Wordle en alternatieven - discussiethread

Ik speel nu dagelijks Worldle. Vind ik een zeer leuk spel, maar er is natuurlijk een klotigheid: ze nemen echt heel de wereld letterlijk op. Dus kleine eilanden of eilandgroep zitten er ook in verwerkt. Zulke zaken leer je niet tijdens een standaard aardrijkskundeles eh... allé, kzou nu es iemand willen tegenkomen die Bouvet eiland of het Brit Indische Oceaanterritorium kent :crazy:

Is precies met woordje.be of Worlde dat er woorden aan bod komen die in principe wel bestaan, maar gewoon bijna nooit gebruikt worden.
Die twee waren ook de enige waar ik tot nu toe niet op kon komen, maar ja dat zijn uiteindelijk ook geen landen dus een beetje jammer dat ze die er tussen steken. Bouvet Island bestaat trouwens 93% uur gletsjers en is onbewoond.

Ik ken overigens min of meer de ligging van alle landen en ik heb vrij snel door of we effectief een land zoeken of niet. Vandaag bijvoorbeeld lag het tussen Zuid-Afrika en Antarctica, ik weet dat daar geen echt land ligt dus dan weet je dat we weer iets onnozels zoeken.
 
Terug
Bovenaan