Vraag of geen vraag naar is irrelevant in de stage van het proces waar ik over sprak.
Op 1 of andere manier krijgt MS meer productie naar buiten ( te zien aan het feit dat oa Bol, Amazon en MS hun pagina's herhaaldelijk van stock hebben kunnen voorzien de laatste maand )
Of ze dan een tijd te koop blijven omdat de vraag lager is dat is een ander debat, mijn punt ging dat Sony ze zelfs niet op stock krijgt om dan uit te verkopen binnen X minuten dus ergens voor levering aan de winkels schort er iets dat bij MS blijkbaar niet schort in de productie.
Mij maakt het niet want ik zit op PC/Switch maar ik kijk soms eens voor de grap naar stock en dan zie ik gewoon dat MS ze blijkbaar vlotter tot in de winkels krijgt momenteel, wat dan erna beter verkoopt als er van beide stock is dat is zoals ik zei een ander debat.
Dus Sony dat meer PS5's verkocht heeft dan MS Xboxen en dat terwijl Xboxen langer en meer beschikbaar zijn om te kopen online herleid gij naar: MS kan er makkelijker en meer produceren. Je slaat heel veel belangrijke factoren over, zoals hoeveelheid per drop, aantal verkooppunten, etc etc.
Het kan goed zijn dat Sony voor de online drops wacht tot ze er effectief heel wat kunnen aanbieden omdat deze inderdaad meteen allemaal weg zijn. Waar MS dit misschien niet doet en ze vele sneller dropt maar in lagere hoeveelheden per drop. Als dit het geval is, toont dit nog maar eens extra aan waarom er meer PS5 units verkocht zijn dan xbox units en wat "de vraag hier naar" er mee te maken heeft.
Wat me ook is opgevallen dat MS meer online verkoopt dan in winkels, er zijn winkels zoals Dreamland die het eerste jaar (of mss zelf langer ik weet het ondertussen niet meer) nooit xbox console hebben gehad in de winkel. MS verdeelde er gewoon geen via hun, als MS minder verkooppunten heeft kunnen ze ook meer units per verkooppunt uitleveren ipv alle units her en der te moeten verspreiden.
Ook dat kan een invloed hebben op waarom het lijkt dat er meer beschikbare units zijn. De combinatie van de drie samen: Minder vraag ( dus niet meteen uitverkocht van de eerste minuut), minder verkooppunten als ook mogelijks minder units per drop ( maar wel veel frequenter drops ) kan perfect verklaren waarom het lijkt als Xbox een beter productie proces heeft. Zeker als je kijkt naar de effectiever verkoop, ze zijn wel degelijk minder verkocht dus als er even veel gemaakt zijn, maar de ene verkoopt er aanzienlijk minder elke maand, dan is de kans vrij groot dat ze vaker gaan online komen en langer gaan beschikbaar zijn dan een product dat mss langere drops afwacht om toch een degelijk aanbod te kunnen hebben voor iets dat meteen weer uitverkoopt op een minuut.
Swat eigenlijk maakt het allemaal niks uit. Xbox fans gaan hun verhaal geloven PS fans het andere, als je logisch nadenkt weet je gewoon dat beide bedrijven in dezelfde shit zitten.