Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Wespen krijg je dus weg door ze te benevelen met water...

Dit ga ik eens uitproberen

Neem een stenen schaaltje. Leg daarin wat koffie. Neem een aansteker en doe die gemalen koffie branden.
Geen wesp komt nog in de buurt
Let wel op dat schaaltje wordt heel warm

De makers van huishoudtoestellen (zoals Samsung) hebben voor bepaalde landen een Sabbat instelling voor de koelkast, oven, etc. Op de Sabbat mag niks van display of hete lucht of ping of wat dan ook gebeuren en die setting laat de gebruiker het toestel gebruiken zonder dat deze dingen dus gebeuren, dus geen lichtjes of countdowns. De oven bijvoorbeeld loopt dan continue op een warmhoudsetting, omdat ze niet mogen koken maar voordien gemaakt eten wel mogen opwarmen.

Bekijk bijlage 12046
"In bepaalde landen" :p die toestellen zijn gewoon in België te koop hoor.
Liften in gebouwen waar veel Joden wonen, zijn ook spraakgestuurd of gaan gewoon continu alle verdiepingen af.

Neem een stenen schaaltje. Leg daarin wat koffie. Neem een aansteker en doe die gemalen koffie branden.
Doen wij thuis ook altijd, werkt wel maar is ook geen wondermiddel he. Ik heb de indruk dat ze doorheen de dag daar gewoon aan worden.

Ik zat gisterenvoormiddag binnen stil op de zetel met voeten op de salontafel.
En uit het niets werd ik gestoken in mijn voet. Voelde zelfs niets landen of bewegen.
Namiddag buiten waren ze ook heel irritant door constant aan uw hoofd te komen en niet weggaan.
Dit is het eerste jaar ooit dat ik er echt last van heb.

Zien toegepast worden op restaurant. Na 15 minuten zijn de wespen terug en zit je in de gemalen aangebrande koffiegeur. Dus zo goed werkt het toch niet.

Hang gewoon een paar namaak wespennesten op in je tuin, rond je terras en ze blijven ook weg.

Soort van papieren lampion in de vorm van een wespennest. Nadeel, als dat nat wordt zijt ge wel gezien natuurlijk.

edit: zoiets dus Bekijk Wespenverjager - Wespenverschrikker - Wespenvanger - Nep wespennest - Dummy wespennest - Wespinator - Wasp Protector - Wespen zak - op: https://www.bol.com/nl/p/wespenverj...0006954037?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Een pil heeft sneller effect als je hem inneemt terwijl je op je rechterzijde ligt.

“Het team onderzocht vier houdingen. Pillen innemen terwijl je op je rechterzijde ligt, was veruit het beste. De pillen kwamen terecht in het diepste deel van de maag en losten zo 2,3 keer sneller op dan in een rechtopstaande positie. Die houding kwam op de tweede plaats en was in essentie even effectief als op je rug liggen. Liggen op je linkerzijde gaf het slechtste resultaat.”

Bron: VRT

Bijlagen

• 25A99329-9EFB-4365-B833-A010747D7155.jpeg
    25A99329-9EFB-4365-B833-A010747D7155.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 11
Dat er reeds vroeger polshorloges waren voor blinden en slechtzienden?

image.jpg

Deze bestonden vaak uit een openklapbaar wijzerplaatkapje waarna men door de wijzer te volgen naar de gebolde indice het uur kon bepalen.

Sinds er pratende horloges bestaan is dit natuurlijk in onbruik geraakt.

Een pil heeft sneller effect als je hem inneemt terwijl je op je rechterzijde ligt.

“Het team onderzocht vier houdingen. Pillen innemen terwijl je op je rechterzijde ligt, was veruit het beste. De pillen kwamen terecht in het diepste deel van de maag en losten zo 2,3 keer sneller op dan in een rechtopstaande positie. Die houding kwam op de tweede plaats en was in essentie even effectief als op je rug liggen. Liggen op je linkerzijde gaf het slechtste resultaat.”

Bron: VRT
Wordt er eigenlijk een verklaring gegeven waarom juist dat feit zich voordoet?

De positie van de maag in het lichaam? Het feit dat het hart in de linkerzijde van het lichaam zit en zo mogelijks anders pompt of aanstuurt als je al dan niet op de linker of de rechterzijde ligt??

Wil ik wel eens weten eigenlijk....

Staat er toch? De pillen komen in het diepste deel van de maag terecht, dus puur door de vorm en positie van de maag. Als op je rechterzijde ligt, komen de pillen eerder bij het cijfer 6 op de afbeelding.

Maag-organen-buik.png

Wordt er eigenlijk een verklaring gegeven waarom juist dat feit zich voordoet?

De positie van de maag in het lichaam? Het feit dat het hart in de linkerzijde van het lichaam zit en zo mogelijks anders pompt of aanstuurt als je al dan niet op de linker of de rechterzijde ligt??

Wil ik wel eens weten eigenlijk....
Staat erin: Meeste pillen beginnen pas te werken de moment dat de maaginhoud in de darm gelost wordt. Dat is op het diepste punt van de maag.
Staat ook een tekening bij met de 4 geteste posities en waar de pil zich dan ongeveer in de maag bevindt. Mijn inziens puur de vorm en positie van de maag.

Edit: Polle was mij voor.

Opvolgweetje: Connery had spijt van het afslaan van die film na het succes dus heeft hij het volgende filmvoorstel dat hij totaal niet snapte wel aanvaard. The League of Extra Ordinary Gentlemen. Gigantische flop en meteen zijn pensioen.

You shall not passh!

Helpt niet zo goed. Wij proberen dat al weken, ze blijven komen en wij zitten in de koffierook.

Vliegtuigen zijn wit want zwarte zijn zwaarder en verbruiken dus meer.
Naast het verschil in gewicht zijn er nog redenen.

1. It reflects sunlight.​

The main reason why aircraft are painted white or light colours is to reflect sunlight. Other colours will absorb most of the light. This is crucial as when sunlight is absorbed by an aircraft, this heats up the body of an airplane.

Painting a passenger plane white minimises both the heating and potential damage from solar radiation not only when the airplane is in flight, but also when it’s parked on the runway.

2. It doesn’t fade.​

When flying at high altitudes, airplanes are completely exposed to various atmospheric conditions. Coloured aircraft tend to fade over time, and thus require repainting to maintain their aesthetic appeal. Aside from the fact that paint adds significant weight to an aircraft –meaning more fuel is burned – the paint itself costs money, too.

On the other hand, an airplane that is painted white or a light colour doesn’t appear significantly different even after spending a significant amount of time in the air.

3. It allows signs of damage to be detected more easily.​

For obvious safety reasons, commercial aircraft are regularly checked for forms of surface damage such as cracks and dents.

Nothing works better than white paint as these dents, oil spills and other faults are almost always darker than white, allowing them to be identified and repaired swiftly.

4. It reduces bird strikes.​

A bird strike is defined as a collision between a bird and an aircraft which is in flight or one that is taking off, landing, or in low altitude flight. Bird strikes are common and can be a significant threat to aircraft safety.

White exteriors can enhance aircraft visibility and potentially increase its detection and avoidance by birds. Darker aircraft colour schemes, on the other hand, could possibly reduce the contrast between aircraft and the visual background. In turn, this may reduce the ability of birds to detect aircraft in sufficient time to avoid collision.

Naast het verschil in gewicht zijn er nog redenen.
5. Een wit vliegtuig is gemakkelijker door te verkopen dan een gekleurd vliegtuig.

Vliegtuigen worden al wel eens verpatst aan een andere maatschappij, en de kost om een vliegtuig te verven is niet bepaald verwaarloosbaar. Een wit vliegtuig heeft 2 voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld één in smurfenoutfit. Ten eerste kan je met 1 laag verf toekomen in plaats van 2 lagen. En ten tweede moet je soms niet eens het ganse vliegtuig opnieuw verven als de witte laag nog goed is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan