Het komt zelfs gewoon van llama wat Spaans is voor vee...Ik denk dat iemand u dat wijs heeft gemaakt. Ik kan daar nergens een bewijs van vinden. En zelfs de random meningen op het internet (godbetert) indiceren iets anders.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het komt zelfs gewoon van llama wat Spaans is voor vee...Ik denk dat iemand u dat wijs heeft gemaakt. Ik kan daar nergens een bewijs van vinden. En zelfs de random meningen op het internet (godbetert) indiceren iets anders.
leer je dat zo niet in fysica ergens in het eerste/tweede middelbaar? Ik herinner me dat vanop school.Wist je dat de valversnelling g (+-9,81m/s²) niet overal op aarde gelijk is?
Deze is groter op de polen en het kleinste op de evenaar.
Aan de afgeplatte polen bevindt men zich namelijk dichter bij het middelpunt van de aarde en zal deze meer aantrekkingskracht uitoefenen.
Of beter gezegd: moesten er op de polen flatgebouwen staan en je springt naar beneden zou je daar sneller te pletter slaan dan als dit gebouw zich op de evenaar bevindt.
Ik vond dit een interessant weetje![]()

Aangezien je pas fysica kreeg in het derde middelbaar, zal dat niet heleer je dat zo niet in fysica ergens in het eerste/tweede middelbaar? Ik herinner me dat vanop school.![]()

Its been 28 years ago.. give me a break.Aangezien je pas fysica kreeg in het derde middelbaar, zal dat niet he![]()

Idd, ik heb dat nog op school geleerd. En toen zeiden ze er ook al bij dat dit verzwakt naarmate je hoger gaat.Its been 28 years ago.. give me a break.
Ma toch.. die 9.81 leer je toch op school nee?
De valversnelling zelf leer je in het middelbaar (ik gok het 4e middelbaar, als de leerplannen nog min of meer hetzelfde zijn). Maar het feit dat het op de polen wat meer is en op de evenaar wat minder, zal niet persé uitgelegd moeten worden waarschijnlijk. Als je een goeie leerkracht hebt, dan legt die dat natuurlijk wel gewoon ff uit, want het is nu geen rocket-scienceIts been 28 years ago.. give me a break.
Ma toch.. die 9.81 leer je toch op school nee?

Euhm, nee?Het komt zelfs gewoon van llama wat Spaans is voor vee...
De valversnelling
Wel technisch gezien is het wel uiterst belangrijk en aanwezig in de "rocket science" denk Ikwant het is nu geen rocket-science![]()

Volgens Google:Euhm, nee?
Wel technisch gezien is het wel uiterst belangrijk en aanwezig in de "rocket science" denk Ik![]()
Ontleend aan Spaans llama 'lama' [1535; Friederici], dat zelf ontleend is aan Quechua llama 'lama; vee'. De spelling lama is een Nederlandse aanpassing van een schriftelijke ontlening: de Spaanse uitspraak luidt ongeveer /(l)jama/.
Lees eens tegoeiVolgens Google:
.
.

En dat de valversnelling aan de faculteit Toegepaste Wetenschappen gewoon 10 m/s² is.Wist je dat de valversnelling g (+-9,81m/s²) niet overal op aarde gelijk is?
Wist je trouwens dat op de hoogte van het ISS (±400km) de zwaartekracht van de aarde nog steeds 90% is?Idd, ik heb dat nog op school geleerd. En toen zeiden ze er ook al bij dat dit verzwakt naarmate je hoger gaat.
Ah, vandaar dat er tegenwoordig een ganse TV serie loopt over engineering disasters.En dat de valversnelling aan de faculteit Toegepaste Wetenschappen gewoon 10 m/s² is.
Een ingenieur gebruikt die valversnelling toch steeds in combinatie met heel wat andere onzekerheden, en 10 rekent gewoon veel makkelijker.

Absoluut niet dus.Ah, vandaar dat er tegenwoordig een ganse TV serie loopt over engineering disasters.![]()
Nope. Heb wel het gevoel dat er een cartoon inzit voor JeroomOk .
Wisten jullie dat de beflijster bestaat?
![]()
Beflijster
De beflijster is een schaarse doortrekker, die sterk op een merel lijkt, maar met witte borstband. De broedgebieden liggen in Scandinavië,www.vogelbescherming.nl
.Beter nog, hij "is een schaarse door trekker", en als ge hem wilt zien: "de grootste kans om een beflijster te zien, is tijdens de voorjaarstrek".Ok .
![]()
Beflijster
De beflijster is een schaarse doortrekker, die sterk op een merel lijkt, maar met witte borstband. De broedgebieden liggen in Scandinavië,www.vogelbescherming.nl
JaOk .
![]()
Beflijster
In het Frans is het dan weer een astronauteVoor sommige waarschijnlijk algemene kennis maar ik vind het wel een leuk feitje:
Een astronaut is oorspronkelijk een Amerikaanse ruimtevaarder terwijl een kosmonaut slaat op een Russische ruimtevaarder. Dit is ontstaan door de rivaliteit van de beide landen rond de koude oorlog.
Een taikonaut is dan weer een Chinese ruimtevaarder.