Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Als dat de Lotto is en ik win 1 miljoen EUR. Dan blijf ik gewoon mijn huidige job uitvoeren. Die doe ik met alle plezier. Indien ik 130 miljoen EUR win met Euromillions dan stop ik direct. Tijd om te gaan reizen en wat van de wereld te zien.

Hier als ik win, stel +10 miljoen (nu nog spelen :p) stop ik direct met werken. Zou wel nog een klein bedrijfje opstarten in niche van de huidige job waardoor je de voeling met de maastschappij niet verliest maar deadlines en stress.. ho maar.. dat laat ik achterwege.

Hier als ik win, stel +10 miljoen (nu nog spelen :p) stop ik direct met werken. Zou wel nog een klein bedrijfje opstarten in niche van de huidige job waardoor je de voeling met de maastschappij niet verliest maar deadlines en stress.. ho maar.. dat laat ik achterwege.
Dat kan je hier toch vinden. :unsure:

Zijn we hier Magic aan het spelen of zo? Geen argumenten geven maar gewoon de naam van weet ik veel wie gooien, kan die dan je argumenten voor je geven?

Trolling back to basics :rofl:

Trollen…een woord dat iemand gebruikt wanneer hij een ongemakkelijke waarheid moet aanhoren.

Ik heb trouwens geen enkel probleem met het "werksysteem". Er is nu eenmaal een soort structuur nodig om de maatschappij optimaal te laten functioneren. En deze is de beste die er nu voorhanden is.

Maar ontkennen dat wanneer een werkgever tijdens de werkuren (8u per dag of meer) bepaalt:
-wat men draagt van kledij
-wanneer men pauze mag nemen
-wat men doet
...niet een beetje "slaaf" spelen is kijkt weg van de realiteit.

Tenzij je zelf die regels mag opleggen uiteraard...dan liggen de kaarten anders. Je status is hoger en je serotonine stijgt blijkbaar.

Ooit gehoord van de "lobster theory"?

Laatst bewerkt:
Als ik 'binnen zou zijn' en mij financieel voor de rest van m'n leven niks meer zou moeten aantrekken, zou ik het niet zozeer moeilijk hebben met werken (in loondienst) op zich (al dan niet nog maar zeer minimaal), maar wel met het moeten aanvaarden van de autoriteit van "hiërarchische meerderen".
Ik ben helemaal nog niet "FIRE", maar ik moet nu soms ook al een stuk van m'n tong bijten als "een hogere" weer met iets onnozel/tijdsverliesachtig afkomt, ook al vallen die mensen heel goed mee en heb ik hier quasi volledige vrijheid qua werk- en tijdsindeling. Ik zou zoiets echt niet kunnen met bloedzuigers of kloten van bazen, en al helemaal niet als ik dat loon(tje) au fond toch niet meer nodig heb. 😂

Ik zou in de politiek gaan en proberen minister te worden…
Iedereen wil toch lange dagen kloppen, geen leven hebben, geen verandering kunnen doorvoeren op basis van wat je zelf het beste acht, bij het minste in de gazet beklad worden en als beloning daarvoor eigenlijk maar relatief matig vergoed worden. Klinkt als een droomjob.

Iedereen wil toch lange dagen kloppen, geen leven hebben, geen verandering kunnen doorvoeren op basis van wat je zelf het beste acht, bij het minste in de gazet beklad worden en als beloning daarvoor eigenlijk maar relatief matig vergoed worden. Klinkt als een droomjob.
Ja maar ik zou een miljoen van mijn ministerloon opnieuw investeren in kraslotjes

Ja maar ik zou een miljoen van mijn ministerloon opnieuw investeren in kraslotjes
Een minister verdient netto ruwweg 10.000 EUR per maand... Met andere woorden zal je 8 jaar en 4 maanden moeten werken (geen eurocent mogen uitgeven), hopen dat je niet 1x maar zelfs 2x een ambtstermijn kan doen en dan kan je pas je plan uitvoeren...

Om dan dus effectief ondertussen het scenario van Nijntje te volgen... Ik zal maar zeggen dat ik zeer blij ben dat je nooit een minister zal zijn van wat dan ook :)

Als ik het financieel niet meer nodig heb dan stop ik gewoon met werken en doe ik puur waar ik zin in heb misschien eindigt dat ook in een (zelfstandige) job maar zeker niet meer onder een baas of in een organisatie waar aan de touwtjes getrokken wordt door ondergekwalificeerde blaaskaken of waar alles nep en fake is. Liefst iets op mijn eigen waar ik eigen klanten kies en aan laag tarief zonder al teveel verwachtingen iets kan opbouwen dan.

Nu ik dat zo zeg zou ik dat ook nu al kunnen proberen alleen heb ik de tijd en energie niet om daar mee aan de slag te gaan, en de druk is dan ook wat hoog. Als er niks vanaf hangt is het gemakkelijker, eigen tempo, no stress no risk.

Als ik de lotto zou winnen > 2 miljoen tenminste.

Laatst bewerkt:
Een "job" heb je om je in je levensonderhoud te voorzien. Met €130 miljoen op je bankrekening is dat niet nodig. Veel mensen zeggen dat ze stoppen met werken als ze zoveel geld winnen, maar dat is geen synoniem met "rentenieren en niks meer doen". Je hebt als mens behoefte om onder de mensen te komen en je dag te vullen met zinvolle taken. 1 dag in de zetel hangen en Netflixen is plezant, maar na twee weken hangt dat je keel toch uit.

Soms denk ik dat het een vergiftigd geschenk zou zijn. Een bezoek aan een duur restaurant is nu iets wat je aan jezelf geeft als beloning, want je hebt ervoor gespaard. Als je dat elke dag kan doen, wordt dat vanzelfsprekend en is het niet meer bijzonder. Sommige mensen zouden zich na verloop van tijd zelfs gaan vervelen met al die mogelijkheden, hoe gek het ook klinkt. Je hebt miljonairs die keihard blijven werken en hun imperium verder blijven uitbouwen tot ze doodvallen. Iemand die €130 miljoen in zijn schoot geworpen krijgt is toch een heel ander type persoon.

Goh, met mijn tuin in orde te zetten, fietsen, reizen, zou ik mij wel voor een tijd kunnen bezig houden. Hier in België zou het rap tegensteken in de winter om maandenlang thuis te zitten, maar in Spanje zou ik quasi elke dag een paar uur op mijn fiets zitten.
Je zou ook kunnen wat vrijwilligerswerk doen zonder veel verplichtingen als je toch wilt nuttig bezig zijn, maar niet meer 9 tot 5 aan een bureau toch, dat zal verleden tijd zijn.

Euromillions winnen is natuurlijk nog een verschil versus 1-3 miljoen winnen met de Lotto. Met >100 miljoen moet er helemaal niets meer en kan je leven zoals een koning, maar met een paar miljoen ga je ook nog niet enorm zot moeten doen om er een leven lang mee toe te komen. Best een beetje verstandig beleggen dan, zodat het geld niet door inflatie zijn waarde verliest.

Goh, met mijn tuin in orde te zetten, fietsen, reizen, zou ik mij wel voor een tijd kunnen bezig houden. Hier in België zou het rap tegensteken in de winter om maandenlang thuis te zitten, maar in Spanje zou ik quasi elke dag een paar uur op mijn fiets zitten.
Ieder moet voor zich bepalen wat een zinvolle tijdsbesteding is, maar ik denk dat het niet zo evident is om plots op een berg tijd én geld te zitten. Je kan daar goed mee omgaan maar ook heel slecht.

Dat gezegd zijnde: ik smul wel van de verhalen van lottowinnaars die bankroet zijn op enkele jaren tijd. Soms zijn dat héél schrijnende verhalen (uiteengespat gezin en drugsverslaving), soms ook wel laconiek van "ik heb het toch maar gehad".

Ieder moet voor zich bepalen wat een zinvolle tijdsbesteding is, maar ik denk dat het niet zo evident is om plots op een berg tijd én geld te zitten. Je kan daar goed mee omgaan maar ook heel slecht.

Dat gezegd zijnde: ik smul wel van de verhalen van lottowinnaars die bankroet zijn op enkele jaren tijd. Soms zijn dat héél schrijnende verhalen (uiteengespat gezin en drugsverslaving), soms ook wel laconiek van "ik heb het toch maar gehad".
Eerst een paar jaar al het geld buiten gooien , en dan toch nog werk moeten zoeken een paar jaar later, dat wil je ook niet. Leg dat dan maar eens uit bij een toekomstige werkgever dat je daar met een gat van 2-3 jaar zit op uw CV.

Eerst een paar jaar al het geld buiten gooien , en dan toch nog werk moeten zoeken een paar jaar later, dat wil je ook niet. Leg dat dan maar eens uit bij een toekomstige werkgever dat je daar met een gat van 2-3 jaar zit op uw CV.
... voor een functie bij de boekhouding. :unsure:

Ik denk dat als je van nature een beetje spaarzaam bent dat je toch ook je geld niet meteen gaat buiten smijten, ook al win je miljoenen met de Lotto.
Het zal in de eerste plaats zijn om er op lange termijn te kunnen van leven, en alle bijkomende, onnodige luxe is met de overschot.
Steek het grootste deel in vastgoed, (dividend) aandelen, obligaties en andere zaken iets opbrengen en leef met de opbrengst daarvan, dat is mijn idee.

3 miljoen nu is misschien nog maar 1 miljoen waard qua koopkracht binnen 20 jaar door inflatie.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je van nature een beetje spaarzaam bent dat je toch ook je geld niet meteen gaat buiten smijten, ook al win je miljoenen met de Lotto.
Het zal in de eerste plaats zijn om er op lange termijn te kunnen van leven, en alle bijkomende, onnodige luxe is met de overschot.
Steek het grootste deel in vastgoed, (dividend) aandelen, obligaties en andere zaken iets opbrengen en leef met de opbrengst daarvan, dat is mijn idee.

3 miljoen nu is misschien nog maar 1 miljoen waard qua koopkracht binnen 20 jaar door inflatie.
Dat is natuurlijk de bedoeling als je de 3 miljoen hebt en je wilt van de opbrengsten leven, dat je meer "verdient" met je geld dan inflatie hé :) Lazy man's investments, een paar ETF's aankopen voor een paar honderdduizend euro kan iedereen.

Terug
Bovenaan