Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Will Allen, een Afro-Amerikaanse NBA basketter die op het einde van zijn carrière in België speelde, stelde hier vast dat onze mestcultuur superieur was aan die in de USA, na zijn sportjob werd hij hierdoor een bekende urban farmer. Zijn boek The Good Food Revolution is een aanrader.

Ik wilde "crisco" kopen voor cake te bakken. Normaal koop ik dat in de Jumbo supermarkt maar nu was ik een beetje lui en ik kocht het online.

Blijkt dat dit ook verkocht wordt om te gebruiken voor seksdoeleinden als glijmiddel. :unsure:
Ik heb weer iets nieuw (nuttig of nutteloos?) geleerd.

Het liedje “De meeste dromen zijn bedrog” van Marco Borsato is een herwerkte versie van het Italiaanse liedje “Storie Di Tutti I Giorni” van Riccardo Fogli.

Dat is dikwijls het geval hé.

White Houston haar monsterhit: "I will always love you" is ook geen origineel
Het origineel is van Dolly Parton ;)

Of de Lambada van Kaoma.
Het origineel is van Los Kjarkas met het liedje "Llorando se fue"

Vandaag geleerd waar de term 'knopen' in de maritime wereld vandaan komt;
Vroeger werd er om de snelheid te meten een touw in het water gegooid. In dat touw waren op vaste afstanden knopen gemaakt.
Dat touw werd dan door een bemanningslid vastgehouden en kon zo de knopen tellen die door z'n handen liepen.

Vandaag geleerd waar de term 'knopen' in de maritime wereld vandaan komt;
Vroeger werd er om de snelheid te meten een touw in het water gegooid. In dat touw waren op vaste afstanden knopen gemaakt.
Dat touw werd dan door een bemanningslid vastgehouden en kon zo de knopen tellen die door z'n handen liepen.
Is dat iets dat ze niet meer uitleggen op school? Wij hebben eigenlijk van heel veel eenheden geleerd waar ze vandaan komen.

voor zover ik me herinner heb ik dat toch ook enkel geleerd uit eigen interesse. Zelfde met dat een zeemijl langer is dan een mijl.
Niet in superveel detail, maar dat een Mijl komt van 1000 stappen, en een kg op basis van een stuk metaal dat ergens ligt en een meter gebasseerd op de omtrek van de aarde, een uur op basis van de tijd dat het licht is etc.
Zowat al die definities zijn niet meer correct, maar ik denk oprecht dat ik dat in het lager al geleerd heb.

De stem van Optimus Prime en van The Predator is van dezelfde persoon.
De stem van K.I.T.T en van Mr Feeney is ook van dezelfde persoon.

Nina Simone heeft een versie van Brel's ne me quitte pas en dat klinkt exact zoals je zou verwachten wanneer iemand die geen Frans kan in het Frans zingt.

Freddy Krueger speelde ook mee in 'V' als zachtaardige / brave Alien (die TV-serie)

Freddy_Krueger_%28Robert_Englund%29.jpg

closeup-of-robert-englund-as-alien-visitor-willie-v-1983.jpg

Laatst bewerkt:
Overdrijven is een @makila kunst. :D

De oudste erkende persoon ooit was 122 jaar oud. (allé ja waarvan de leeftijd 100% zeker correct is)

Jeanne Calment (Frankrijk)

ANP-59529375.jpg
Die heeft waarschijnlijk haar eigen kinderen en misschien zelfs kleinkinderen overleefd. (Als ze er had) Geen idee of dat ne cadeau is

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan