Zoon heeft een lief

Ook autisten hebben het recht op een blauwtje te lopen en gekwetst te worden. Je kan hem niet eeuwig in een bubbeltje steken.
Hij heeft al blauwtje gelopen hier, was niet leuk om hem zo te zien. Hij hecht zich te snel aan iemand Hij kent ze een week en maakt al plannen om naar daar te gaan wonen etc
 
Hij heeft al blauwtje gelopen hier, was niet leuk om hem zo te zien. Hij hecht zich te snel aan iemand Hij kent ze een week en maakt al plannen om naar daar te gaan wonen etc
Ja, dat moet ie leren hé 🤷‍♂️ En tuurlijk is het niet leuk om hem zo te zien, maar dat hoort er gewoon bij.
 
Ja, dat moet ie leren hé 🤷‍♂️ En tuurlijk is het niet leuk om hem zo te zien, maar dat hoort er gewoon bij.
Ja mss maak ik van een vlieg een olifant, deze week wou hij 's morgens niet naar school omdat ze nog niet gestuurd heeft. Mentaal zit die nog op 14 jarige leeftijd.
Maar zin klas en vrienden hebben wel soms al een lief dus dat maakt hem onzeker waarom hij niet ..er moeten toch date apps zijn voor zijn leeftijd binnen belgie ? Binnen twee maand is hij 16
 
Ik zou er misschien wel eens een open gesprek mee hebben. Duidelijk verwoorden waar jullie zich zorgen over maken, tips geven over hoe hij zeker kan zijn dat ze echt is. Maar dan ook aangeven dat als het klopt, jullie hem ook willen steunen, met als voorwaarde wel dat hij zich ook aan de regels zal houden, bv niet plots niet naar school willen etc.

Dat lijkt me het beste. Ik heb een oudere broer met autisme, die is altijd te veel beschermd door mijn ouders, en toen hij 27 was stuurde hij plots duizende euros naar een random rekeningnummer. Bleek dus een "relatie" te hebben met een onlyfans griet. Hij was zich van geen kwaad bewust.

Het lijkt me inderdaad beter dat je zoon nu even zo een ervaring op doet zodat hij zijn les leert voor hij meer schade kan berokken.
 
Ja mss maak ik van een vlieg een olifant, deze week wou hij 's morgens niet naar school omdat ze nog niet gestuurd heeft. Mentaal zit die nog op 14 jarige leeftijd.
Maar zin klas en vrienden hebben wel soms al een lief dus dat maakt hem onzeker waarom hij niet ..er moeten toch date apps zijn voor zijn leeftijd binnen belgie ? Binnen twee maand is hij 16

Een 16jarige die mentaal nog op 14 zit? Je beschrijft waarschijnlijk de helft van de 16jarigen :p. Je moet een paar keer verbranden om zijn les te leren. Wees content dat hij open kaart speelt.


Zolang dat het geen 25 jarige wordt met de mentale leeftijd van 14jaar. Zulke eindigen meestal in de gevangenis of met een groot gat in hun portefeuille.
 
Een 16jarige die mentaal nog op 14 zit? Je beschrijft waarschijnlijk de helft van de 16jarigen :p. Je moet een paar keer verbranden om zijn les te leren. Wees content dat hij open kaart speelt.


Zolang dat het geen 25 jarige wordt met de mentale leeftijd van 14jaar. Zulke eindigen meestal in de gevangenis of met een groot gat in hun portefeuille.
Dat was niet grappig bedoeld van zijn leeftijd hij heeft werkelijk autisme
 
Dat was niet grappig bedoeld van zijn leeftijd hij heeft werkelijk autisme
ik denk dat hij wil duidelijk maken dat het niet vreemd is om op 16 jarige leeftijd mentaal 14 jaar te zijn.
Maturiteit is iets heel persoonlijk, ik was op mijn 16 ook zeer "onvolwassen" tgo mijn leeftijdgenoten.
Da's geen grote achterstand he, autisme is geen down.

Het belangrijkste lijkt me dat jij hem goed begeleid, open bespreken wat de valkuilen van het leven zijn, hoe hij realistische verwachtingen zet.
Of als de school een goeie GON begeleider heeft daar misscchien is mee in gesprek gaan.

Puberteit is voor veel kinderen een ongemakkelijke periode, maar een betrokken ouder die open over dingen praat maakt het allemaal gemakkelijker.

Dating apps zijn ook gewoon een pest en scheppen onrealistische verwachtingen. 'ik swipe toch 50 profielen per dag waarom heb ik geen matches', ideaal om een fragiel zelfbeeld in stukken te slaan.
Ipv een app te zoeken zou ik hem juist leren dat menselijke interactie belangrijk is, en dat je mensen in je leven ontmoet om hen te leren kennen en er van te leren, dat niet alles uitdraait op een relatie. verwachtingen creeren teleurstelling.
 
Ja mss maak ik van een vlieg een olifant, deze week wou hij 's morgens niet naar school omdat ze nog niet gestuurd heeft. Mentaal zit die nog op 14 jarige leeftijd.
Maar zin klas en vrienden hebben wel soms al een lief dus dat maakt hem onzeker waarom hij niet ..er moeten toch date apps zijn voor zijn leeftijd binnen belgie ? Binnen twee maand is hij 16
Ik denk door apps enzovoort te stimuleren ga je die verwachting nog meer sterken. En cru gezegd... Als hij niet een beetje leuk uit ziet en niet vlot van tong is, dan gaat dat soort daten sowieso moeizaam gaan. Tenzij hij zich in specifieke sociale groepen gaat je zoon met vastgesteld autisme het sowieso iets moeilijker hebben.

Je kan je kinderen van veel beschermen, maar niet van blauwtjes lopen. Of je moet hem in een bubbel steken, maar dat gaat ook niet goed aflopen.

En ook moeilijk om te aanvaarden : Zelfs al was jij vroeger een absolute ladykiller en heb je zelf een goed inzicht van hoe je een ander persoon kan boeien en aantrekken, als jouw zoon autisme heeft ga je daar weinig of niets van kunnen bijbrengen. Waar je wél veel mee kan helpen is met zijn proces van verwerking en aanvaarding te zoeken. Maar ook daar moet je aanvaarden dat je soms op de beperkingen of moeilijkheden van autisme zal stoten.
 
Achja, is toch allemaal niet zo erg. Laat hem maar wat denken dat het wat kan worden met z'n "Noorse".
Het ergste dat er nu kan gebeuren is dat hij z'n pekker met 3 plukjes haar liet zien aan 58-jarige Isaak uit Trondheim. Ook dat zal een levensles zijn.

Ik zou me meer zorgen maken moest hij fysiek afspreken met iemand van op Grindr met een blanco profiel. :oi22:
Ge moet er toch allemaal mee oppassen, want er was zo een jongen van 16 die zich voor de trein had gegooid enkele jaren terug omdat er foto's van hem waren doorgestuurd of dreigden doorgestuurd te worden. Tieners zijn al extra kwetsbaar en dan zeker als ze autisme hebben. Dat maakt hem misschien meer naief dan de gemiddelde tiener.
Dus beste is hem duidelijk maken dat best geen pikante foto's deelt over het internet en niet zomaar zijn camera aanzet met alles zichtbaar.
In deze tijd moet ge zelfs al oppassen om met uw gezicht op internet te staan, met alle deepfake en AI toestanden ...
 
Ik weet haar naam en tik tok, en ze heeft 5 vrienden, geen fb of insagram wat ik vreemd vind op haar leeftijd. En ze leeft precies s nachts ipv overdag.
Ik heb in mij´ achterhoofd dat het een scam kan zijn en mij´ vrouw ook.
 
Ik weet haar naam en tik tok, en ze heeft 5 vrienden, geen fb of insagram wat ik vreemd vind op haar leeftijd. En ze leeft precies s nachts ipv overdag.
Ik heb in mij´ achterhoofd dat het een scam kan zijn en mij´ vrouw ook.
Een puber met 5 vrienden op social media is idd dikke kans een scam.
 
Ik weet haar naam en tik tok, en ze heeft 5 vrienden, geen fb of insagram wat ik vreemd vind op haar leeftijd. En ze leeft precies s nachts ipv overdag.
Ik heb in mij´ achterhoofd dat het een scam kan zijn en mij´ vrouw ook.
Indien het een recent profiel is en er enkel likes van mannen te vinden zijn mag je ervan uitgaan dat het een scam is.
Rustig over hebben met je zoon.
 
Een puber met 5 vrienden op social media is idd dikke kans een scam.
Waarvan 2 fan accounts :unsure: .
heb het hem al met voeten en handen proberen uitleggen. Maar geloof mij en mijn vrouw niet.
Het meest rare vind ik geen FB of instagram dat is net iets wat de meeste toch hebben op die leeftijd.
btw op dat Tik Tok account zijn reacties uitgeschakeld en het zijn nogal vreemde fotos en een video.
 
Ik kan niet echt advies geven over hoe je dit best aanpakt zonder een averechts effect te hebben, maar ik verschiet wel een beetje hoe luchtig erover wordt gegaan hier in deze thread. Tieners laten fouten maken is allemaal goed en wel, maar als je als ouder 0,0 idee hebt wie de andere persoon is, dan lijkt me die bezorgdheid heel normaal en juist aangewezen.

Doe daar dan nog eens de ontwikkelingsproblemen van de zoon bovenop (die daardoor wellicht ook nog een stukje goedgeloviger is dan andere 16-jarigen), en dan denk ik dat je beter niet té los met deze situatie omgaat. Een gebroken hart zal wel genezen, maar ik zou zeker wel tot hem proberen door te dringen over de gevaren van online dating en dat hij absoluut geen compromiterende foto's en dergelijke mag delen.
 
Van wat ik hierboven lees, inderdaad opletten.

Wat ik ook niet zo goed begrijp: vandaag de dag is het toch super gemakkelijk om met elkaar te video-bellen, dus dan moet het toch al gemakkelijker zijn om te weten of daar aan de andere kant op zijn minst de persoon zit die zij beweert te zijn. En daarbij natuurlijk ook traag genoeg gaan dat je pas 'intiem' wordt, als je haar beter kent en weet dat ze betrouwbaar is.
 
Ik ben nu ook wel nooit op de instagram of Facebook trein gesprongen tot lang nadat beide waren "ontploft" als de nieuwe must have dingen.
Ondertussen heb ik Facebook niet meer en op insta heb ik enkel een paar mensen die ik hier heb leren kennen om soms eens af te spreken om uit te gaan + w collegas waarmee ik buiten het werk hang.
Voor de rest gebruik ik Insta enkel om de reels te kijken, net zoals tiktok eigenlijk.

Ze is misschien niet de meest extroverte social media persoon, maar eigenlijk in deze tijden zou alles toch vlot moeten opgelost raken met een video chat, weet je meteen of daar een 16 jarige meisje zit of een 50 jarige pc warrior.
 
Ik ben nu ook wel nooit op de instagram of Facebook trein gesprongen tot lang nadat beide waren "ontploft" als de nieuwe must have dingen.
Ondertussen heb ik Facebook niet meer en op insta heb ik enkel een paar mensen die ik hier heb leren kennen om soms eens af te spreken om uit te gaan + w collegas waarmee ik buiten het werk hang.
Voor de rest gebruik ik Insta enkel om de reels te kijken, net zoals tiktok eigenlijk.

Ze is misschien niet de meest extroverte social media persoon, maar eigenlijk in deze tijden zou alles toch vlot moeten opgelost raken met een video chat, weet je meteen of daar een 16 jarige meisje zit of een 50 jarige pc warrior.
Wij vragen dat ook ik wil er niet bij zitten he, hij moet dat voor zichzelf doen. Maar ik denk dat wat aant uitdoven is hij heeft niet graag dat we hem er op alert maken.
Nu is Club voor hem belangrijkste op aarde ( mogelijks kampioen )
 
Waarvan 2 fan accounts :unsure: .
heb het hem al met voeten en handen proberen uitleggen. Maar geloof mij en mijn vrouw niet.
Het meest rare vind ik geen FB of instagram dat is net iets wat de meeste toch hebben op die leeftijd.
btw op dat Tik Tok account zijn reacties uitgeschakeld en het zijn nogal vreemde fotos en een video.
De betere oplossing hier is dat hij haar instagram/facebook vraagt. Want hoe ga jij haar instagram of facebook vinden? Facebook mss nog, maar ik denk niet dat mensen onder 25 nog facebook gebruiken. Op instagram gebruiken mensen toch hun echte naam niet?
 
De betere oplossing hier is dat hij haar instagram/facebook vraagt. Want hoe ga jij haar instagram of facebook vinden? Facebook mss nog, maar ik denk niet dat mensen onder 25 nog facebook gebruiken. Op instagram gebruiken mensen toch hun echte naam niet?
Jonge mensen wel. Al onze studenten zitten gewoon onder hun echte naam op Instagram. @voornaam.naam
 
Terug
Bovenaan