Wonen tijdens bouw/verbouwing

DEN_DWOAZN

Active member
Hoi allen,

In 2023 starten wij met een totaalrenovatie. We gaan mijn ouderlijk huis renoveren en drastisch veranderen. (Juist de buitenmuren zullen blijven staan)

Nu zijn we aan het kijken waar we dan moeten gaan wonen, op onze huidige locatie blijven is geen optie en in de ruïne wonen, die het huis dan zal zijn, evenmin.

We dachten eerst aan een soort omgevormd poolhouse te plaatsen aangezien er, op termijn, toch een zwembad zal komen. Echter lopen de kosten al snel op tot 30k hiervoor en dit is geld dat beter of anders aangewend kan worden.

Nu is er nog de optie om een caravan te kopen of huren, deze zal wel over het dak gelift moeten worden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
 
Een appartement huren voor een jaar? Kost je wel wat geld, maar deftig kunnen wonen is wel nodig als je zo een verbouwing doet. Zeker mocht je kleine kinderen hebben
 
Huren zou ik niet doen. Dan kan je beter toch de poolhouse al plaatsen.

Mijn broer heeft een tijd in de vrijstaande garage gewoond terwijl de woning verbouwd werd. Keukenblok + badkamer (beide nog steeds aanwezig want handig), en de garagepoort tijdelijk dicht geïsoleerd en wandje voor gezet.

Bedenk ook dat het niet even aangenaam is om op de werf te wonen. Ook niet in een andere constructie op dezelfde grond.
 
Hoi allen,

In 2023 starten wij met een totaalrenovatie. We gaan mijn ouderlijk huis renoveren en drastisch veranderen. (Juist de buitenmuren zullen blijven staan)

Nu zijn we aan het kijken waar we dan moeten gaan wonen, op onze huidige locatie blijven is geen optie en in de ruïne wonen, die het huis dan zal zijn, evenmin.

We dachten eerst aan een soort omgevormd poolhouse te plaatsen aangezien er, op termijn, toch een zwembad zal komen. Echter lopen de kosten al snel op tot 30k hiervoor en dit is geld dat beter of anders aangewend kan worden.

Nu is er nog de optie om een caravan te kopen of huren, deze zal wel over het dak gelift moeten worden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Een caravan is zwaar om zo lang in te blijven wonen (die verbouwing gaat langer duren dan je inschat). Het is best heavy om daar een hele tijd bij te wonen. De meesten blijven dan ook gewoon iets huren tot ze kunnen verhuizen...

De poolhouse zetten, ga je je later misschien wel beklagen. Dat zwembad ga je misschien nog wel van gedacht over veranderen, en je wil écht niet in de situatie komen dat je een goedkope keuken moet plaatsen omdat uw poolhouse er al staat, en er geen budget meer is voor een zwembad...
 
Belangrijk is te weten of je (kleine) kinderen hebt of niet. Daar hangt ook al wat van af.
 
Terug
Bovenaan