Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik doe mijn werk heel graag maar ik zou ook gewoon ontslag nemen. Uiteindelijk zal ik me gaan vervelen dus dan ben ik wel benieuwd waar ik in zou rollen.

Uhm, er zijn nog altijd veel zaken die je kan doen waar je niemand anders voor nodig hebt, hoor. Blijven werken omdat al de rest werkt en je anders niks kan doen is toch al het zwakste argument dat ik hier al heb zien passeren. :ROFLMAO:
Ik heb 2 kleine kinderen, dus ik hang vast aan de schooluren en vakanties. Hetzelfde geldt voor bijna al onze vrienden.

Dus voor mij is een job die voldoening geeft en veel vrije tijd heeft wanneer er toe doet het beste dat ik kan hebben momenteel.

Work life balance is trouwens het eerste dat ik onderhandel als ik solliciteer, tijd is belangrijkste dat er is(voor mij).

Mocht ik begin 20 zijn zou ik er ook anders tegen aankijken.

Ik doe mijn werk heel graag maar ik zou ook gewoon ontslag nemen. Uiteindelijk zal ik me gaan vervelen dus dan ben ik wel benieuwd waar ik in zou rollen.
Ik denk dat mensen die verveling of sleur vaak onderschatten. Dat gevoel van niets moet kan volgens mij evengoed negatief worden, en veel zaken waar we nu met plezier onze tijd insteken zijn ook enkel maar leuk in beperkte dosis.

Dat wil niet zeggen dat je aan het werk moet blijven voor je mentale gezondheid, maar gewoon dat je volgens mij wel actief moet nadenken hoe al die nieuwe vrije tijd te gebruiken. Anders kan je ook geconfronteerd worden met het zwarte gat dat gepensioneerden al eens meemaken: plots kan je zogezegd alles doen, maar uiteindelijk zit je toch maar thuis te niksen.

Gewoon onmiddellijk stoppen. Wat ik doe als job kan ik desnoods nog hobbygewijs doen, zonder al die miserie van stress en deadlines.

Ik wil het nog wel eens zien, blijven werken. Gesteld dat je 's morgens al de moed vindt om uit je nest te komen als het niet moet, duurt het juist tot de eerste e-mail of je baas/collega die aan je bureau staat vooraleer je zegt: kust ze nu eens, ik ben weg.

Er zijn toch genoeg manieren om je nuttig bezig te houden en te ontplooien los van dat werk zeker.

Mensen moeten echt eens een onderscheid leren maken tussen werken en een job.

Indien ik de Lotto win, dan zeg ik mijn job meteen op. Dat wil niet zeggen dat ik niks van werk meer ga doen. Het verschil is dat ik enkel de zaken ga doen waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb, en zonder financieel motief.

Mensen moeten echt eens een onderscheid leren maken tussen werken en een job.

Indien ik de Lotto win, dan zeg ik mijn job meteen op. Dat wil niet zeggen dat ik niks van werk meer ga doen. Het verschil is dat ik enkel de zaken ga doen waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb, en zonder financieel motief.
Mja, er is nu wel redelijk wat werk dat je niet zomaar kan of mag uitvoeren zonder een job en de bijhorende verplichtingen hoor.

Ik zou sowieso stoppen. In de wintermaanden veel vrijwilligerswerk doen, verschillende dingen zodat er voldoende afwisseling is en ik nog iets om handen heb en me nuttig voel.
Van pakweg mei tot en met september/oktober gewoon genieten van de zomer, buiten misschien eens wat shifts in een zomerbar of vrijwilligen op een buurtfestival.

Ik doe m'n werk graag maar heb regelmatig wel eens dagen dat ik denk van 'hmm vandaag liever niet'. No way dat ik mezelf daar dan tot zou verplichten als het financiële aspect wegvalt.

Gewoon onmiddellijk stoppen. Wat ik doe als job kan ik desnoods nog hobbygewijs doen, zonder al die miserie van stress en deadlines.

Ik wil het nog wel eens zien, blijven werken. Gesteld dat je 's morgens al de moed vindt om uit je nest te komen als het niet moet, duurt het juist tot de eerste e-mail of je baas/collega die aan je bureau staat vooraleer je zegt: kust ze nu eens, ik ben weg.

Er zijn toch genoeg manieren om je nuttig bezig te houden en te ontplooien los van dat werk zeker.
Wat als "dat werk" de manier is dat ik ontspan en mezelf kan ontplooien? Moet ik dan toch maar naar iets op zoek gaan buiten dat werk? Waarom?

Ik doe mijn job graag.
Maar als ik de euromillions zou winnen
Zou ik toch direct stoppen om dan zelf een vzw op te richten voor katten.
Een groot afgeschermd domein (met de nodige faciliteiten) waar afgedankte/gedumpte katten de rest van hun leven zorgeloos kunnen rondlopen.
Een mens kan maar dromen zeker 🙈

Ja, ik zou verder doen met wat ik nu; de impact die ik er mee kan realiseren en de voldoening die het me geeft zijn te groot.

Ik zou wellicht wel wat nieuwe ventures aangaan, die ik nu niet per se zou nastreven vanuit risk-POV.

Machtspel met den baas loert om de hoek…zeker wanneer hij weet dat je schatrijk bent.

Topuitspraak, uw leidinggevende weet dat je geld hebt dus volgt er een machtsspel.

Vraag mij soms af in welk toneelstuk sommigen leven.
Dat is nu wel iets dat wel degelijk voorvalt.
De "ge hebt het precies ook niet echt nodig"-commentaren...

Ook de reden waarom zo weinig freelancers met een echt dure auto naar de klant rijden.

Dat is nu wel iets dat wel degelijk voorvalt.
De "ge hebt het precies ook niet echt nodig"-commentaren...

Ook de reden waarom zo weinig freelancers met een echt dure auto naar de klant rijden.
Ik zeg niet dat het niet voorvalt, maar die veralgemening... Net alsof dit per definitie dé reactie zou zijn.

Daar ga ik dus niet mee akkoord. Ik ken meer leidinggevenden waar dat geen reet zou uitmaken dan leidinggevenden die op die manier zouden reageren.

Misschien deeltijds om te beginnen, ik zou zeker niet meer fulltime werken moest ik met de lotto winnen en het geld niet meer nodig hebben.
En dan eens nadenken of ik wel nog zou werken of er gewoon mee stop. Je hebt toch minder sociaal contact als je helemaal niet meer werkt. Als je dan volledig er mee stopt moet je ook een plan hebben wat je gaat doen.

Anderzijds, als je stopt met werken zal je ook wel mensen tegen komen. Werk staat dan niet in de weg om te reizen bijvoorbeeld.
Ik zou mij dan rap iets kopen in Spanje , zodat ik hier weg ben als het winter/slecht weer is.

Machtspel met den baas loert om de hoek…zeker wanneer hij weet dat je schatrijk bent.
Als uw baas het weet en moeilijk doet ben je toch gewoon weg? Die heeft dan toch 0 macht over jou. Dikke middenvinger dan naar de baas en uw eigen baas zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan