Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Dus collega's kunnen nooit (goede) vrienden worden bij u?

Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, collega's zijn en met niemand echt een amicale band hebben. Ik zeg niet dat ge met iedereen moet overeenkomen, verre van zelfs, maar wat vriendschap tss collega's is toch aangenamer werken?
Vind ik ook. In mijn geval was dat een kwestie van in dezelfde situatie zitten (professioneel en qua leefwereld/leeftijd) en zo toch een band krijgen. Als je intensief samenwerkt kan het volgens mij ook niet enkel over het werk gaan. Natuurlijk, als je als starter tussen mensen worden gedropt die allemaal 20 jaar ouder zijn met kinderen ofzo ook, dat is anders.

Overigens, meer on-topic: die Vlaamse (?) oplossing om mensen enkel voor de receptie of het dessert uit te nodigen vind ik nogal vreemd. Bij mij is dat meer van: jou wil ik op mijn feest. Niet van: jou wil ik wel op een receptie, omdat ik niet anders kan, maar tegen het eten trap je het maar af :)

Ik heb iedereen (exclusief stagiairs en consultants) uitgenodigd, maar toen waren we nog een relatief kleine start-up. Een man of 18, waarvan er 2 enkel naar de receptie zijn gekomen. Wel allemaal zonder partner.

Mijn vrouw had haar directe collega's uitgenodigd voor de receptie, die mochten wel met partner komen.

Geen seconde spijt van gehad. Hecht, jong team dat weet hoe je een feestje moet bouwen :unsure:. De meeste van die mensen zie ik (in niet-corona tijden) ook meer uur op een dag dan mijn vrouw, dusja. Ik vind het toch wel belangrijk dat je daar niet louter een professionele relatie mee hebt.

Vind ik ook. In mijn geval was dat een kwestie van in dezelfde situatie zitten (professioneel en qua leefwereld/leeftijd) en zo toch een band krijgen. Als je intensief samenwerkt kan het volgens mij ook niet enkel over het werk gaan. Natuurlijk, als je als starter tussen mensen worden gedropt die allemaal 20 jaar ouder zijn met kinderen ofzo ook, dat is anders.

Overigens, meer on-topic: die Vlaamse (?) oplossing om mensen enkel voor de receptie of het dessert uit te nodigen vind ik nogal vreemd. Bij mij is dat meer van: jou wil ik op mijn feest. Niet van: jou wil ik wel op een receptie, omdat ik niet anders kan, maar tegen het eten trap je het maar af :)

Ik vind dat ook vreemd, 5j geleden op trouwfeest van bevriend koppel en dan komen er zo’n paar tegen de dessert maar avondeten was uitgelopen en dan moesten die zo buiten wachten of in andere zaal waar er plaats was maar die konden los binnenzien in onze zaal.

Heel awkward als ge dan bezig zijt aan uw vlezeke en 25 man staat op u te gapen als nen aap in een zoo.

Enkel receptie vind ik redelijk normaal eigenlijk. Al waren dat in ons geval dan enkel de collega's van mijn vrouw. Zij wou persé die hun partners er bij, en dat vond ik niet oké om dan er bij te nemen op het feest.

Enkel dessert heb ik ook al eens gezien, maar dat vind ik inderdaad een stuk onwenniger. Denk zowel voor degenen die enkel uitgenodigd zijn voor de dessert en dansfeest als degenen die er al waren voor de diner.

Ik heb bijvoorbeeld wel 'ruzie' gehad met mijn pa omdat die ook hun buren en zijn ex-collega's wou uitnodigen voor de receptie. Ik heb daar mijn been stijf gehouden, dat wou ik niet.

Mijn collega's niet omdat ik heel vaak van project wissel en als ik die allemaal moet uitnodigen zijn dat er een paar 100.
Mijn vrouw haar collega's wel, klein team en ze wil er graag blijven werken voor de rest van haar leven. Dat was ook de "gewoonte" tot er eentje was die niet alle collega's heeft uitgenodigd (maar die trouw was dus gepland voor de onze en zij was degene die zei dat ze alle collega's ging uitnodigen). Dat is dan binnen het team ook niet goed bevallen...

Kleine firma met goeie sfeer, dus iedereen zou mogen komen. Andere collega's die huwden in het verleden vroegen ook iedereen.

Denk het ni. De mensen waarmee ik een goeie band haf zijn vertrokken, en de nieuwe collegas ken ik nog ni zo goed.

Mss met uitzondering van 1 collega, ma die kent daar dan niemand

Nee, ons huwelijksfeest was enkel met dichte vrienden en familie, al bij al misschien 40 personen. Ik kom heel goed overeen met mijn collega's maar als ik van mijn werk alle mensen die ik graag heb had moeten uitnodigen was het aantal genodigden bijna verdubbeld. Dat had de verhouding familie vs collega's ook best vreemd gemaakt. Heb mijn collega's gewoon achteraf getrakteerd op het werk.

Enkel dessert heb ik ook al eens gezien, maar dat vind ik inderdaad een stuk onwenniger. Denk zowel voor degenen die enkel uitgenodigd zijn voor de dessert en dansfeest als degenen die er al waren voor de diner.

Raar, want dat zorgt toch voor extra, onnodige stress ivm de planning?
Dan moet alles tiptop in orde zijn zodat iedereen net op tijd is voor den dessert. En als het eten dan wat uitloopt, dan sta je daar met een aantal mensen die daar staan te wachten...?

Raar, want dat zorgt toch voor extra, onnodige stress ivm de planning?
Dan moet alles tiptop in orde zijn zodat iedereen net op tijd is voor den dessert. En als het eten dan wat uitloopt, dan sta je daar met een aantal mensen die daar staan te wachten...?
Uwen traiteur/zaal moet dat degelijk kunnen plannen.
Ik zie sowieso niet goed in wat daar onwennig aan is (tenzij ge opeens een uur moet wachten). Bij ons werden die ontvangen in de receptieruimte met een glaasje 🤷‍♀️

Op mijn zus haar trouw in 2019 kwamen de collega's van haar werk later voor het dessertbuffet. Hoewel dat ook allen artsen zijn, waren er toch enkele boerenpummels onder hun partners. Dat ging dan om excessief streekbieren bestellen, die dan halfvol bleven staan en zelf marginaal dronken gedrag . Veel te braaf van hun om zware bieren toe te laten.

Zelf zijn wij in volle Corona zomer 2020 getrouwd voor de wet, met in het achterhoofd we doen ooit wel een echt feest, maar eigenlijk blij dat dit er toch niet meer van zal komen. Het was dus in beperkte kring met enkel de kleine familie.

Langs een kant 10-15K er door jagen voor een dag die in een knip voorbij is, vind ik echt zonde, dan liever een mooie reis. Ik heb ook al verschillende feesten waar we uitgenodigd waren weten annuleren in, waarvan ik vermoed dat ze nu wel in slechte papieren zitten. Na de lockdown zullen die arrogante horecabazen hun prijzen weer omhoog doen met 2/3 euro per gerecht, waardoor het weer een dikke 1000 euro extra is voor een trouwfeest in een feestzaal met eten.

Collega's uitnodigen, ik wisselde al 8 keer van werkgever in 10 jaar, waardoor collega's gewoon collega's zijn. Nu werk ik zo goed als 2 jaar voor de zelfde werkgever en ik zou de collega die vertrokken is en die gebleven is uitnodigen. Mijn nieuwe collega zou ik niet uitnodigen.

Langs een kant 10-15K er door jagen voor een dag die in een knip voorbij is, vind ik echt zonde, dan liever een mooie reis.
Het is inderdaad een gigantische, absurd hoge kost voor één dag. Maar ik zou het zo opnieuw doen. Dat blijft echt de schoonste dag van mijn leven. Het had dat allicht ook wel geweest hadden we er een stuk minder in gestoken, maar nu klopte alles gewoon. If anything ik zou misschien zelfs nog iets meer uitgegeven hebben. Het enige waar ik nu bijvoorbeeld spijt van heb, is dat we geen videofotograaf hebben gevraagd.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel had aan het avondfeest. Voor mijn part mocht het na het eten gewoon gedaan zijn.

Ik zag enorm op tegen de ceremonie en de geloften. Maar achteraf bekeken was dat echt het topmoment van de dag.

Het is inderdaad een gigantische, absurd hoge kost voor één dag. Maar ik zou het zo opnieuw doen. Dat blijft echt de schoonste dag van mijn leven. Het had dat allicht ook wel geweest hadden we er een stuk minder in gestoken, maar nu klopte alles gewoon. If anything ik zou misschien zelfs nog iets meer uitgegeven hebben. Het enige waar ik nu bijvoorbeeld spijt van heb, is dat we geen videofotograaf hebben gevraagd.
Wel persoonlijk vond ik dat een zeer mooie en emotionele dag bij mijn zus en schoonbroer, maar on-topic vond ik de aanwezigheid van haar collega's, die zoals gebruikelijk pas na het eten kwamen, een domper op de feestvreugde of overbodig. Onze eigen trouw was maar een klein feestje wegens corona.

Goeie sfeer op het werk? Kleine receptie geven op het werk zelf bvb vrijdag om 17u of ene trakteren vlakbij voor de naaste collega's of het team.

Slechte sfeer op het werk: waarom zou iemand zelf moeten weten dat je trouwt?

Trouwen is, in mijn ogen, iets dat je wil delen met mensen om wie jij geeft en die om jou geven. Alles wat naar verplichting riekt : fuck that!
Dit grotendeels.

Toen ik jaren terug trouwde, had ik de slechtste baas indenkbaar + ik was van plan om het daar toch af te bollen een paar maanden nadien.
-> niemand uitgenodigd, want fuck verplichtingen en fuck mensen waar jij niet om geeft en die niets om u geven.

(Mijn toenmalige baas nam me dit niet in dank af waardoor onze verstandhouding nog verslechterde.
Wat dan weer positief was, want mijn vertrek bespoedigde. :) )

Op mijn huidig werk zou ik al mijn directe collega's én baas uitnodigen.

Ik zou mn collega's wellicht niet uitnodigen, hoewel ik er een goede band mee heb (met de meeste toch). Ik zou het te awkward vinden dat mn zatte nonkel cafépraat tegen m'n baas zou beginnen uitkramen. Ik zou zeker nooit een onderscheid maken tussen de collega's onderling. Dat leidt onvermijdelijk tot geroddel. En het doet me iets teveel denken aan m'n kindertijd (jij mag lekker wel/niet naar mn feestje).

(Hoe dan ook zou ik zo weinig mogelijk mensen uitnodigen want ik sta niet graag in de belangstelling. Dus ja, wellicht zal ik nooit trouwen. Tenzij mss op een afgelegen eiland in de stille oceaan ofzo :)

Heeft ook niks te maken met lekker wel, lekker niet naar mijn feestje eh.. Want het lost wel wat meer dan een stuk cake of een pannenkoek van de Aldi.

Waarom zou je in godsnaam pakt 60€ de man x 14 collega's en dan nog eens x2 met hun partner erbij = 1680€ betalen voor een bende roddelaars en schijnheiligaards? En zou je de 4 collega's waar je een echte vriendschapsband ook buiten het werk dan niet mogen vragen?

Met dat geld kan ik veel leukere dingen doen dan een bende schijnheiligaards hun buik te vullen.

Misschien moeten ze eens naar hun innerlijke zelf kijken waarom ze niet gevraagd worden ipv te roddelen erover. Want dat laatste is net de grote reden dat ze er niet bij waren.

Ik zou enkel familie en vrienden uitnodigen, waarvan ik er overigens wel enkele als (voormalige) collega's heb leren kennen.

Ik ben al op veel trouwfeesten geweest en eigenlijk zijn alle Vlaamse trouwfeesten toch een beetje hetzelfde.

Ofwel heb je de "rot op na de aperitief formule" waarbij je collega's en vrienden van de ouders vraagt. Die laatste moet je onder lichte dwang uitnodigen, want de ouders/schoonouders betalen het feest? De gasten komen toe om 16u, maar om 18u mogen ze dan beschikken, want dan komt de familie toe.

Ofwel heb je de "enkel voor het dessert formule", waarbij de collega's toekomen om 21u voor taart en dansfeest. Meestal is de timing van het eten slecht zodat de belangrijke gasten en familie nog niet gedaan hebben met eten.

Wanneer het dessert op is begint de DJ met het afspelen van een standaard trouwfeest mix.
Wat zeker "niet" mag ontbreken is die marginale lac du conemara en het gezwaai met de servietten.Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden en waarom blijft men dat nog altijd doen? De dj die dat draait op mijn trouw kan meteen opkrassen.

Terug
Bovenaan