zie door de bomen het bos niet meer....

soulreaper

Active member
Hallo allen,

Ben al een dikke 6 maanden bezig met het samenstellen van een future proof pc, maar door de constante prijswijzigingen en nieuwe hardware is het voor mij moeilijk om er een "definitieve " versie van te maken. Ook omdat de plaatselijke pc boer vreemde uitspraken maakt... OA : Lexar SSd's zijn niet te vertrouwen. Montech King 95 is 80 euro duurder dan een NZXT H7 Flow RGB. Terwijl die Case overal ongeveer de helft goedkoper is?

Waarom ik voor die kneuter kies? 20Km van mijn thuis, en doen zelf de herstellingen. Ook redelijk belangrijk ; 3 jaar garantie. Op alles.....
Trouwens, komt er ook een 4070Ti super uit? Ik dacht dat de 4070Ti werd uit gefaseerd in het voordeel van de 4070 super?

Oh ja, nog zo een mooie : AMD sucked, volgens de boer, en ik heb zeker 1000w voeding nodig....
Budget? Max 2800 euro...

Thanks
 
Gewoon daar niet kopen lijkt mij.
Ja, er komt zowel een gewone 4070 Super als een 4070 Ti Super.
Heb je de grootte van een H7 nodig? H5 is al best ruim?

AMD is uitstekend, maar ik ben persoonlijk aan het wachten op Zen 5 binnen een paar maand.

1000 watt hoeft niet per se maar zal wel meer future proof zijn. Ik heb zelf een 850W voor een 3080 en 5800X.
 
AMD is net veel beter dan Intel. qua gpu's zit nvidia wel nog voor. En als je richting raytracing en dlss gaat zijn die zaken ook allemaal superieur dan amd alternatieven.

Het is niet de beste moment om nu een pc samen te stellen. Alle hardware is al meer dan een jaar oud en gaat in het najaar vervangen worden door nieuwere generaties die 60-70% sneller zijn aan min of meer dezelfde prijs.


UW pc boer is achterlijk, ga op een ander.


ik heb rap iets in mekaar geflantst. 500 euro onder je budget en heeft alles dat je wilt. als je de onderdelen afzonderlijk koopt via pricewatch op tweakers kan je wss wel nog ergens wat besparen. Die AIO liquid koeler kan je nog vervangen door een beefy luchtkoeler maar persoonlijk vind ik dat echt gedrochten. case is persoonlijke smaak. ik gebruik die vaak omdat dat veruit de gemakkelijkste case is die al ben tegengekomen om in te werken en ook degelijke ingebouwde fans heeft en goed isoleert en koelt.

cpu is de beste gaming cpu die je op dit moment kan kopen.
psu is S tier en betaalbaar.

gpu heb ik gewoon de goedkoopste triple fan 4070 super gekozen. als ray tracing uw ding niet is zou ik voor een 7900XT/7900XTX gaan. Die kaart is beter in resoluties hoger dan 1440P en uiteindelijk maar 10-12% trager in Ray tracing.

mobo ook een ramdom 200 euro mobo gepakt. slechte mobo's bestaan niet meer en als je maar 8 cores hebt en niet zot overclockt maakt dat allemaal weinig uit.
Ram idem. goede midrange ram om uw xmp clocks mee te halen en niet meer of minder.

iemand kan me wss wel verbeteren en ergens 100-200 euro te min maxen door stukken los te kopen, maar het is allesinds al een goed stuk onder uw budget ;)


 
Laatst bewerkt:
Ik ga er even van uit dat @soulreaper assemblage/installatie/BIOS-aanpassingen liever aan anderen overlaat.
Daarom is het wel handig om ook Windows erbij te steken.
(I know, de meesten hier weten de gebruikelijke "omwegen" i.v.m. Windows wel...)

Maar dan is 't nog altijd beter dan diene PC-boer.
Wa ne prutser, man.
 
Ben al een dikke 6 maanden bezig met het samenstellen van een future proof pc,
Future proofing bestaat niet. Binnen een (half) jaar is hetgeen je nu samenstelt al outdated en je weet nooit wat de toekomst brengt. Pin jezelf niet te veel op vast op die gedachte en de prijs zo nodeloos de hoogte in te jagen.
ik heb rap iets in mekaar geflantst.
FYI, als ik je URL volg dan zit er geen RAM of CPU koeling bij. Voor de rest is die build idd wel goed.
 
Future proofing bestaat niet. Binnen een (half) jaar is hetgeen je nu samenstelt al outdated en je weet nooit wat de toekomst brengt. Pin jezelf niet te veel op vast op die gedachte en de prijs zo nodeloos de hoogte in te jagen.

FYI, als ik je URL volg dan zit er geen RAM of CPU koeling bij. Voor de rest is die build idd wel goed.
ah vreemd. enkele dagen geleden well nog. als ik naar de url ga krijg ik dit :

Details

AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) socket AM5 processor
€ 419,00
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WiFi socket AM5 moederbord
€ 199,90
NZXT Kraken 360 RGB 360mm waterkoeling
€ 209,90
G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit werkgeheugen
€ 139,90
GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER WINDFORCE OC 12G grafische kaart
€ 729,00
SAMSUNG 980 PRO, 2 TB SSD
€ 147,90
Fractal Design Define 7 Dark Tempered Glass midi tower behuizing
€ 199,90
Corsair RM850x (2021), 850 Watt voeding
€ 159,90

Totaalprijs€ 2.205,40
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan