Zijn aparte reservatieuren per doelgroep voor recreatieve activiteiten maatschappelijk gewenst?

Andere uren voor andere groepen vind ik op zich al discriminerend. Afgehuurd is iets anders natuurlijk, maar uren voor vrouwen, uren voor mannen, uren voor mensen met kinderen, uren voor moslims, uren voor blanken, uren voor zwarten, uren voor Aziaten, ... Waar leg je de grens dan?
Bij de hoeveelheid mensen die de vraag stellen. Ik ga nu even uit van een stad met 20-30 duizend inwoners.
Stel dat 3 mensen een specifiek Aziatisch uurtje vragen en 1876 een vrouwen uurtje. Dan is de ene vraag duidelijk meer het overwegen waard dan de andere.

Bij de hoeveelheid mensen die de vraag stellen. Ik ga nu even uit van een stad met 20-30 duizend inwoners.
Stel dat 3 mensen een specifiek Aziatisch uurtje vragen en 1876 een vrouwen uurtje. Dan is de ene vraag duidelijk meer het overwegen waard dan de andere.
Ja, en nog steeds vind ik aparte uurtjes onzin en discriminatie.

Feit is dat die speciale uurtjes doorgaans op de minst populaire momenten worden ingelast waardoor de overlast voor anderen ècht wel beperkt blijft.
Maakt dat dan iets uit?
Het concept dat een openbaar zwembad bepaalde uren bepaalde mensen niet toelaat is gewoon discriminatie. Ik ga mijn vraag herhalen die ik enkele posts terug stelde: uren voor vrouwen, uren voor mannen, uren voor mensen met kinderen, uren voor moslims, uren voor blanken, uren voor zwarten, uren voor Aziaten, ... Waar leg je de grens dan?

Tussen 4 en 6 mogen enkel vrouwen komen zwemmen, zien we plots als normaal? Ok. Tussen 6 en 8 mogen enkel Nederlandstalige blanken komen zwemmen. Klinkt dat even normaal?

Online ticket boeken + reserveren voor zwembad geen probleem. Maar daar aankomen en dan geweigerd worden want 'ja nee u heeft geen kind bij, maar u kan uw ticket op een avond door de week gebruiken'

:wtf:

Degoutant
Voor de duidelijkheid ge had voor het peuterbadje gereserveerd of gewoon algemene toegang tot het hele zwembad?

Maakt dat dan iets uit?
Het concept dat een openbaar zwembad bepaalde uren bepaalde mensen niet toelaat is gewoon discriminatie. Ik ga mijn vraag herhalen die ik enkele posts terug stelde: uren voor vrouwen, uren voor mannen, uren voor mensen met kinderen, uren voor moslims, uren voor blanken, uren voor zwarten, uren voor Aziaten, ... Waar leg je de grens dan?

Tussen 4 en 6 mogen enkel vrouwen komen zwemmen, zien we plots als normaal? Ok. Tussen 6 en 8 mogen enkel Nederlandstalige blanken komen zwemmen. Klinkt dat even normaal?
Bij hoe breed het draagvlak is én hoe Groot de vraag is.

Bij hoe breed het draagvlak is én hoe Groot de vraag is.
Nee. Er kan nooit een groot genoeg draagvlak zijn om zo'n dingen toe te passen. Zelfs uw hypothetische cijfers in je eerste post, die al erg ruim zijn, zouden nooit genoeg zijn. Een openbaar zwembad dient op elk openingsuur openbaar te zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, kleur, geloof of afkomst. We gaan echt niet beginnen in hokjes verdelen om te doen alsof we daarmee iemand helpen. Daar doe je enkel het tegendeel mee.

Je vergeet ook bepaalde vragen/kwesties te beantwoorden.

Voor de duidelijkheid ge had voor het peuterbadje gereserveerd of gewoon algemene toegang tot het hele zwembad?
Blijkbaar was dat reserveringsysteem niet van toepassing maar de ganse toegang tot zwembad werd ontzegd voor volwassenen zonder kinderen want 'het was te druk'. En later terugkomen moesten we ook niet.

Maar iedereen met kinderen die erna kwam mocht wel binnen :rofl:

Nochtans daar betalen wij als kinderloze meer belastingen dat als subsidie terugvloeit naar dergelijke zaken

Omdat je wel blijft goedpraten dat men die opdelingen maakt????
Als de vraag groot genoeg is, vind ik dat dat zeker bespreekbaar moet kunnen zijn.
Maar ik ben dan ook al meermaals al zwemmend in de kont geknepen door volwassen mannen, waardoor ik de vraag naar een vrouwen uurtje wel begrijp. Ik stel ze zelf niet expliciet, maar ik betaal dus OOK gewoon mijn belastingen, mijn inkom,... En verwacht dan niet seksueel ongepast aangeraakt te worden. 🤷🏼

Als de vraag groot genoeg is, vind ik dat dat zeker bespreekbaar moet kunnen zijn.
Maar ik ben dan ook al meermaals al zwemmend in de kont geknepen door volwassen mannen, waardoor ik de vraag naar een vrouwen uurtje wel begrijp. Ik stel ze zelf niet expliciet, maar ik betaal dus OOK gewoon mijn belastingen, mijn inkom,... En verwacht dan niet seksueel ongepast aangeraakt te worden. 🤷🏼
Een normaal iemand gaat dat niet doen en vindt zoiets niet ok uiteraard. Maar een apart uurtje is niet de oplossing. Jij moet op zo'n moment naar een redder gaan en die moet de rest doen, zodat die vuilaard zijn straf krijgt.
Ik weet en besef ook dat dit niet gebeurt he, dus daar moet je me niet op wijzen, maar dat moet wel de oplossing zijn. Aparte uren zijn niet de oplossing, maar zorgen net voor extra problemen. Eindelijk eens optreden tegen ongepast gedrag zou veel meer oplossen dan de mensen nog wat meer op te delen en aparte uren geven.

En ik zit niet op je kap hoor, verre van, je bent een van de weinige members hier die ik nooit persoonlijk wil aanvallen. :unsure: Maar dat sluit een discussie nooit uit.

Maar is die opdeling dan een oplossing voor het gedrag van die mannen of zou er eerder eens moeten opgetreden worden in het algemeen tegen zulk gedrag? Want ik kan @Remake wel begrijpen als hij zegt dat dat discriminerend is om anderen de toegang op bepaalde momenten te ontzeggen van een openbaar zwembad, enkel en alleen omdat bepaalde mensen hun manieren niet kunnen houden. Wel straf dan die bepaalde mensen ipv verschillende opdelingen te maken omdat we te tam zijn om de probleemgevallen op de vingers te tikken.

edit: wat @Remake dus zegt.

Een normaal iemand gaat dat niet doen en vindt zoiets niet ok uiteraard. Maar een apart uurtje is niet de oplossing. Jij moet op zo'n moment naar een redder gaan en die moet de rest doen, zodat die vuilaard zijn straf krijgt.
Ik weet en besef ook dat dit niet gebeurt he, dus daar moet je me niet op wijzen, maar dat moet wel de oplossing zijn. Aparte uren zijn niet de oplossing, maar zorgen net voor extra problemen. Eindelijk eens optreden tegen ongepast gedrag zou veel meer oplossen dan de mensen nog wat meer op te delen en aparte uren geven.
Tja, dan zit je weer met bewijskracht he, welke sanctie KUNNEN ze geven bij woord tegen woord? Ofwel geen, ofwel beide buiten dus het slachtoffer wordt gestraft. 🤷🏼
In een ideale wereld heb je idd 3 zwembaden: eentje voor de sportievelingen die aan een stevig tempo baantjes zwemmen, eentje voor de trage kletskousen en eentje voor de (mensen met) kinderen. Dat zou, voor zover ik kan beoordelen, het beste rendement en het minste overlast geven. Maar dat vraagt aangepaste infrastructuur, meer redders,...

Maar is die opdeling dan een oplossing voor het gedrag van die mannen ?
Absoluut niet! Maar wel voor het (on)veiligheidsgevoel van de vrouwen.
Ik zeg ook nergens: "goed, deel maar op! Publiek zwembad dus elk type publiek zijn eigen uurtje!" Ik zeg alleen dat ik het wél logisch vind dat de vraag besproken kan worden wanneer er voldoende vraag toe is.

Btw: singles weren om kinderen voorrang te geven vind ik, zelfs als ouder, ook te zot voor woorden!

Absoluut niet! Maar wel voor het (on)veiligheidsgevoel van de vrouwen.
Ik zeg ook nergens: "goed, deel maar op! Publiek zwembad dus elk type publiek zijn eigen uurtje!" Ik zeg alleen dat ik het wél logisch vind dat de vraag besproken kan worden wanneer er voldoende vraag toe is.
Ik snap ook die vraag maar ik vind dat we als samenleving te gemakkelijk de "gemakkelijkheidsoplossing" nemen door aparte uurtjes te gaan reserveren voor wie lastig gevallen wordt. Ipv de oorzaak aan de bron aan te pakken. Maar zolang we iedere autoriteit kortwieken moeten we ook niet verbaasd zijn dat bepaalde mensen gewoon doen waar ze zin in hebben.

Ik snap ook die vraag maar ik vind dat we als samenleving te gemakkelijk de "gemakkelijkheidsoplossing" nemen door aparte uurtjes te gaan reserveren voor wie lastig gevallen wordt. Ipv de oorzaak aan de bron aan te pakken. Maar zolang we iedere autoriteit kortwieken moeten we ook niet verbaasd zijn dat bepaalde mensen gewoon doen waar ze zin in hebben.
soms bestaan die twee ook gewoon naast elkaar. Het ene is echter een werk van lange adem en het andere is nodig tijdens dat werk van lange adem.
Op zich zie ik dus niet wat er mis is om zo'n maatregel te treffen, zolang er ook aan de mentaliteitsverandering gewerkt wordt.

Mulan, maar we zijn 2022.
Definieer vrouw en man? Een man kan zich identificeren als vrouw en een vrouw als man.
Non-binair, in transitie, pre-op, post-op,....

Er is gewoon (gezien bovenstaande evolutie in de maatschappij) geen draagvlak meer voor opsplitsen man en vrouw.
Meer nog, als men consequent is zal men mss zelfs de opdeling van verschillend sanitair moeten in vraag stellen.

Laatst bewerkt:
Awel. Knijp dan terug in hun kont😏

Terug
Bovenaan