Wonder Boy Anniversary Collection levert 21 versies van 6 spellen in januari

Wil je na onze recensie van de Atari 50: The Anniversary Celebration en de aangekondigde datum voor Mega Man Battle Network Legacy Collection deze week nóg meer informatie over enige retro-verzamelingen verorberen? Geen probleem, want vandaag bracht het ontwikkelingsbedrijf Bliss Brain een nieuwe release omtrent de Wonder Boy-serie ter attentie! Het betreft hier de Wonder Boy Anniversary Collection, een aangepaste variant van de Wonder Boy Collection die dankzij uitgever ININ Games in juni dit jaar (lees onze recensie) in de winkels belandde.

Wonder Boy Anniversary Collection kun je volgens Bliss Brain officieel vanaf 26 januari 2023 op de kop tikken voor PlayStation 4, PlayStation 5 en Nintendo Switch, weliswaar in digitale vorm. Wil je liever een fysiek exemplaar bemachtigen, dan kun je hiervoor terecht bij de website van Strictly Limited Games, hoewel er enkel sprake is van een beperkte hoeveelheid pre-orders. Voor deze compilatie noemde men een aantal features op: visuele filters, shaders, een rewind-optie om spellen als het ware terug te spoelen én een art gallery! Het meest noemenswaardige aspect is echter het groter aanbod van aanwezige games, want Wonder Boy Anniversary Collection bevat in totaal 21 ports van 6 titels, welke we (onder deze alinea) allemaal in een lijst goten. Dit nieuwsbericht sluiten we daarenboven af met een relevante trailer, dus we wensen u alvast veel kijkplezier!

Wonder Boy
  • Wonder Boy / International / Arcade (SYSTEM-1)
  • Wonder Boy / Japan / SG-1000
  • Super Wonder Boy / Japan / Master System / SEGA MARK III
  • Wonder Boy / International / Master System / SEGA MARK III
  • Revenge of Drancon / International / Game Gear
  • Wonder Boy / Japan / Game Gear
Wonder Boy in Monster Land
  • Wonder Boy in Monster Land / International / Arcade (SYSTEM-2)
  • Wonder Boy in Monster Land / International / Master System / SEGA MARK III
  • Wonder Boy in Monster Land / Japan / Arcade (SYSTEM-2)
  • Super Wonder Boy in Monster Land / Japan / Master System / SEGA MARK III
Wonder Boy: The Dragon’s Trap
  • Wonder Boy: The Dragon’s Trap / International / Master System / SEGA MARK III
  • Wonder Boy III: The Dragon’s Trap / International / Game Gear
  • Monster World II / Japan / Master System / SEGA MARK III
  • Monster World II: The Dragon’s Trap / Japan / Game Gear
Wonder Boy III: Monster Lair
  • Wonder Boy III: Monster Lair / International / Arcade (SYSTEM-16)
  • Wonder Boy III: Monster Lair / International / Mega Drive / Genesis
Wonder Boy in Monster World
  • Wonder Boy in Monster World / International / Mega Drive / Genesis
  • Wonder Boy in Monster World / International / Master System / SEGA MARK III
  • Wonder Boy V: Monster World III / Japan / Mega Drive
Monster World IV
  • Monster World IV / International / Mega Drive / Genesis
  • Monster World IV / Japan / Mega Drive
 
Laatst bewerkt:
Wonderboy in monsterland :love2:

Het eerste arcade spel dat ik uitgespeeld heb met 1 stuk van 20 belgische frank, in de donkere hoek van ons gemeentelijk zwembad ergens eind de jaren '80.
Mijne naam stond daar maanden op plaats 1 op die kast en ik was zo fier als 14-15 jarige :laugh:
 
Wonderboy heeft me destijds heel veel geld gekost in het lunapark van Blankenberge, wel nooit kunnen uitspelen. Vond het één van de moeilijkere spellen.
 
Wonderboy heeft me destijds heel veel geld gekost in het lunapark van Blankenberge, wel nooit kunnen uitspelen. Vond het één van de moeilijkere spellen.
Ik had er al veel stukken van 20 frank ingestoken zulle over maanden tijd, maar uiteindelijk na poging xxx met 1 sessie uitgespeeld. :biglaugh:

Als je de juiste boots, armor en genoeg bommen/whirlwinds spaarde tot bij de bosses was het uiteindelijk simpel.
Het waren niet zozeer de skills van jezelf of de AI maar het jumpen + dps dat de doorslag gaf. :biglaugh:
 
De combinatie springen, je bijl gooien en de knop inhouden om vlugger te rijden op je skateboard, lag me niet goed.
 
Monsterland in een Arcadekast ? Dat ben ik nooit tegengekomen in een Lunapark.
Overal was het de originele Wonderboy.
Monsterland kan je inderdaad veel gemakkelijker en langer spelen.
 
Monsterland in een Arcadekast ? Dat ben ik nooit tegengekomen in een Lunapark.
Overal was het de originele Wonderboy.
Monsterland kan je inderdaad veel gemakkelijker en langer spelen.
Hier heb je nog een link met paar fotos.
De eerste 3 delen van de reeks heb ik alleszins nog op de kasten gespeeld.
 
Terug
Bovenaan