Woning aankopen?

_-Butch-_

Active member
Ik ben geruime tijd de markt aan het bekijken voor een woning te kopen.
Een appartement zou ook mogen, maar dat staat minder op mijn verlanglijstje.
Zelf zou ik 60k inbreng doen voor het huis.
Wat is een realistisch bedrag om te lenen?
Let wel op, ik ben 40 jaar en bezit nog geen eigendom, noch heb ik leningen lopen.

Je aantal nog te werken jaren ,(ik vermoed 27 ?),
en je loon, hebben we ook nog nodig om realistisch leen bedrag te kunnen opgeven.
Ik ga er van uit dat je alleenstaande bent?

beste manier om daar achter te komen is om gewoon een keer langs de bank te gaan nadat je een overzicht voor jezelf hebt gemaakt wat je maandelijks aan vaste kosten kwijt bent.

27 jaar zou ik er nog moeten werken.
Ik ben getrouwd, maar levensverwachting van partner is onbekend.
Zij heeft een genetische ziekte en krijgt ziekte-uitkering.

27 jaar zou ik er nog moeten werken.
Ik ben getrouwd, maar levensverwachting van partner is onbekend.
Zij heeft een genetische ziekte en krijgt ziekte-uitkering.
Die 60k, is dat puur eigen inbreng of is dat eigen inbreng maar ook de notariskosten etc die er nog vanaf moeten.

Aangezien ze een uitkering heeft, heeft ze een inkomen en wordt dat bij jouw inkomen meegeteld. Enige wat een probleem zal zijn is de schuldsaldoverzekering. Maar door er eentje 100% op jouw naam te pakken is dat voor de meeste banken ook geen probleem.

Probeer de simulatie eens op keytrade, die geeft een heel goed beeld van wat de meeste banken zullen zeggen.

Die 60k, is dat puur eigen inbreng of is dat eigen inbreng maar ook de notariskosten etc die er nog vanaf moeten.

Aangezien ze een uitkering heeft, heeft ze een inkomen en wordt dat bij jouw inkomen meegeteld. Enige wat een probleem zal zijn is de schuldsaldoverzekering. Maar door er eentje 100% op jouw naam te pakken is dat voor de meeste banken ook geen probleem.

Probeer de simulatie eens op keytrade, die geeft een heel goed beeld van wat de meeste banken zullen zeggen.
Als de partner sterft is dat misschien wel een probleem he

Als de partner sterft is dat misschien wel een probleem he
Niet noodzakelijk, hangt af van de hoogte van de uitkering en/of ontleende bedrag.
Ik ken iemand met muco (normale levensverwachting ligt rond de 30-35j) die ook samen met haar man geleend heeft voor hun huis. Zij kon geen SSV krijgen dus heeft hij er 1 van 100% genomen en een lening die hij alleen kan afbetalen ook.
Gelukkig heeft ze een veel langere levensverwachting dan standaard door de graad van haar ziekte + enorm succesvolle medicatiestudie waaraan ze deelneemt. Dat is een risico dat ze bewust genomen hebben.

Terug
Bovenaan