Wordle en alternatieven - discussiethread

eniac

Well-known member
Crowdfunder FE
De wordle thread gaat vrij snel doordat iedereen vooral resultaten post, en daardoor gaan interessante zaken wel snel "verloren":
  • Variaties op wordle
  • Strategieën om te spelen
  • Algemene verzuchtingen
Misschien leuk om deze thread te hebben die parallel kan lopen aan de "post je resultaten" thread?

Ik start alvast met een reeksje variaties (ik ga ervan uit dat woordje.be en woordle.nl wel als standaard gekend gelden)
 
Laatst bewerkt:
Ergernis: vandaag mijn woordje.be streak van een paar weken verbroken want wtf is dat nu weer voor een woord.

Zabbelen. Echt?
 
Succesvolle thread so far 😂

Ik heb net door dat absurdle bij dezelfde gokken steeds hetzelfde resultaat geeft.
 
Ik krijg het vliegend schijt van al die niet bestaande woorden bij woordje.be, dat haalt toch al de fun er uit?
 
echt dat woordje vandaag is gewoon onbestaande.

Ik had babbel al vrij snel dus schoot er echt niet veel meer over. Elke medeklinker ervoor gezet. Sabbel kon het niet zijn want ik had al een S. dan maar met Z geprobeerd en haleluja... correct
 
echt dat woordje vandaag is gewoon onbestaande.

Ik had babbel al vrij snel dus schoot er echt niet veel meer over. Elke medeklinker ervoor gezet. Sabbel kon het niet zijn want ik had al een S. dan maar met Z geprobeerd en haleluja... correct

Ik ben al blij als het voorkomt in de officiële woordenlijst, al dan niet als verbogen vorm.
Maar het is inderdaad al vaker voorgevallen dat het om een onbestaand woord ging of een vergezochte woordsamenstelling.
 
Gisteren die Quordle eens geprobeerd; had er uiteindelijk 3 van de 4, maar focuste me nogal dikwijls te hard op ene.
Worldle vond ik ook ne toffe.
 
Ik speel nu dagelijks Worldle. Vind ik een zeer leuk spel, maar er is natuurlijk een klotigheid: ze nemen echt heel de wereld letterlijk op. Dus kleine eilanden of eilandgroep zitten er ook in verwerkt. Zulke zaken leer je niet tijdens een standaard aardrijkskundeles eh... allé, kzou nu es iemand willen tegenkomen die Bouvet eiland of het Brit Indische Oceaanterritorium kent :crazy:

Is precies met woordje.be of Worlde dat er woorden aan bod komen die in principe wel bestaan, maar gewoon bijna nooit gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan