WK wielrennen 2025 - Rwanda

Wie wordt Wereldkampioen weg bij de vrouwen

• Pauline Ferrand-Prévot

Stemmen: 12 33,3%
  • Demi Vollering

Stemmen: 7 19,4%
  • Elisa Longo Borghini

Stemmen: 0 0,0%
  • Kimberley Le Court

Stemmen: 5 13,9%
  • Katarzyna Niewiadoma

Stemmen: 1 2,8%
  • Anna van der Breggen

• Marlen Reusser

• Liane Lippert

Stemmen: 0 0,0%
  • Een Belg !

Stemmen: 3 8,3%
  • Nog iemand anders

Stemmen: 6 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    36
Amstel mss nog dit jaar?
Maar idd heel vaak heeft 1 van de 2 dan iets voor 😞
Hopelijk Lombardije beide paraat (en EK doen ook beide mee?)
Dan was er nog een Skjelmose :wink:

En natuurlijk kan je dan nog beginnen met ‘maar zonder Pogacar had het een ander koersverloop geweest’. Dat is waar, maar zo kan je bezig blijven :tongue:

Mathieu had ook een groter palmares gehad zonder Tadej. Vingegaard ook.

Wout had ook een groter palmares gehad zonder Mathieu (zeker in het veld).

…

Pogacar gaat sowieso in een zetel naar Mt Kigali hoor. Er rijden 2 Belgen uit. Er rijden 30 renners uit. Pidcock kreeg de laatste 3 rondes 3 minuten per ronde aan zijn broek. Tenzij je Evenepoel zelf vooruit stuurt en die Healy en Skjelmose meekrijgt en die beginnen met een paar minuten voorsprong aan Mt Kigali anders wint Pogacar nog gewoon hoor. Hier was geen tactiek tegen opgewassen.
Ik ben niet akkoord. Slovenië moet werken. Alle andere grote landen moeten proberen zoveel mogelijk degelijke renners in een vroege vlucht te steken.
Met wat geluk heb je dan een extra mannetje na Mount Kigali die misschien iets kan doen vooraleer die totaal choco is.

Het is een waterkans dat het iets uithaalt maar dat is beter dan niets.

Ik zag net een filmpje op sporza, maar amai José ziet er opeens 15 jaar ouder uit. Bijna onherkenbaar, gelukkig bijna einde seizoen zou ik denken. Natuurlijk veel onlangs veel meegemaakt.

Amstel mss nog dit jaar?
Maar idd heel vaak heeft 1 van de 2 dan iets voor 😞
Hopelijk Lombardije beide paraat (en EK doen ook beide mee?)

In de Amstel was Remco duidelijk de betere.
Overigens 1 van de weinige keren in een eendagskoers waar dit zo was.

We moeten ook niet flauw doen, Pogacar is te kloppen.
Hij is al meermaals geklopt, maar het is niet eenvoudig en je moet met goeie papieren komen. Maar ik denk dat Remco zijn hoofd niet moet laten hangen op dat vlak, als er iemand is die het kan in eendagskoersen dan is hij het zeker.

Ik hoop alleen dat hij bij Bora dat blijft houden en niet evolueert naar een slechtere eendagsrenner om een iets betere ronderenner te worden.

Zullen woensdag in de TT waarschijnlijk toch een spannendere strijd krijgen dan op het WK TT. Ook vrij korte tijdrit van 24km, dus het zal sowieso korter bij elkaar liggen.

Het WK van zondag zal bij Remco misschien toch nog wat in de benen zitten, en dan ook nog eens die verplaatsing erbij...

Jongens als Ganna en Tarling hebben daar rustig naar kunnen toewerken. Nadeel voor hen is dat er wel 2 knikjes in het parcours zitten. Dat speelt dan nog wel in het voordeel van Remco.

Zou er niet van verschieten moest hij minder vrijheid hebben / keuzes mogen maken bij Bora dan waar dat hij nu zit.

Remco zal mogen kiezen..

Nog een funfact Remco is op zijn 25 jaar alleen recordhouder bij de mannen van het meeste medailles op het WK (ITT en weg) met 8 stuks .
(al blijft Valverde imo nog altijd iets impressionanter met 7 enkel en alleen op de weg, maar dat is over een volledige carrière).

Als je daar de OS nog bijrekent staat hij gedeeld met Cancellara op de 1ste plaats.

Zullen woensdag in de TT waarschijnlijk toch een spannendere strijd krijgen dan op het WK TT. Ook vrij korte tijdrit van 24km, dus het zal sowieso korter bij elkaar liggen.

Het WK van zondag zal bij Remco misschien toch nog wat in de benen zitten, en dan ook nog eens die verplaatsing erbij...

Jongens als Ganna en Tarling hebben daar rustig naar kunnen toewerken. Nadeel voor hen is dat er wel 2 knikjes in het parcours zitten. Dat speelt dan nog wel in het voordeel van Remco.
Als hij al podium haalt, zou ik dat straf vinden, mede omdat het zo kort ligt + verplaatsing.
Almeida, Hayter en Küng doen ook mee.

Had niet verwacht dat Pogacar op de Mt. Kigali ging gaan.
Wat houdt hem tegen om op de lange klim op 70km vh einde te gaan?
Ploegmaats Almeida, Morgado en Christen doen mee, dus ik zie het somber in.

Zal zeker een interessant EK worden. Maar 200 km, dat geeft toch ook een andere wedstrijd.

En bij Pogacar zal er toch ook wel iets van vermoeidheid zijn. En zelfs misschien wat decompressie na de wereldtitel (die ongetwijfeld het belangrijkst was voor hem). Al die verplichtingen en interviews ook.

Er komen frissere mannen bij, zoals een Vingegaard en Almeida (toch zonde dat die er gisteren niet bij waren).

Zal zeker een interessant EK worden. Maar 200 km, dat geeft toch ook een andere wedstrijd.

En bij Pogacar zal er toch ook wel iets van vermoeidheid zijn. En zelfs misschien wat decompressie na de wereldtitel (die ongetwijfeld het belangrijkst was voor hem). Al die verplichtingen en interviews ook.

Er komen frissere mannen bij, zoals een Vingegaard en Almeida (toch zonde dat die er gisteren niet bij waren).
Hij won vorig jaar met 2min voorsprong, een week na zijn wereldtitel.
Decompressie door de urenlange vlucht naar Frankrijk gaat dat mss ietsje minderen, maar in orde zal hij zeker zijn.

Gaat Almeida mogen winnen?
Gaan we van Jonas nog iets mogen verwachten na een stevig seizoen van hem?
Twee eendagskoersen sinds 2022.
Ik zou het graag zien, hem, Pogi en Remco met z'n drietjes weg.
Kunnen we dat genot eens meemaken in een eendagskoers :love:?

Ik denk dat zo'n Almeida gerust mag winnen hoor. Pogacar zal dat wel graag op zijn palmares zetten, maar het is geen WK-trui (en hij kan de EK-trui dan toch niet dragen).

Er is veel over gesproken, voor en tijdens het WK, over de UAE ploegmaats en wat ze wél/niet gingen mogen doen. Ik denk dat dat allemaal meer opgeklopt is dan nodig.

Op het EK mag zo'n Almeida gerust zijn eigen kans gaan volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat Pogacar daar echt een punt van maakt.

Remco zal mogen kiezen..

Nog een funfact Remco is op zijn 25 jaar alleen recordhouder bij de mannen van het meeste medailles op het WK (ITT en weg) met 8 stuks .
(al blijft Valverde imo nog altijd iets impressionanter met 7 enkel en alleen op de weg, maar dat is over een volledige carrière).

Als je daar de OS nog bijrekent staat hij gedeeld met Cancellara op de 1ste plaats.

Langs de andere kant wat herinner jij en de meeste mensen zich van Cancellara.
De medailles in de tijdritten? Of de overwinning in monumenten en klassiekers?
Bij Remco is het vooral de combinatie van beide disciplines en het feit dat hij zo een talent is dat we ons focussen erop. Maar uiteindelijk is die statistiek ook maar wat ze is.

Ik denk dat zo'n Almeida gerust mag winnen hoor. Pogacar zal dat wel graag op zijn palmares zetten, maar het is geen WK-trui (en hij kan de EK-trui dan toch niet dragen).

Er is veel over gesproken, voor en tijdens het WK, over de UAE ploegmaats en wat ze wél/niet gingen mogen doen. Ik denk dat dat allemaal meer opgeklopt is dan nodig.

Op het EK mag zo'n Almeida gerust zijn eigen kans gaan volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat Pogacar daar echt een punt van maakt.

Ik zal zelf meer zeggen, hij zal het Almeida meer dan gunnen.
Hij heeft die trui en die overwinning niet nodig, als je het uw ploegmaat gunt en helpt om hem te halen dan smeed je wel een sterke band.
Een band die hij misschien wel kan gebruiken om voor hem te werken wanneer het wel om de grote knikkers gaat.

Het is niet dat Pogacar gaat bepalen wie er wint. Maar hij is wel bij macht om de nodige hulp te verlenen en genoeg in te houden zodat de winnaar een duwtje in de rug krijgt.

Of althans ik hoop dat hij en de ploeg zo slim zijn.

Langs de andere kant wat herinner jij en de meeste mensen zich van Cancellara.
De medailles in de tijdritten? Of de overwinning in monumenten en klassiekers?
Bij Remco is het vooral de combinatie van beide disciplines en het feit dat hij zo een talent is dat we ons focussen erop. Maar uiteindelijk is die statistiek ook maar wat ze is.
ik herinner me dat hij ze alle 4 met vrij veel overmacht heeft gewonnen, dat hij in zijn eigen land de 2de Larsson ging oprollen etc.
(het is maar hoe goed je geheugen is).

En Tuurlijk zijn statistieken maar wat ze zijn
Eddy heeft statistisch veel beter gepresteerd dan iedere andere wielrenner ooit.
Maar wat wil die statistiek zeggen als ge enkel maar tegen wat Belgen moest koersen 😅

Een statistiek is een natuurlijk maar een statistiek, maar het is wel een feit dat hij dat record heeft.
Het is een mooie prestigieuze statistiek. (hoger aangeschreven toch dan de renners die zoveel grote rondes na elkaar hebben uitgereden bvb.).

ik ben zelf ook niet de grootste Remco liefhebber (qua karakter dan), maar je moet nu niet alles minimaliseren en dat hij op 25jarige leeftijd dat record al te pakken heeft wil zeggen dat hij goed bezig is.

ik ben zelf ook niet de grootste Remco liefhebber (qua karakter dan), maar je moet nu niet alles minimaliseren en dat hij op 25jarige leeftijd dat record al te pakken heeft wil zeggen dat hij goed bezig is.

Hij heeft dat record daarvoor niet nodig toch? :P
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat we met een heel speciaal ras van coureur te maken hebben. Zijn palmares is indrukwekkend om het zacht uit te drukken.
En laat ons niet vergeten waar deze kerel enkele maanden geleden was, niemand had toen geloofd dat hij zo een WK ging rijden.
Hij is meer dan goed bezig. Het is niet voor niks dat elke ploeg met enig budget hem wou inlijven.

Terug
Bovenaan