Beetje advocaat van de duivel maar : Als ik die entry eens lees wordt al wel verwezen naar het feit dat confirmatie nog dient te gebeuren. Die kleine alinea die jij er aan wilt toevoegen klinkt wel een beetje als eveneens zuivere speculatie, met als doel om reeds preventief te ontkennen.
De toon zou, gezien de context, eerder dienen te zijn : "Dit ziet er zeer slecht uit en we zullen nu onderzoeken of het echt zo is." Maar de toon van jouw alinea is eerder : "Jamaar het zal wel niet waar want zus enzovoort." Zo voelt het toch aan. Terwijl het hier toch belangrijk is om de nadruk te leggen op de ernst van de situatie.
Het is de manier waarop je die informatie formuleert die wat problematisch overkomt. Je hebt 100% gelijk dat de speculatieve en sensationele eerste berichtgeving foutief is, maar de reactie daarop giet je best in de vorm van het focussen op feiten en niet zelf al 'smoesjes' er bij te halen. Want zo kom je wel over als een instant-ontkenner, ook al is dat niet jouw bedoeling. Het is immers een héél gevoelig onderwerp en het is uiterst moeilijk om er door te navigeren.
Ik vind het al moeilijk om jouw post te bespreken, omdat je ook geen ongelijk hebt, laat staan om dieper te gaan.![]()
Misschien ook verduidelijken dat ik initieel een veel grondigere en gedetailleerde passage had toegevoegd.
Maar vermits die iedere keer verdween dacht ik dus net dat die misschien te uitgebreid was en net daarom te veel de bias zou duwen alsof er allemaal niets van aan zou zijn.
Vandaar dat ik dan maar een kleinere tekst met enkele zinnen en de voornaamste conclusies overhield omdat ik hoopte dat dat op die manier wel zo zou kunnen blijven staan. Ik had dus op die manier de paper al wat (fysiek) geminimaliseerd.
Behalve dan de verscheidene keren dat ze melden dat het om waarschijnlijke grave sites gaat en dat uitgraving noodzakelijk is voor bevestiging?
Ik begrijp waarom je graag de bevindingen van die Rouillard naar voor schuift want die zijn anti woke narratief past beter in je eigen kraam maar aangezien hij columns schrijft zoals deze; "The leadership of Canada's main association of historians has just succumbed to media psychosis tinged with the woke perspective by declaring that Canada is responsible, against all evidence, for the "physical genocide" of Aboriginal nations." Waarin hij dus aangeeft dat andere historians te woke zijn. Hij probeert al jaren Canada's verantwoordelijkheid te minimaliseren en schermt met termen als physical genocide om toch maar niet te moeten toegeven dat jawel Canada wel degelijk geprobeerd heeft, net als de US (en europa), om inheemse indanen bevolking uit te roeien. En dat is wel degelijk zorgvuldig gedocumenteerd.
It's not really a thesis if natives have been saying for decades that there are children buried there, that a commission of inquiry concluded that there were children buried there, with testimonies , reports etc and that an expert anthropologist (PHD) finds what looks like a mass grave with a GPR. It'll take years to dig through the site, but you have to be really persistent to call it speculation.
Prof. Rouillard, who can be published anywhere, has also deliberately chosen to publish in a polemical far-right journal which, among other things, denies the genocide of the natives in Canada, denounces the Chinese communist threat, says that COVID is a moral panic and many other weak points. This is not the Journal of the Historical Society of Canada, there.
Nu akkoord, dat artikel van de VRT is wel kort door de bocht, ze hadden ook beter geschreven dat grond radar waarschijnlijke grafsite ontdekt heeft.
De onderzoeker wegzetten als anti-woke doet niets af van de bevindingen nochtans hoor. Dat is een beetje een doorzichtige strategie maar verandert niets aan de feiten. Met name dat er nog steeds geen massagraf is gevonden laat staan dat bewezen is dat daar 215 kinderen liggen die het slachtoffer waren van de katholieke school.