Zinvol om TV te laten repareren

Sinds een aantal maanden is onze TV thuis vreemd gedrag beginnen vertonen. Het gaat om een LG OLED 55 inch B8 gekocht in 2019.

Bij het opstarten, vaker wel dan niet, krijgen we een van onderstaande zaken te zien. Het kan een mix van deze zaken zijn of net maar een iets. Er is geen lijn in te trekken. Na een minuut zijn deze meestal verdwenen en werkt de TV zoals het hoort.
  • Horizontale strepen
  • Zwarte of witte schemering over het volledige beeld
  • Flikkeren
  • Gewoon geen beeld
  • Stroomverbruik stijgt opvallend veel
  • Warm beeld
Het opvallend hoog stroomverbruik baart ons engiszins zorgen. We spreken hier over circa 4x (400+ watt) de normale (100-110 watt) hoeveelheid aan wattages.

We hebben al een aantal zaken geprobeerd, maar het probleem komt altijd terug. Al blijft het wel even weg na een van onderstaande zaken te hebben geprobeerd.
  • TV uit stopcontact halen
  • Contactspray
Denken jullie dat het de moeite loont om deze te proberen repareren? Ik kan moeilijk uitmaken of dit het paneel zelf is of de stroomtoevoer, etc. Het is nu 4 jaar geleden ik deze voor 999 euro gekocht heb.
 
Waarschijnlijk is één van de sturing prints defect, of het moederbord. Gezien de tv toch al 'defect' is, haal de achterkant open en druk de ribbon kabels eens aan.

Let op: Stekker uittreken en grote condensatoren niet aanraken, kunnen nog restspanning bevatten. Inspecteer ook de andere visueel of ze al dan niet bol staan.

control+f: Remove Back Panel
 
Waarschijnlijk is één van de sturing prints defect, of het moederbord. Gezien de tv toch al 'defect' is, haal de achterkant open en druk de ribbon kabels eens aan.

Let op: Stekker uittreken en grote condensatoren niet aanraken, kunnen nog restspanning bevatten. Inspecteer ook de andere visueel of ze al dan niet bol staan.

control+f: Remove Back Panel
Bedankt voor de snelle response! Ik ga het proberen.
 
zo een tv repair zit je snel aan 400-500 euro en dan ben je vrees ik beter af met een nieuwe te kopen.

Best jammer. onze 2016 B6 speelt nog gelijk nieuw en die zit ondertussen aan meer dan 10 000 draaiuren :)
 
zo een tv repair zit je snel aan 400-500 euro en dan ben je vrees ik beter af met een nieuwe te kopen.

Best jammer. onze 2016 B6 speelt nog gelijk nieuw en die zit ondertussen aan meer dan 10 000 draaiuren :)
Is inderdaad jammer, want ik ben anders echt tevreden. Morgen de bovenstaande suggesties eens uitproberen 🤞
 
Helaas geen succes met de ribbon cables aan te drukken of opnieuw in te stoppen na proper te blazen. Mss dat ik eens zo'n nieuw T-con bord moet proberen met dat dit niet zoveel kost. Mocht dat niet helpen dan zal het ws mijn tijd en geld niet meer waard zijn.
 
Helaas geen succes met de ribbon cables aan te drukken of opnieuw in te stoppen na proper te blazen. Mss dat ik eens zo'n nieuw T-con bord moet proberen met dat dit niet zoveel kost. Mocht dat niet helpen dan zal het ws mijn tijd en geld niet meer waard zijn.
Laten repareren gaat zelden de moeite zijn. Als je het zelf nog kan proberen, kan je het doen.
 
Terug
Bovenaan