Xbox Series X waar nog te vinden?

Moogt ge denken...microsoft is gewoon altijd al kapitaal krachtiger geweest. Laatste wapenfeit van Sony is gewoon apple move..
Nee, da's zo.
USA is 30-70 voor Microsoft.
Rest van de wereld is 30-70 voor PlayStation.
In totaal worden er ook altijd een stuk meer PlayStations verkocht dan Xbox'en. Genoeg cijfers te vinden. Niks te denken aan dus. Wat kapitaal hiermee te maken heeft, is ook niet duidelijk.

Nee, da's zo.
USA is 30-70 voor Microsoft.
Rest van de wereld is 30-70 voor PlayStation.
In totaal worden er ook altijd een stuk meer PlayStations verkocht dan Xbox'en. Genoeg cijfers te vinden. Niks te denken aan dus. Wat kapitaal hiermee te maken heeft, is ook niet duidelijk.
Er zijn weken , maanden geweest dat xbox de andere overtrof in verkoop en toch ruimschoots beschikbaar was. Ook artikels genoeg van te vinden.
Dat heeft met kapitaal en zaakjes op orde te maken. Ps beschikbaarheid is gewoon een farce.

Er zijn weken , maanden geweest dat xbox de andere overtrof in verkoop en toch ruimschoots beschikbaar was. Ook artikels genoeg van te vinden.
Dat heeft met kapitaal en zaakjes op orde te maken. Ps beschikbaarheid is gewoon een farce.
Denk wat je wil. Kapitaal of niet, als de onderdelen er niet zijn kunt ge ze ook niet toveren.
Xbox Series X|S is 15 miljoen keer verkocht. PS5 20 miljoen keer. Da's maar liefst 25% meer (cijfers dateren van mei). Dat de Xbox beschikbaar is, is dus normaal. Er is een stuk minder vraag naar.

Toch raar dat mensen nog altiid naar console verkoop kijken voor succes.
MS richt zijn pijlen op veel meer dan xbox alleen voor te gamen.
Normaal dus dat mensen hun games niet enkel op xbox spelen.
Ik zag pas nog de nieuwste Samsung tv’s met gamepass ingebouwd om maar een voorbeeld te geven

Hier trouwens de laatste verkoopcijfers.
Dat ps op kop staat is een feit.
Maar van 30 miljoen exemplaren is geen sprake.

Laatst bewerkt:
Maar van 30 miljoen exemplaren is geen sprake.
Niemand die dat hier geclaimd heeft ook.

't Is wel waar dat je ook op andere platformen Xbox kunt spelen, maar da's voor PlayStation ook zo. Met het duurste abonnement kun je ook streamen.

Niemand die dat hier geclaimd heeft ook.

't Is wel waar dat je ook op andere platformen Xbox kunt spelen, maar da's voor PlayStation ook zo. Met het duurste abonnement kun je ook streamen.
Sorry. Had uw 20 milj zls 30 gelezen.
Stom klein gsm schermpje 😅

Enfin, de verkoop, in Europa althans, zou wel eens een serieus knauw kunnen krijgen als mensen hun eindafrekening krijgen voor energie.

Dat de Xbox beschikbaar is, is dus normaal. Er is een stuk minder vraag naar.
Dan nog, zowel de series x als de ps5 gebruiken dezelfde SoC dus dat de series x momenteel vrij te koop is op meerdere plekken duid toch op een betere productielijn of slimmer inkopen van chips van MS.

Buiten een week terug wat PS5 bundels bij GameMania is het weer redelijk stil rondom drops dus ze zelfs al maar beschikbaar krijgen voor Sony lijkt moeilijk en dat is een stap in het process waar "beter verkopen" nog niet bij komt kijken.

Dat de series X dan weer dagen aan een stuk te koop is op een plek omdat xbox minder verkoopt hier is dan weer een andere discussie maar om ze van productielijn in de winkel te krijgen lijkt het voor MS toch vlotter te gaan momenteel en ze moeten veruit dezelfde chips inkopen als Sony.

Nuja beide boeien momenteel weinig voor mij tot de aangekondigde MS games er stilaan aankomen in 2023 en volgende PS5 knaller buiten HZD, nu is het splatoon 3 op Switch tijd de komende weken :fingerguns_r:

Verkoop van ps5 is trouwens aan het stagneren zelfs achteruit gegaan. Terwijl die van xbox omhoog is geschoten.

Quotes uit artikel.
Nintendo Switch sales compared to the same week a year ago are down by 28,628 units (-9.6%), while the PlayStation 5 is down by 27,628 (-11.5%) and the Xbox Series X|S is up 42,231 units (32.1%).

2022 year-to-date, the Nintendo Switch has sold an estimated 9.90 million units, the PlayStation 5 has sold 5.51 million units, and the Xbox Series X|S has sold 4.91 million units.

of minder vraag naar....
Vraag of geen vraag naar is irrelevant in de stage van het proces waar ik over sprak.
Op 1 of andere manier krijgt MS meer productie naar buiten ( te zien aan het feit dat oa Bol, Amazon en MS hun pagina's herhaaldelijk van stock hebben kunnen voorzien de laatste maand )

Of ze dan een tijd te koop blijven omdat de vraag lager is dat is een ander debat, mijn punt ging dat Sony ze zelfs niet op stock krijgt om dan uit te verkopen binnen X minuten dus ergens voor levering aan de winkels schort er iets dat bij MS blijkbaar niet schort in de productie.

Mij maakt het niet want ik zit op PC/Switch maar ik kijk soms eens voor de grap naar stock en dan zie ik gewoon dat MS ze blijkbaar vlotter tot in de winkels krijgt momenteel, wat dan erna beter verkoopt als er van beide stock is dat is zoals ik zei een ander debat.

Vraag of geen vraag naar is irrelevant in de stage van het proces waar ik over sprak.
Op 1 of andere manier krijgt MS meer productie naar buiten ( te zien aan het feit dat oa Bol, Amazon en MS hun pagina's herhaaldelijk van stock hebben kunnen voorzien de laatste maand )

Of ze dan een tijd te koop blijven omdat de vraag lager is dat is een ander debat, mijn punt ging dat Sony ze zelfs niet op stock krijgt om dan uit te verkopen binnen X minuten dus ergens voor levering aan de winkels schort er iets dat bij MS blijkbaar niet schort in de productie.

Mij maakt het niet want ik zit op PC/Switch maar ik kijk soms eens voor de grap naar stock en dan zie ik gewoon dat MS ze blijkbaar vlotter tot in de winkels krijgt momenteel, wat dan erna beter verkoopt als er van beide stock is dat is zoals ik zei een ander debat.
Dus Sony dat meer PS5's verkocht heeft dan MS Xboxen en dat terwijl Xboxen langer en meer beschikbaar zijn om te kopen online herleid gij naar: MS kan er makkelijker en meer produceren. Je slaat heel veel belangrijke factoren over, zoals hoeveelheid per drop, aantal verkooppunten, etc etc.

Het kan goed zijn dat Sony voor de online drops wacht tot ze er effectief heel wat kunnen aanbieden omdat deze inderdaad meteen allemaal weg zijn. Waar MS dit misschien niet doet en ze vele sneller dropt maar in lagere hoeveelheden per drop. Als dit het geval is, toont dit nog maar eens extra aan waarom er meer PS5 units verkocht zijn dan xbox units en wat "de vraag hier naar" er mee te maken heeft.

Wat me ook is opgevallen dat MS meer online verkoopt dan in winkels, er zijn winkels zoals Dreamland die het eerste jaar (of mss zelf langer ik weet het ondertussen niet meer) nooit xbox console hebben gehad in de winkel. MS verdeelde er gewoon geen via hun, als MS minder verkooppunten heeft kunnen ze ook meer units per verkooppunt uitleveren ipv alle units her en der te moeten verspreiden.

Ook dat kan een invloed hebben op waarom het lijkt dat er meer beschikbare units zijn. De combinatie van de drie samen: Minder vraag ( dus niet meteen uitverkocht van de eerste minuut), minder verkooppunten als ook mogelijks minder units per drop ( maar wel veel frequenter drops ) kan perfect verklaren waarom het lijkt als Xbox een beter productie proces heeft. Zeker als je kijkt naar de effectiever verkoop, ze zijn wel degelijk minder verkocht dus als er even veel gemaakt zijn, maar de ene verkoopt er aanzienlijk minder elke maand, dan is de kans vrij groot dat ze vaker gaan online komen en langer gaan beschikbaar zijn dan een product dat mss langere drops afwacht om toch een degelijk aanbod te kunnen hebben voor iets dat meteen weer uitverkoopt op een minuut.

Swat eigenlijk maakt het allemaal niks uit. Xbox fans gaan hun verhaal geloven PS fans het andere, als je logisch nadenkt weet je gewoon dat beide bedrijven in dezelfde shit zitten.

Sony is nu overgeschakeld naar een nieuwe chip die wel makkelijker te verkrijgen is. (vandaar de prijsstijging)

Maar het grappige is dat het die chip is dat microsoft al van het begin in hun xbox gestoken heeft. Ofwel is het geluk ofwel zijn ze beter op de hoogte van welke componenten er makkelijk te krijgen zijn.

Denk wat je wil. Kapitaal of niet, als de onderdelen er niet zijn kunt ge ze ook niet toveren.
Xbox Series X|S is 15 miljoen keer verkocht. PS5 20 miljoen keer. Da's maar liefst 25% meer (cijfers dateren van mei). Dat de Xbox beschikbaar is, is dus normaal. Er is een stuk minder vraag naar.
En gamepass heeft ondertussen 30 miljoen leden.
😜

Terug
Bovenaan