Ik beweer zeker niet dat rechten en vrijheden niet continu verdedigd moeten worden, ik stel vooral dat wanneer je gelooft dat man en vrouw van nature gelijk zijn quotas irrationeel zijn.
Inderdaad, daarom ben ik ook tegen quota. Vrouwen of diversiteiten krijgen dan wel het postje, maar de rest denkt dan wel "die zit hier enkel door de quota, via skills zou het niet gelukt zijn"... Zo maak je het net erger ipv beter.
Stel je eens in de plaats van een sterke vrouw die alle glazen plafonds doorbroken heeft en haar topfunctie bereikte op basis van bovengemiddelde skills. En dan voert men quota in en krijgt ze ook die stempel, auwch!
Men zal op dat vlak vooral moeten wachten tot ook de laatste bedrijfsleidende boomers op pensioen zijn, en dat is bijna zover. Iemand van 50 of 60+ over zoiets nog bekeren is onbegonnen werk.
De meesten van gen X zijn al opgegroeid in gemengde scholen, en voor hen is gendergelijkheid qua skills in feite al een evidentie. Dat is dus een probleem dat zichzelf oplost, het enige gevaar tov gendergelijkheid is momenteel de islam lijkt me, want bij moslims zal dat altijd een harde njet blijven. Hoe men gendergelijkheid en vrijheid van religie gaat rijmen is me een raadsel.
Nog irrationele dingen:
Het willen uitfaseren van het n-woord (wat ik begrijp), maar het wel 10 keer per minuut blijven gebruiken in de gemiddelde rap lyric (begrijp ik dan weer niet)
Dat men standbeelden van slavendrijvers uit het straatbeeld wil (wat ik begrijp) maar ook compentaties vraagt voor het gedragen leed van meer dan 100 jaar terug (als men nu ontdekt dat mijn betovergrootvader zich verrijkte via fraude gaat men mij ook niet aanklagen)
De censuur van de Kerstmarkt oiv islam komt uit religieuze hoek, en is dus per definitie irrationeel. Dat komt over alsof je voor het eerst iemand te gast hebt om te eten, zij geen pattaten lusten maar enkel rijst eten, en vinden dat jij dan ook nooit nog patatten mag eten. Dit werd snel geaccepteerd door organisatoren uit commerciele overwegingen, maar dit krijg je aan sommige mensen moeilijk uitgelegd. Zwarte pieten is onder een andere invloed, maar een soortgelijke ervaring.
Zo'n dingen helpen natuurlijk niet om woke populair te maken, en dan is het niet moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat dit vooral gaat om aandachtszoekerij, vissen achter schadeclaims, of soms een totaal gebrek aan consequentie door zelf onverdraagzaam te zijn op andere vlakken. Zoals altijd springen op de kar van elke goeie missie ook wat profiteurs die het te ver drijven zoals in bovenstaande voorbeelden en de boel dan voor iedereen verzieken. En anti-woke (dan soms ook terechte) munitie geven.
De kunst is dus om woke te zijn zonder te overdrijven, de juiste missies kiezen, en extermisme ook zelf terug te fluiten. Want met te overdrijven krijg je soms een tegengesteld effect, hetgeen we nu al zien in de VS.