Volledig mee eens dat discrimineren inherent is aan de mens maar het is niet iets dat alleen Nessaja ervan maakt.
Het is wel alleen Nessaja die dat van mijn post maakt. Tegen de hele westerse wereld kan ik niet reageren, alleen tegen Nessa. En die ook alleen op mij, niet op de hele westerse wereld.
Maar je begrip van de "woke-ideologie" klopt niet helemaal. Ik heb dat nochtans al verschillende keren uitgelegd, ook aan jou. Maar er is een belangrijk verschil. Jij schrijft: In onze westerse wereld wordt discriminatie door die woke-ideologie gereduceerd tot iets wat enkel inherent is aan de meerderheid.
Dat is echt totaal fout op fundamenteel niveau.
Discriminatie is net inherent aan de mens. Ook volgens "de woke-ideologie". Vooroordelen zijn eigen aan de mens. Handelen naar die vooroordelen is discriminatie. Eigen aan de mens.
Geïnstitutionaliseerd racisme is echter volgens die woke-ideologie waar je het tegen hebt een stelsel opgesteld in een samenleving waar discriminatie eigen is aan de mens, en dus automatisch vooroordelen verwerkt worden in de wetten, het maatschappelijke stelsel. Geïnstitutionaliseerd racisme is inherent aan elke maatschappij, en bevoordeelt de meerderheid. Uiteraard.
En in onze maatschappij is dat uiteraard een blanke aangelegenheid, ik denk niet dat iemand zal erkennen dat de meeste van onze wetten, regels en systemen ingevoerd zijn door blanken. Als je het er dan mee eens bent dat discriminatie inherent is aan de mens, ben je het er ook mee eens dat die wetten en systemen ingevoerd door blanken misschien gevolgen dragen van die inherente discriminatie? En aangezien ze vooral door blanken (blanke mannen) zijn opgesteld, de discriminatie niet zozeer tegen blanken zal zijn.