wat ge zelf tof vindt, of dat nu een classy decadent feest is of niet.

Ik heb zelf wel een grondige haat om naar een "half" feest te moeten ... dus dat doe ik niet, het is mij gewoon de tijd niet waard. Meestal zijn dat dan ook geen echte goede vrienden, dus /care dat ik er niet bij was.
Een uitzondering wil ik maken voor goede vrienden, die een beperkt besloten diner houden (bvb enkel gezin + getuigen), en dan de grote groep uitnodigen voor het feest.

Als wij ooit trouwen zal het sowieso een feest met veel volk zijn, we hebben nogal een grote vriendengroep. En dan zullen de mensen voor alles of voor niks uitgenodigd zijn.
Nu wij zouden sowieso geen klassiek trouwfeest geven. Het zal eerder een giga BBQ zijn van smiddags tot snachts, waar iedereen mag binnen en buiten droppen wanneer em wilt, aandoen wat em wilt (ik zal alvast geen kostuum aan hebben), er gevraagd wordt geen cadeaus mee te nemen, en @Sir.Killalot zijn idee van boardgames vind ik ook ne goeie.

Ohja ... en een springkasteel moet er zijn ... voor de kinderen eh :unsure:.
Noem zoiets wat je wilt, maar noem het geen "trouwfeest"

Ik snap dat wel en ik vind het niet onlogisch. Ben zo ook al eens alleen voor dessert en dansfeest uitgenodigd geweest en ik zag daar geen probleem in.
Dat was een bevriend koppel die enkel familie en hun echt beste vrienden voor het volledige feest gevraagd hadden. Alle mensen die op het volledige feest zaten, hadden de dag al mee beleefd van in het stadhuis.

De rest van de vriendenkring werd dan uitgenodigd voor het dansfeest, omdat ze nu eenmaal liever met hun kameraden dan met de zatte nonkel en de bomma op de dansvloer stonden. Tijdens het dansfeest was er een doorlopend dessertenbuffet.

Ik vind dat logischer om een fuif met uw ruime vriendenkring te houden, dan hen enkel uitnodigen op een receptie waar iedereen wat onwennig staat te wezen om die dan buiten te werken.

Niet iedereen heeft het even breed. Er zijn nu eenmaal mensen die nooit voor 50 euro pp. zullen gaan eten, omdat dat niet in hun budget past. Ik zou dat nu precies toch niet tof vinden dat ik mensen uitnodig omdat ik hen er graag bij heb, dat die zich dan financieel pijn moeten doen omwille van mijn keuze van een dure menu.

Terug
Bovenaan