Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Als 't hier dan toch over witte streepkes gaat.
Meg van the white stripes (see what I did there) heeft nooit drum lessen gehad.

En ,wist je dat Jack White zijn familienaam niet White is.
Hij heeft de naam van zijn ex-vrouw Meg White aangenomen.
Ze hebben eerst iedereen wijsgemaakt dat ze broer en zus waren

En ,wist je dat Jack White zijn familienaam niet White is.
Hij heeft de naam van zijn ex-vrouw Meg White aangenomen.
Ze hebben eerst iedereen wijsgemaakt dat ze broer en zus waren
En "The White Stripes" gingen origineel "The Peppermints" heten. Omdat het Meg haar favoriete snoepje is.

Het hart werd lang ook als ‘zetel’ van de ziel gezien en daardoor erg belangrijk voor toegang tot het hiernamaals. In Egypte was er lang een trend om het hart van lagere klassen ‘kwijt te geraken’ zodat de gegoeden geen last hadden van afterlife-plebs.

Lang geleden zou mijn zoon met ASS gezien worden als een ‘changeling’. De originele baby werd vervangen door een baby van Fee of demonische oorsprong, wat verklaarde waarom het kind sociaal andere gedragingen vertoonde. 🤘🏻

Vrouwen in de middeleeuwen waren zwaar op hun gemak: geen sex op zondag, woensdag of vrijdag, niet in de Advent, niet in de Vasten, niet op feestdagen, niet tijdens de menstruatie en niet 40 dagen na bevalling en niet tijdens de borstvoeding (hello nursing until the kid can walk)

Een varkenshart het meest lijkt op dat van een mens en dat er vorige week in Amerika een patiënt het hart heeft gekregen van een genetisch gemanipuleerd varken?
Helemaal mooi deze.:unsure:
Binnenkort worden naast organen ook nog ledematen van dieren getransplanteerd op de mens, gaat leuke creaties geven.

Een varkenshart het meest lijkt op dat van een mens en dat er vorige week in Amerika een patiënt het hart heeft gekregen van een genetisch gemanipuleerd varken?
Helemaal mooi deze.:unsure:
Binnenkort worden naast organen ook nog ledematen van dieren getransplanteerd op de mens, gaat leuke creaties geven.
Ja lap dan is dit binnenkort geen leuke ijsbreker meer om elke week te vertellen bij de slager. :unsure:
“De onnozelste klassieker? Dat de klant vraagt of je varkenspoten hebt. Als je dan ‘ja’ antwoordt, zeggen ze: ‘Loopt dat niet slecht?’ Als ze die mop tegen mij maken, zeg ik ‘Alsjeblieft, dat past bij uw varkenskop.’ Ik ben niet van de beleefdste.”

Vrouwen in de middeleeuwen waren zwaar op hun gemak: geen sex op zondag, woensdag of vrijdag, niet in de Advent, niet in de Vasten, niet op feestdagen, niet tijdens de menstruatie en niet 40 dagen na bevalling en niet tijdens de borstvoeding (hello nursing until the kid can walk)
had ik vrouwlief voorgesteld om binnen de eerste 40 dagen na een bevalling (inclusief het betere knip- en rekwerk) eens van jetje te geven...ik ging een mooie rechtse in mijn ballen gekregen hebben

Waarom we tijdens het drinken af en toe schol/tsjing zeggen en tegen elkaars glas klinken:

Het zou ergens ontstaan zijn in de Middeleeuwen toen het de gewoonte was om je tafelgenoten te vergiftigen.

Om te laten zien dat je geen gif had gedaan in andermans beker, tikte men de bekers zo hard tegen elkaar dat er drank van de andere (die jij had vergiftgd) in uw eigen beker kwam. Als je dan niet wou drinken van jouw eigen beker met drank van iemand anders dan wist men dat het was vergiftigd.
Dit topic ook eens liggen uitspitten omdat ne Noor mij wou wijsmaken dat skol/skoal (waar onze schol vandaan komt) kwam omdat vikingen uit de schedel van de vijandige koning dronken, en skol schedel wilt zeggen.
Na onderzoek: No it does not, dat blijkt nogal een aanhoudende mythe te zijn die Scandinaviërs graag over hun stoere Viking verleden vertellen.

Uw uitleg hierboven klopt ook niet volgens wat ik vond / vind. Dat is ook zo een volhardend (mooi) verhaal waar helemaal geen bewijs voor is.

Waarom we de glazen tegen elkaar duwen? De uitleg meest aanvaard als historisch correct: Origineel dronk met uit 1 grote schaal, om verbondenheid of whatever te symboliseren. Op een bepaald moment hebben we wat meer besef van hygiëne gekregen en dronk iedereen uit zijn eigen beker. Het tegen elkaar houden is gewoon de vervanging van uit 1 schaal drinken, namelijk de drank terug "samen" krijgen en die verbondenheid te symboliseren.

WWaarom we schol zeggen? Gewoon afgeleid van het Scandinavische skol, wat niet meer dan de benaming was van de kom waar ze uit dronken.

En voordat iemand anders het zegt:
you-must-be-fun-at-parties.jpg

Bedankt Lint…Nu kan ik niet meer stoefen op feestjes met nutteloze weetjes :cry:
Beter nog, ge kunt mensen blok zetten die dit onwaar weetje komen vertellen :evil:.

En dan moogt ge gratis in mijn "you must be fun at parties" clubke zitten. We hebben koffie.

Wie van de drie bediende de ballon?

Ik dacht trouwens eerst dat ge een mop ging vertellen.
Het zou het begin van een goede mop kunnen zijn. Helaas werden ze door de uitvinders van de hete luchtballon zo zonder begeleiding de lucht in gestuurd. Als ik het me goed herinner is de ballon terug geland na een tijdje met de dieren nog levend en wel 🥳

Panko, die japanse broodkruimels die je als een soort paneermeel gebruikt hebben een zeer specifieke origine:
Toen de Japanners oorlog voerden tegen de Russen in WOII hadden soldaten aan het front soms problemen aan genoeg eten te raken. Een aantal soldaten had een zak bloem gevonden, maar omdat ze geen oven hadden vermengden ze de bloem met water en sloten het aan op een tankbatterij. Het resultaat van die kortsluiting is dus een soort geëlektrocuteerd brood.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan