Zomertijd of wintertijd

En wat is uw voorkeur

  • Zomertijd

    Stemmen: 31 27,7%
  • Wintertijd

    Stemmen: 37 33,0%
  • Zomertijd + Wintertijd

    Stemmen: 19 17,0%
  • Maakt me niet uit, zolang als we maar niet meer van uur moeten wisselen

    Stemmen: 17 15,2%
  • Andere

    Stemmen: 2 1,8%
  • Geen tijd om hier over na te denken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Maakt me niet uit

    Stemmen: 6 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Hoe meer licht 's avonds hoe beter, sowieso zomeruur dus. Wat boeit het dat het 's ochtends nog donker is? Ik lig dan toch nog in bed of ben aan het werken. Het is 's avonds tijdens mijn tijd voor ontspanning dat ik licht wil.
Maar dat is - net als de meeste argumenten hier- puur persoonlijk. Wat boeit het mij dat het om 22 uur nog licht is dan is het toch slaaptijd. Liever licht om 6 uur wanneer ik wakker ben.

Denk dat de beste argumenten komen van mensen die effectief buiten moeten werken, bouwvakkers, boeren, etc Denk dat dat uur in de winter daar wel serieus impact heeft
 
De wetenschap is vrij duidelijk hierin. Wintertijd is een veel beter idee dan zomertijd. Permanente zomertijd zou ons meer slaapproblemen bezorgen. Slaaptekort is één van de grootste gezondheidscrisissen van de hedendaagse tijd.
Mensen die zeggen dat ze liever zomertijd hebben omdat ze dan gelukkiger rondlopen moeten zich eens kritisch de vraag stellen of ze niet gewoon gelukkiger zijn omdat het sowieso al lente en zomer is in die periode.
 
Mensen die zeggen dat ze liever zomertijd hebben omdat ze dan gelukkiger rondlopen moeten zich eens kritisch de vraag stellen of ze niet gewoon gelukkiger zijn omdat het sowieso al lente en zomer is in die periode.

Ook. Maar ook omdat 's avonds langer licht positief werkt op mijn gemoed. Merk ik deze week al.

Allez, alweer he:
Hetgeen mij vooral stoort in de discussie is hoe de tegenstanders van zomeruur de redenering van de andere zijde maar blijven wegzetten als irrelevant of onterecht. Als mensen nu eenmaal graag in de zomer langer licht hebben dan is dat zo he.

Het is enorm vermoeiend dat de voorstanders van het zomeruur (of tenminste, voorstanders van het zomeruur gedurende de helft van het jaar) continu maar worden weggezet als degenen die niet goed nagedacht hebben.

Vwb de wetenschap: de wetenschap is heel waardevol en moet niet genegeerd worden. Daarnaast doen we als maatschappij heel veel zaken die aantoonbaar slechter zijn dan beschikbare alternatieven. Dat toont dat de droge wetenschap geen antwoord is op alles en er daarnaast genoeg redenen zijn waarom die niet steeds gevolgd wordt.
 
Terug
Bovenaan