Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

Wat ik nog belangrijker vind in die hele hetze is hoe Abu Jah Jah het eens is met Van Grieken dat Europa europees moet blijven. Alleen dom en idioot om daar dan huidskleur bij te gaan gooien, VB is gonna VB zeker? Maar ik denk niet dat er velen tegen het feit zijn dat we de europese lokale culturen moeten beschermen tegen culturen die binnenkomen door migratie. Vreemde in eigen land is het laatste dat je wil.
En in Hongarije ben je geen vreemde. Dat is allemaal onze cultuur. Of in Finland.

Zijn er eigenlijk personen hier die mensen in hun dichte omgevingen hebben die woke zijn?

Lees je wat ik typ of probeer je altijd de discussie te derailen met van die belachelijke naast de kwestie posts?
Ik lees wat je typt. Over de Europese lokale culturen die je moet beschermen tegen culturen die binnenkomen doo rmigratie. Letterlijke quote. Omdat je geen vreemde wil worden in eigen land. Ook letterlijke quote. Maar binnen Europa zijn er open grenzen, en het topic hiervoor gaat over van niet-Europese landen naar Europese.
Dus: Wat is die Europese cultuur die dan maakt dat je geen vreemde bent in eigen land als het daarop aankomt? Wat is die die Europese cultuur dat je in Hongarije geen vreemde bent of in Finland? Of ben je dat wel, en is het een lukrake grens die wordt gekozen om het te hebben over Europese en niet-Europese?

Ik vraag me wel af hoe wat hij zegt strookt met wat hij wou bereiken met zijn AEL

De AEL is tegen gedwongen assimilatie, maar voor integratie op basis van de eigen identiteit. Ze benadrukt het concept 'Arabische identiteit' en kent daaraan een brede en grote betekenis toe.

Volgens het concept-programma AEL-Nederland 2003-2005 is het hoofddoel van de partij het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijds respect en verdraagzaamheid. Daarbij wil de AEL de belangen van de Arabische en islamitische immigrantengemeenschappen in Europa en de belangen van de Arabische en islamitische wereld (de oemma) bevorderen en verdedigen. De partij wil daartoe onder meer de Arabisch-islamitische identiteit, taal en cultuur verdedigen en bevorderen.

Belangrijkste programmapunten van de AEL:

• een democratische partij oprichten
  • erkenning van islamitische feesten, zoals het offerfeest, als nationale feesten.
  • oprichting van islamitische scholen, verzorgingshuizen en bureaus voor hulpverlening.
  • bestrijding van drugsgebruik.
  • steun voor ontmanteling van de staat Israël (door de partij de zionistische entiteit (zie: zionisme) genoemd).
  • promoten van democratie in de Arabische wereld.

Ik vraag me wel af hoe wat hij zegt strookt met wat hij wou bereiken met zijn AEL
Abou Jahjah is altijd tegen assimilatie geweest. Hij strijdt al heel zijn leven om zijn eigen culturele identiteit ten volle te kunnen beleven binnen België en Europa. De laatste jaren beklemtoont hij daarbij dat het niet de bedoeling is dat zijn (of een andere 'uitheemse') cultuur de historische, dominante cultuur overneemt.

Nu, hij is sowieso wel énorm geëvolueerd in zijn denken sinds zijn AEL-tijden. Veel minder radicaal, de identity politics afgezweerd, ...

Abou Jahjah is altijd tegen assimilatie geweest. Hij strijdt al heel zijn leven om zijn eigen culturele identiteit ten volle te kunnen beleven binnen België en Europa. De laatste jaren beklemtoont hij daarbij dat het niet de bedoeling is dat zijn (of een andere 'uitheemse') cultuur de historische, dominante cultuur overneemt.

Nu, hij is sowieso wel énorm geëvolueerd in zijn denken sinds zijn AEL-tijden. Veel minder radicaal, de identity politics afgezweerd, ...
Omgekeerd geïntegreerd met de onderstroom in Vlaanderen eigenlijk?:coolbrows:

En daar is ook niets mis mee. Mensen klitten samen met gelijkgestemde. Ze zoeken in hun sociale relaties naar banden met elkaar.
Dat zie je hier in de grootsteden, maar ook in andere landen is dat. Kijk naar Spanje waar je in bepaalde plekken (Benidorm, Calpe) ganse straten hebt waar voornamelijke Belgen zitten. Die gaan allemaal mooi naar de Belgische bakker, de Belgische slager en het Belgisch café.

Natuurlijk als je jouw eigen identiteit (of hetgeen dat er voor jou bij hoort) niet in alle rust kan laten zien, dan versterk je alleen maar de drang om introvert binnen de eigen maatschappij te leven. Dan krijg je grote gaten en is dat opnieuw koren op de molen voor het wij/zij denken.

Dat er op sommige plekken problemen zijn, zoals meermaals aangehaald hier op het forum, kan volgens mij niet ontkent worden. Maar dat de oplossing ligt in het verbinden van gemeenschappen (door het zoeken van gemeenschappelijke raakvlakken) kan volgens mij ook niet ontkent worden.

De simplistische stelling dat je mensen gewoon geld geeft en dat ze zich wel zullen integreren, ongeacht de houding naar hen toe, heeft dit als resultaat gehad.
Mensen gaan verder en verder uit elkaar en willen harder en harder opkomen voor hun eigen standpunt. Tot in het absurde toe.
Van vasthouden aan het cliché beeld van zwarte piet, tot het overreageren op duizend jaar oude Disney films..

Ik lees wat je typt. Over de Europese lokale culturen die je moet beschermen tegen culturen die binnenkomen doo rmigratie. Letterlijke quote. Omdat je geen vreemde wil worden in eigen land. Ook letterlijke quote. Maar binnen Europa zijn er open grenzen, en het topic hiervoor gaat over van niet-Europese landen naar Europese.
Dus: Wat is die Europese cultuur die dan maakt dat je geen vreemde bent in eigen land als het daarop aankomt? Wat is die die Europese cultuur dat je in Hongarije geen vreemde bent of in Finland? Of ben je dat wel, en is het een lukrake grens die wordt gekozen om het te hebben over Europese en niet-Europese?
europees wil zeggen alle huidige europese culturen en dus geen afrikaanse of aziatische cultuur die laten overheersen. Daarnaast de LOKALE cultuur de dominante houden, dat wil dus zeggen hier in Vlaanderen de Vlaamse cultuur en niet zozeer de Griekse, ondanks dat de laatste dus europees is
Hier een wikipedialink waarin je kan zien welke dat ongeveer allemaal zouden zijn:

europees wil zeggen alle huidige europese culturen en dus geen afrikaanse of aziatische cultuur die laten overheersen. Daarnaast de LOKALE cultuur de dominante houden, dat wil dus zeggen hier in Vlaanderen de Vlaamse cultuur en niet zozeer de Griekse, ondanks dat de laatste dus europees is
Hier een wikipedialink waarin je kan zien welke dat ongeveer allemaal zouden zijn:

Flemish culture staat daar niet tussen zeker?

Ah toch, onder de Belgische met beperkte inhoud

Is dat zo of is dat show?
Als TVG een neutraal visie geeft, wordt hij verweten te liegen, Abou is geëvolueerd

Is dat zo of is dat show?
Als TVG een neutraal visie geeft, wordt hij verweten te liegen, Abou is geëvolueerd
Als hij liegt dan houdt hij het toch goed vol. Zijn columns, zijn interviews, zijn tweets, zijn boeken, vertellen een veel genuanceerder en met momenten volledig ander verhaal dan wat hij twintig jaar geleden kwam vertellen.

Dat wil niet zeggen dat er niet nog elementen van de 'oude' Abou Jahjah in hem zitten he. Ik betwijfel dat hij ten opzichte van Israël er nu een gematigder visie op nahoudt als twintig jaar geleden.

Wat TVG hierbij komt te doen, weet ik niet. Maar van hem is wel geweten dat hij zich een stuk minder 'gematigd' gedraagt wanneer hij onder leden is dan wanneer hij in de grote media komt.

Als hij liegt dan houdt hij het toch goed vol. Zijn columns, zijn interviews, zijn tweets, zijn boeken, vertellen een veel genuanceerder en met momenten volledig ander verhaal dan wat hij twintig jaar geleden kwam vertellen.

Dat wil niet zeggen dat er niet nog elementen van de 'oude' Abou Jahjah in hem zitten he. Ik betwijfel dat hij ten opzichte van Israël er nu een gematigder visie op nahoudt als twintig jaar geleden.

Wat TVG hierbij komt te doen, weet ik niet. Maar van hem is wel geweten dat hij zich een stuk minder 'gematigd' gedraagt wanneer hij onder leden is dan wanneer hij in de grote media komt.
Hoe is Abou onder leden?

Daarmee.
Ik ga 100 procent akkoord met zowat alles wat hij de laatste tijd zegt, maar onderhuids zegt dat niets. Ik kan maar hopen dat hij alles meent, maar met (ex-)extremisten mag je toch wel wat voorzichtigheid hebben.

Hoe hij zonder kleren is weet ik niet, maar aangezien je dat in een milliseconde zelf aangepast hebt, ga ik er van uit dat je zelf besefte hoe dwaas dat was. :unsure:

Lol, net drie reclames achter elkaar met een gezin bestaande uit blanke man en donkere vrouw met gemengde kindjes. Ikea, koffie en nog iets. Is dat nu de nieuwe standaard?

Lol, net drie reclames achter elkaar met een gezin bestaande uit blanke man en donkere vrouw met gemengde kindjes. Ikea, koffie en nog iets. Is dat nu de nieuwe standaard?
Het is al een stunt tegenwoordig om nog een blanke in een reclame te zien, dus wat jij hier beschrijft is niet de standaard.

Oh nee, mensen met een andere huidskleur op mijn televisiescherm, in reclame dan nog wel!
Geen probleem mee, maar een gemengd gezin is uitzonderlijk. Dat er dan in 3 verschillende reclames na elkaar een gemengd gezin wordt opgevoerd is opmerkelijk.
Als dat 3x een man met 1 been is, zou ik ook raar opkijken.

Terug
Bovenaan