Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Die heeft waarschijnlijk haar eigen kinderen en misschien zelfs kleinkinderen overleefd. (Als ze er had) Geen idee of dat ne cadeau is
Ze had maar een dochter, die op haar 36ste stierf aan een ziekte. In 1934...Calment zelf heeft nog geleefd tot 1997. Daarna heeft ze haar kleinzoon mee opgevoed, die ze ook heeft overleefd.

Ik denk dat uiteindelijk ze de laatste was uit haar dichte familie. Het is wel interessant om daarover te lezen, een soort genetische anomalie ook: weinig ziek geweest, zag er jonger uit dan haar dochter, nog mentaal goed tot het einde.

Het cadeau was trouwens dat ze in 1965 als 90-jarige haar woning verkocht aan een dokter, op lijfrente. Dat zou een goede financiële beslissing zijn onder normale omstandigheden voor die dokter, maar die is twee jaar voor haar overleden na zowat het dubbele van de waarde te betalen.

Ooit nooit een dag gewerkt in haar leven trouwens, kwam uit een goede familie en rijk getrouwd.

Laatst bewerkt:
De release date van bohemian rhapsody verbaasde mij toch. Uitgebracht op 31 oktober 1975. Ik dacht echt dat dit een eighties product was. Dit pareltje is ondertss al 50 plus jaar oud, en still going strong.

Ik zou deze post ook in 'waar ben je nostalgisch naar' thread kunnen gepost hebben, zulke music wordt niet echt meer ge released :(

Ze had maar een dochter, die op haar 36ste stierf aan een ziekte. In 1934...Calment zelf heeft nog geleefd tot 1997. Daarna heeft ze haar kleinzoon mee opgevoed, die ze ook heeft overleefd.

Ik denk dat uiteindelijk ze de laatste was uit haar dichte familie. Het is wel interessant om daarover te lezen, een soort genetische anomalie ook: weinig ziek geweest, zag er jonger uit dan haar dochter, nog mentaal goed tot het einde.

Het cadeau was trouwens dat ze in 1965 als 90-jarige haar woning verkocht aan een dokter, op lijfrente. Dat zou een goede financiële beslissing zijn onder normale omstandigheden voor die dokter, maar die is twee jaar voor haar overleden na zowat het dubbele van de waarde te betalen.

Ooit nooit een dag gewerkt in haar leven trouwens, kwam uit een goede familie en rijk getrouwd.
Ik zou me na 122 jaar niks doen toch ook wel steendood vervelen :unsure:

Metallica had ooit een Jamaicaanse gitarist.
Lloyd Grant

IMG_7924.jpeg
IMG_7925.jpeg

Phil Collins was de drummer van Genesis en hij zong in het begin helemaal niet. Hij was geen zanger.
Nadat zanger Peter Gabriel de band verliet hebben ze ondanks honderden solicaties geen vervanger kunnen vinden.

Op een dag heeft Phil dan de zang op zich genomen.

Als je als Belg naar bijvoorbeeld NL reist en je wenst ergens te parkeren in een overdekte parkeergarage, dan kan je best een plaats op voorhand reserveren en op voorhand betalen. Als een parkeerlocatie deze optie niet aanbiedt dan kan je best elders parkeren. Je vraagt je misschien af waarom? De meeste parkeerautomaten aanvaarden geen cash meer en er zijn (van de goedkoop) parkeerautomaten in Nederland, die alleen binnenlandse kaarten aanvaarden.

Cash --> Nope
Belgische bankkaart --> Nope
Belgische kredietkaart --> Nope
Via een app --> Nope
Via een alternatieve betaalmethode --> Nope

Je kan op bepaalde parkeerlocaties helemaal 'niet' betalen als Belg. Het issue? Ah wel: Je kan wel de parkeergarage binnenrijden met een ticketje, maar je kan zonder te betalen de parkeergarage niet buitenrijden. ;)

De oplossing is dan om ne Nederlander voor u te laten betalen (en je geeft die mens dan cash) of de parkeerwachter (intercom) lastig te vallen waarop die mens dan met zo'n kaske afkomt tot aan de uitgang en daarmee lukt het wel en dan doet ie de poort manueel open voor je.

Hoe ik dit allemaal weet? 1x raden. :tongue:

Als je als Belg naar bijvoorbeeld NL reist en je wenst ergens te parkeren in een overdekte parkeergarage, dan kan je best een plaats op voorhand reserveren en op voorhand betalen. Als een parkeerlocatie deze optie niet aanbiedt dan kan je best elders parkeren. Je vraagt je misschien af waarom? De meeste parkeerautomaten aanvaarden geen cash meer en er zijn (van de goedkoop) parkeerautomaten in Nederland, die alleen binnenlandse kaarten aanvaarden.

Cash --> Nope
Via een app --> Nope

Je kan op bepaalde parkeerlocaties helemaal 'niet' betalen als Belg. Het issue? Ah wel: Je kan wel de parkeergarage binnenrijden met een ticketje, maar je kan zonder te betalen de parkeergarage niet buitenrijden. ;)

De oplossing is dan om ne Nederlander voor u te laten betalen (en je geeft die mens dan cash) of de parkeerwachter (intercom) lastig te vallen waarop die mens dan met zo'n kaske afkomt tot aan de uitgang en daarmee lukt het wel en dan doet ie de poort manueel open voor je.

Ge valt wel wat in herhaling:

kom ja, dat is al drie jaar geleden, ge zou toch verwachten dat ze dat ondertussen al gefixed hebben.
Voor de meeste mensen is het een nutteloos weetje maar stel dat je niet weet dat je dit in NL kan voor hebben.

Stel je partner zegt: Hey het zou wel eens leuk zijn te gaan shoppen in x en nadien in het nachtleven te duiken :) Om 2 uur in de nacht wil je dan betalen in de parkeergarage waar je staat: Noppes. Je belt de intercom tuut tuut tuut: Geen enkele reactie. Zou jij dan er nog mee lachen als je daar vaststaat tot je iemand te pakken krijgt? :sarcastic: Dus het kan 'soms' wel een nuttig weetje zijn.

PS. Het is voor mij geen ergernis meer sinds ik dit weet. Ik parkeer tegenwoordig daar op straat. Daar werken ze praktisch altijd via ne mobiele app en je kan dan op voorhand betalen met uw Belgische kaart. (dat werkt tot op heden altijd). Maar ik ben wie ik ben: Ik ga voor de leut dan ook altijd eens proberen in de parkeergarage er net naast. En dat lukt anno 2026 dus nog altijd niet ...

kom ja, dat is al drie jaar geleden, ge zou toch verwachten dat ze dat ondertussen al gefixed hebben.
Natuurlijk niet. :) Allé toch niet overal. Ik test het nog regelmatig uit (because I can).

Laatst bewerkt:
Bwah, laat ons zeggen dat we er sindsdien nog wel eens een paar keer aan herinnerd zijn :)

Straf dat mensen onthouden wat ik jaren geleden hier gepost heb. Of dat men zich bezig houdt met ne search doen: Makila + parkeren in Holland = Aaahhh 20 hits! :tongue: Waar zijn we dan mee bezig ?

Dat is voor 'sommige mensen' zelfs belangrijker dan het feit dat Makila mensen oprecht raad wenst te geven en af en toe om de xx maanden of jaren, inderdaad 'ne reminder' post.

Ik heb nog één zinnetje klaar staan voor jullie: Een gelukkig Pasen :D

Cash --> Nope
Via een app --> Nope

Klopt helemaal niks van

Ik zit elk jaar meerdere keren in NL en nog nooit problemen gehad

Klopt helemaal niks van

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Het is hier semi anoniem. Ook al ben ik bekend vanwege overdrijven. Ik heb geen enkele reden mij te ergeren aan fictieve zaken. Het is ook niet de eerste keer (belange na niet) dat ik die frustratie hier post.

Begrijp me niet verkeerd: Op 99+% van alle locaties in NL loopt het trouwens goed. Het is echt ook alleen in parkeergarages dat het op bepaalde locaties wel eens fout loopt. In winkels of restaurants of op zelfs parkeren op straat heb ik nog nooit problemen gehad met betalen.

Nu geloof wat je wil hé. Ik zeg het gewoon maar. Iedereen mag mij ook gerust uit lachen tot men zelf het plots een keertje voor heeft. Dan ga ik 'lachen'. :oi22:

Ik geloof je. Die kans is zelfs heel groot.

Ik heb alleen nog maar in parkeergarages gestaan nog nooit op straat

Zeker dat EU / NL geactiveerd is op je kaarten ?

EU staat aan. NL kan ik niet apart instellen.
Geen idee waarom het bij mij niet altijd werkt in parkeergarages. (alleen daar)

In Duitsland zo ook eens een probleem gehad met laden. (Search Makila. Ik heb dat ook al eens gepost).
In België vanop afstand kon ik laden. Ik had dus mijn voorzorgen genomen.
Ik rij naar Duitsland, ik parkeer en ... de laadknop in de app is plots weg. :unsure:
Finaal via PP kunnen betalen. Dat was een optie.
Ik ben terug in België en ik kan vanop afstand weer laden.:rofl:
Héél héél bizar.

Van laden is nu wel geweten dat dit niet altijd op punt staat, maar dit was toen echt k*t.

Ik heb iets met het buitenland ... :tongue:

Heb het ook ooit ervaren op 1 plek (ik denk voorjaar 2024 of 25). Was geen parkeergarage maar een toilet op een autosnelweg parking. Konden niet binnengeraken met 2 Belgische kaarten. We hadden wel enkele munten waarmee het dan wel gelukt is.
Na ons ging nog een koppel binnen waarvan de man Belg was. De vrouw die NL was zei ons net hetzelfde als @makila : in NL moest zij meestal met haar NL kaart betalen, want de Belgische van haar vriend werkt niet op veel plekken.

Ik weet wel dat in Nederland soms die nieuwe bankkaarten uit België niet werken op sommige apparaten. Volgens mij met VISA op. Dus ik denk dat het niks te maken heeft met alle Belgische kaarten, maar eerder de combinatie van een bepaalde kaart met een bepaald toestel. Zo is mijn kaart al eens geweigerd bij het ene toestel en aanvaard met het andere toestel in dezelfde winkel.

Nieuw type kaart (Visa/Mastercard Debit): Veel Belgische banken stappen over op Visa Debit of Debit Mastercard. Hoewel deze breed geaccepteerd worden, kunnen sommige oudere Nederlandse betaalautomaten hier soms problemen mee hebben.

De diameter van een CD is vastgelegd op 12 cm omdat dat formaat nodig was om de langste versie van de 9e symphonie van Beethoven (74 minuten) erop te laten passen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan