Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik weet hier niet. Opzich doe ik mijn job wel graag dus ik zou er niet mee inzitten om nog verder te werken (deeltijds dan) maar ik zou het ook wel zien zitten om iets nieuws te proberen of te gaan studeren (zonder examens dan, gewoon hoorcolleges volgen ofzo).

Ik denk wel dat zoveel geld mij enorm veel stress zou bezorgen en dat ik toch angst zou hebben dat mensen te weten zouden komen dat ik zoveel geld heb 😬. Dus misschien dat naar het buitenland verhuizen. UK en Scandinavië spreken mij wel enorm aan. Te ver wil ik namelijk ook niet in verband met familie.

Ik weet hier niet. Opzich doe ik mijn job wel graag dus ik zou er niet mee inzitten om nog verder te werken (deeltijds dan) maar ik zou het ook wel zien zitten om iets nieuws te proberen of te gaan studeren (zonder examens dan, gewoon hoorcolleges volgen ofzo).

Ik denk wel dat zoveel geld mij enorm veel stress zou bezorgen en dat ik toch angst zou hebben dat mensen te weten zouden komen dat ik zoveel geld heb 😬. Dus misschien dat naar het buitenland verhuizen. UK en Scandinavië spreken mij wel enorm aan. Te ver wil ik namelijk ook niet in verband met familie.

Dus terwijl er nabije landen zoals Spanje, Italië en (het Zuiden van) Frankrijk bestaan, kies je voor wonen in de regen of in de diepvries? 😂

Toch wel straf: bijna 200 stemmers waarvan 75% eigenlijk tegen hun goesting gaan werken.
Er zitten hier veel hooggeschoolde profielen desondanks meerderheid wil stoppen met werken, dan stel ik mij de vraag: Waarom gaan jullie geen andere job zoeken? Angst? Loonverlies? Of zijn er geen leuke jobs? Is werken per definitie niet leuk?

Toch wel straf: bijna 200 stemmers waarvan 75% eigenlijk tegen hun goesting gaan werken.
Er zitten hier veel hooggeschoolde profielen desondanks meerderheid wil stoppen met werken, dan stel ik mij de vraag: Waarom gaan jullie geen andere job zoeken? Angst? Loonverlies? Of zijn er geen leuke jobs? Is werken per definitie niet leuk?
Of een job nu leuk is of niet, het blijft een verplichting die meer dan de helft van de tijd waarin je wakker bent opneemt. Als je genoeg hebt om zonder zorgen te doen wat je wil, is je job blijven doen zelfs vreemd.

Of een job nu leuk is of niet, het blijft een verplichting die meer dan de helft van de tijd waarin je wakker bent opneemt. Als je genoeg hebt om zonder zorgen te doen wat je wil, is je job blijven doen zelfs vreemd.
Als je een job hebt die je graag doet, uitdagend is en waar je veel plezier uit haalt, waarom zou je daar dan mee stoppen? Dat staat toch los van het financiële?

Maar wat moet je dan met al die vrije tijd doen? Dan kan je het net zo goed nuttig opvullen met een uitdagende job ipv 40 uur extra vrije tijd te creëren die je kan opvullen met hobby's.
Dat zie ik dan anders. :p
Nu, heb hier al gepost wat ik er mee zou doen, niet compleet niksen, maar ook niet blijven werken.

Dat zie ik dan anders. :p
Nu, heb hier al gepost wat ik er mee zou doen, niet compleet niksen, maar ook niet blijven werken.
Ik heb een paar geleden tussen twee jobs in 1,5 maand niet gewerkt. Eerst 3 weken op vakantie gegaan en dan 3 weken thuis gezeten en niet veel gedaan. Die laatste 3 weken waren bij mij een complete verspilling van tijd, ik zou er tegenop zien moest ik morgen weer 3 weken (of permanent) thuis moeten zitten zonder een job.

Ik heb een paar geleden tussen twee jobs in 1,5 maand niet gewerkt. Eerst 3 weken op vakantie gegaan en dan 3 weken thuis gezeten en niet veel gedaan. Die laatste 3 weken waren bij mij een complete verspilling van tijd, ik zou er tegenop zien moest ik morgen weer 3 weken (of permanent) thuis moeten zitten zonder een job.

Ik snap dat niet, zo van die mensen die zich vervelen als ze een tijdje niet moeten werken. Jullie hebben geen vrienden en/of bezigheden/hobby's of wat?

Ik snap dat niet, zo van die mensen die zich vervelen als ze een tijdje niet moeten werken. Jullie hebben geen vrienden en/of bezigheden/hobby's of wat?
Sommigen hebben eenmaal hun werk als hobby of passie. Niets mis mee net zoals er niks mis is met daarover een andere mening hebben.

Hopen hobby's, vrienden, sociale verplichtingen, reisplannen,... Maar dat zijn dingen die kunnen naast de werkuren, in de weekends of tijdens het verlof. Ik heb geen hobby's waarmee ik pakweg 8 uur per dag wil bezig zijn, 5 dagen per week. Daarvoor dient mijn job.

Ik doe mijn job wel graag, maar zou het toch niet blijven doen vanwege de stress die er toch ook wel vaak is. Ik speel af en toe mee met euromillions op vrijdag, de droom is dan om gewoon op maandag niet meer te komen opdagen. Complete radiostilte :)

Hopen hobby's, vrienden, sociale verplichtingen, reisplannen,... Maar dat zijn dingen die kunnen naast de werkuren, in de weekends of tijdens het verlof. Ik heb geen hobby's waarmee ik pakweg 8 uur per dag wil bezig zijn, 5 dagen per week. Daarvoor dient mijn job.

Ben het eens met dat je een bezigheid moet vinden. Maar als ik volledige vrijheid heb, toch liever iets meer relax naar tijd & deadlines toe. Dat betekent niet dat ik mijn job niet graag doe, maar dat alle dingen erbij het niet waard zijn moest het niet ook goed betalen.

Waarom verander ik niet van job ? Omdat het overal wat hetzelfde is voor zover ik zie. En even iets anders doen zou wel boeiend zijn maar ook weer niet voor altijd, dus dan ga ik mijn carrière niet overhoop smijten om zomaar random dingen tussen in te doen.

Ben nu 3 maanden thuis geweest (morgen terug beginnen 🙃). Anderhalve maand op reis en anderhalve maand thuis zitten klussen (ons verdiep is nog helemaal af dus werk genoeg). Mij toch zeker niet verveeld. Moest ik een jaar thuis zijn houd ik me ook zeker nog bezig. Heb wel de routine/hou vast nog steeds van 3 kleine kinderen en een huis renovatie, dus al te veel luieren zit er zoiezo niet bij.

Ongeveer al mijn vrienden en familie hangen vast aan het 9 to 5 leven met een beperkt aantal dagen vakantie.

Ga je dan die mensen hun tijd kopen?

Ongeveer al mijn vrienden en familie hangen vast aan het 9 to 5 leven met een beperkt aantal dagen vakantie.

Ga je dan die mensen hun tijd kopen?
Als ik genoeg financiële middelen heb om me nergens zorgen over te moeten maken, kan ik me perfect tijdens normale werkuren bezighouden met passieprojecten waar ik nu de tijd niet voor heb om eraan te beginnen en het lef niet voor heb om m'n job ervoor opzij te zetten. 🤷

Als ik genoeg financiële middelen heb om me nergens zorgen over te moeten maken, kan ik me perfect tijdens normale werkuren bezighouden met passieprojecten waar ik nu de tijd niet voor heb om eraan te beginnen en het lef niet voor heb om m'n job ervoor opzij te zetten. 🤷
Maar zijn punt klopt wel deels dat in een maatschappij waar "9 to 5" zowat de standaard is, het niet noodzakelijk veel extra quality time oplevert met vrienden en familie als jij niet gaat werken en zij wel allemaal.

Terug
Bovenaan