Zogenaamd onterecht ontvangen uitkering

hanada

Banned
Ik ken iemand die uitkering heeft genoten tijdens de maand januari 2021.
Echter heeft ze een brief ontvangen waarin de CM de uitkering van de maand januari terug eist. Het gaat om een bedrag van rond de 1500 euro.

Ze gaat een verzoekschrift indienen bij de Arbeidsrechtbank.

Heeft er iemand een template / modelbrief van zo'n verzoekschrift? Of weet iemand waar wij dat kunnen terugvinden?

Daarbij zouden er verschillende verzoekschriften bestaan... Moet haar aanschrijven "verzoekschrift op tegenspraak" bevatten of zou het hier gaan om een ander "soort" verzoekschrift?
 
Kijk eens op de website van de arbeidsrechtbank. (Terug te vinden op www.rechtbanken-tribuneaux.be)
Vaak zetten ze modellen van verzoekschriften op uw pagina. Als dat niet het geval is, kan je altijd eens naar de griffie bellen om te informeren wat er juist in je verzoekschrift moet staan.
 
Kijk eens op de website van de arbeidsrechtbank. (Terug te vinden op www.rechtbanken-tribuneaux.be)
Vaak zetten ze modellen van verzoekschriften op uw pagina. Als dat niet het geval is, kan je altijd eens naar de griffie bellen om te informeren wat er juist in je verzoekschrift moet staan.
Thank you
De griffie gebeld, die mij doorverwees naar justitie huis
De griffie gaf ook mee dat ze eigenlijk niet mogen helpen met het opstellen van een verzoekschrift, het zou te partijdig zijn
Vervolgens contact opgenomen met het justitiehuis en die zijn niet zo telefonisch bereikbaar door covid en door problemen met proximus en nog zo veel meer
Covid is echt reden / excuus for life numero uno :laugh:
 
Thank you
De griffie gebeld, die mij doorverwees naar justitie huis
De griffie gaf ook mee dat ze eigenlijk niet mogen helpen met het opstellen van een verzoekschrift, het zou te partijdig zijn
Vervolgens contact opgenomen met het justitiehuis en die zijn niet zo telefonisch bereikbaar door covid en door problemen met proximus en nog zo veel meer
Covid is echt reden / excuus for life numero uno :laugh:
Hetzelfde voor gehad, justitiehuis zei me toen dat ze enkel eerstelijnshulp mogen bieden en geen verzoekschrift met me mochten opstellen 🙄
 
Ik ken iemand die uitkering heeft genoten tijdens de maand januari 2021.
Echter heeft ze een brief ontvangen waarin de CM de uitkering van de maand januari terug eist. Het gaat om een bedrag van rond de 1500 euro.

Ze gaat een verzoekschrift indienen bij de Arbeidsrechtbank.

Heeft er iemand een template / modelbrief van zo'n verzoekschrift? Of weet iemand waar wij dat kunnen terugvinden?

Daarbij zouden er verschillende verzoekschriften bestaan... Moet haar aanschrijven "verzoekschrift op tegenspraak" bevatten of zou het hier gaan om een ander "soort" verzoekschrift?
Verzoekschrift op tegenspraak is wat je nodig hebt lijkt me.

https://www.elfri.be/artikel/verplichte-vermeldingen-verzoekschrift-op-tegenspraak bevat de voornaamste zaken die erin moeten staan
 
Thanks all.
Ondertussen heeft mijn kennis op 10 juni een brief over 'annulatie van de terugvordering' ontvangen van de CM, 1 dag na haar indienen van het verzoekschrift. Ze had dan ook tijd tot 9 juni om te betwisten. :sneaky:
En die brief dateert van 3 juni :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan