Word je betaald om je overtuigingen hier te verdedigen? Neen. Dan is dit gewoon een hobby van je.
Wanneer je een hobby zo serieus dat je je zelfs beledigd voelt wanneer iemand dit benoemd tot wat het is, dan neigt je overtuiging naar fanatisme.
Hey maat, ge beschuldigde mij en iedereen die niet met u akkoord gaat dat het een hobby is om zaken te verzinnen en in een andere realiteit te leven, dat de ideologie overbodig is geworden omdat er er geen 'echt' racisme meer bestaat. Dat gaat niet over het posten op een message-board dat een hobby is an sich, je hebt het SPECIFIEK over mensen met een bepaalde overtuiging. DIE mensen doen aan een hobby, DIE mensen zijn niet bereid hun denkbeeld aan te passen, DIE mensen hebben het enkel over banaliteiten en strohalmen. JIJ niet natuurlijk, jij de slimme intelligente persoon die zo ver boven die idioten staan die geloven dat er scheefgetrokken houdingen zijn in onze maatschappij, wat volgens jou een domme en/of leugenachtige positie is (was niet echt duidelijk, je probeert tegelijk oneerlijkheid en onwetendheid aan te wrijven)
Maar goed als we op die manier gaan beginnen doen we het natuurlijk ook omgekeerd:
Racisten tegenwoordig kunnen niet meer openlijk racistische ideeën verdedigen dus hun nieuwe hobby is het proberen weerleggen van harde feiten als bewijs dat er geen racisme meer is.
Ontkennen van institutioneel racisme is niet meer dan een nieuwe hobby van racisten die door het onacceptabel zijn van plat racisme, selectief feiten negeren als bewijs van het afwezig zijn van institutioneel racisme.
Een racist die niet bereid is zijn denkbeeld aan de realiteit aan te passen omdat zijn ideologie overbodig is geworden omdat het niet langer acceptabel is, kan niet anders dan de lat hoger leggen om iets een probleem te noemen, verhogen tot het punt dat het enkel nog over extreme gevallen gaat. En dat is EXACT wat instituioneel racisme is.
Ik heb GEEN probleem om in discussie te gaan met mensen die totaal niet overtuigd zijn van mijn standpunt mbt institutioneel racisme en ik denk dat ik dat hier op het forum, in deze thread wel heb gedaan. Maar ik heb geen goesting om in gesprek te gaan met iemand die
zo denigrerend doet tegenover zijn gesprekspartner door letterlijk te zeggen zijn wereldvisie
at best een waanvoorstelling is en
at worst een bewuste leugen.
Gedaan voor mij hoor.
Edit door mod: koosnaampje verwijderd