Vind ik ook. In mijn geval was dat een kwestie van in dezelfde situatie zitten (professioneel en qua leefwereld/leeftijd) en zo toch een band krijgen. Als je intensief samenwerkt kan het volgens mij ook niet enkel over het werk gaan. Natuurlijk, als je als starter tussen mensen worden gedropt die allemaal 20 jaar ouder zijn met kinderen ofzo ook, dat is anders.Dus collega's kunnen nooit (goede) vrienden worden bij u?
Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, collega's zijn en met niemand echt een amicale band hebben. Ik zeg niet dat ge met iedereen moet overeenkomen, verre van zelfs, maar wat vriendschap tss collega's is toch aangenamer werken?
Overigens, meer on-topic: die Vlaamse (?) oplossing om mensen enkel voor de receptie of het dessert uit te nodigen vind ik nogal vreemd. Bij mij is dat meer van: jou wil ik op mijn feest. Niet van: jou wil ik wel op een receptie, omdat ik niet anders kan, maar tegen het eten trap je het maar af

. De meeste van die mensen zie ik (in niet-corona tijden) ook meer uur op een dag dan mijn vrouw, dusja. Ik vind het toch wel belangrijk dat je daar niet louter een professionele relatie mee hebt.