Loser je bent niet woke genoeg.
Nog een voorbeeldje van de controverse rond stephen curry
https://theundefeated.com/features/light-skinned-vs-dark-skinned/
Ale, dat zijn gwn de eerste hits op google he.
Het is niet omdat GIJ niet op de hoogte bent, dat dat niet leeft in de black community.
Uw denigrerend en moralistisch toontje alsof jij hier de racism messiah bent van BG mag wel eens ophouden
Dat jij hier tegen windmolens aan het vechten bent, of beter gezegd een strijd probeert te vechten met mensen op Twitter, maar dan hier, daar kan ik niks aan doen. Ik ben met mensen hier aan het praten. Jij reageert op iemand in het midden van een discussie met allemaal stellingen die
hier niet gezegd worden. Ik voel me niet geroepen om
alle uitspraken van mensen die
jij in 'mijn kamp' probeert te duwen (zonder dat ik daar iets van erken) te gaan verdedigen, hoor.
Maar de links die je nu geeft, zeggen niet hetzelfde als wat je eerst zei? Dat zie je nu toch zelf ook?
Eerst zeg je: "als zwarten elkaar onderling verwijten van meer of minder privileges te hebben omdat ze light skinned zijn ipv zwart, is dat ok."
Nu zeg je: "hier zeggen ze dat light-skinned zwarten minder gediscrimineerd worden"
Allee, nu moet je toch niet lang lezen om te zien dat dat iets anders is? Niemand noemt dat eerste oké. En "niet zwart genoeg" is al heel lang een probleem binnen de zwarte gemeenschap. Van in Martin Luther King zijn tijd, en ik denk niet dat Twitter toen al bestond of dat het "tegenwoordig" zo sterk speelt.
Waar was jij de afgelopen weken toen whoopi goldberg de nazis geen racisten noemde, want dat was white vs white?
Host's comments strike nerve among many Jews, but also bring to fore questions about identity that have never been easy to answer
www.timesofisrael.com
Sure, veel backlash, maar ook veel bijval van de black community.
About asians being white-adjacent:
Wederom Loser, bedankt voor uw arrogant toontje maar je hebt geen flauw idee.
Opnieuw niet wat je zei.
Eerst zei je: Als zwarten joden en Aziaten bij de blanken of white-adjacent noemen, dan is dat ok.
Nu zeg je: Hier noemde een zwarte een jood white-adjacent.
Opnieuw: Niet oké. Ik denk dat je niet goed hebt opgelet, omdat je liever een beetje in de pot roert dan een echt debat voert. Maar waar was ik toen Whoopi Goldberg de nazi's geen racisten noemde? Toen noemde ik haar te dom om een televisieshow te presenteren.
Dus tweede stropop die totaal niks zegt, en die je ophangt om die vermeende hypocrisie aan te klagen. En om dan te vervallen in een beetje schelden...
Blijkbaar niet eh
Gij moogt naar mij kijken zoals ge wilt makker. Daar ligt echt niemand van wakker van hoe gij naar hun kijkt.
Jij zei: Al die regels zijn moeilijk. Ik zeg dat er geen andere regels zijn dan gewoon een beetje beleefdheid en respect. En net zoals alle beleefdheidsregels: die zijn niet verplicht. Maar de mensen (niet alleen ik, uiteraard) zullen dan op een bepaalde manier naar je kijken. Of je op een bepaalde manier behandelen. Zit je daar niet mee in? Oké, dan. Wat is dan het probleem met die "moeilijke regels"?
Eerlijk? Ik denk er hetzelfde over, maar het valt wel op dat er meer en meer van dat soort strekkingen/meningen komen. En het aantal stijgt zienderogen. Dus wat nu als minderheidsgroep (ja, bewuste woordkeuze) aanzien wordt kan in de toekomst wel eens een significante impact hebben.
Daarom zeg ik niet dat het gaat gebeuren; maar als de hele coronacrisis ons 1 ding geleerd heeft, is het toch wel de kracht van (social) media en het internet om een bepaalde niche groep opeens exponentieel te laten groeien. Dus het is mogelijk.
Maar stijgt de tractie van dit soort onzin zienderogen? Of krijgt het gewoon meer clicks op sociale media? Dat daar alles naar de extremen wordt geduwd, is geen geheim. Dat is zelfs al een tijdje publiekelijk de policy van Facebook (en dus ook Instagram), dus vast ook van Twitter.