Worden de chauffeurs sloomer?

Die verkeersplateaus worden normaal op kruispunten gezet. En die dienen dus om het verkeer af te remmen zodat de doorstroom vlotter gaat.
Niet enkel plateaus, maar bulten, van die schildpadden, etc..
Ik weet bulten liggen waar ik met mijn camionet in 1e(!) moet over rijden.
 
Wat ik wel merk en wat mij stoort is dat héél véél trage chauffeur rijden met ne sportwagen of ne sjieke bak. Zo'n bakske dat 280km/u kan rijden en van 0 tot 100km/u kan knallen in 4 sec. Maar die rijden dan dikwijls zo traag als een slak. :sop:
't Is toch niet omdat ge een sportwagen hebt dat ge altijd te rap moet rijden. Ik zal eerder te rap rijden met een wagen met weinig pk's dan ene die er in overvloed heeft.
 
Niet enkel plateaus, maar bulten, van die schildpadden, etc..
Ik weet bulten liggen waar ik met mijn camionet in 1e(!) moet over rijden.
Dan nog kan het er liggen omdat er vaak te snel gereden wordt. Dan is het jammer dat je als "brave burger" er last van hebt maarja...

Een andere reden kan zijn is omdat het irritant is en op die manier ontmoedigd om langs die weg te rijden (dorpen waar bvb een parallelweg buiten centrum beschikbaar is).
 
En vooral, de snelheidslimiet is de max snelheid dat ge ergens moogt rijden. Niet de snelheid die ge kunt rijden en zeker niet de snelheid die ge moet rijden.

Hier in omstreken genoeg baantjes 70 die gewoon 70 zijn uit algemene verkeersregels maar waar ge eigenlijk met moeite 50 kunt halen als ge ze niet kent en/of het niet erg vind hier en daar eens een voortuintje mee te pakken.


Voor de kenners: de oude baan As/Genk -Maasmechelen, dat was 90 tot voor kort, nu 70 maar toch wat asverschuivingen waar ge u serieus aan kunt mispakken als ge ze niet kent of u voertuig verkeerd inschat. Ik kan met de auto ook manouvres doen waarmee ik de camionet zo op z'n zij gooi....
 
Hier in omstreken genoeg baantjes 70 die gewoon 70 zijn uit algemene verkeersregels maar waar ge eigenlijk met moeite 50 kunt halen als ge ze niet kent en/of het niet erg vind hier en daar eens een voortuintje mee te pakken.
Ja hehe ik vind dat gewoon gek.

Er is hier ook een baan, géén enkele verlichting, en je mag daar overal 70km/u rijden. Echter elke honderd meter ligt er ne fikse vluchtheuvel. Ken je die baan niet goed en rijd je daar 70 km/u dan maak je gewoon brokken. Dan denk ik: Maak van die baan toch gewoon een 50km/u uur baan of verwijder die vluchtheuvels.
 
Terug
Bovenaan