Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Mon Cheri pralines maar dan zonder enige alcohol / likeur in: Bestaat dat?
Letterlijk iedereen die ik ooit die vraag stelde zei 'Neen'.
Je kon het al raden hé. Het correcte antwoord is 'Ja' (maar voor zover ik weet zijn ze niet te koop in België).
Ferrero Mon Cheri Hazelnut Chocolates

Letterlijk iedereen die ik ooit die vraag stelde zei 'Neen'.
Zelfs Ferrero Benelux zegt nee. Ik heb dit al eens nagevraagd, omdat je daar vorig jaar ook al eens over begon.

Concreet Benelux: Nee

IMG_2879.jpeg

ChatGPT:
De beschikbaarheid en distributiepatronen wijzen er echter op dat deze variant specifiek gericht is op markten zoals de Verenigde Staten en Puerto Rico. In de VS zijn er strengere regels omtrent alcohol in voedingsmiddelen, wat waarschijnlijk de reden is dat de klassieke Mon Chéri met kersenlikeur daar niet wordt verkocht. De hazelnootversie biedt een alcoholvrij alternatief dat beter aansluit bij de lokale regelgeving en consumentvoorkeuren.

Laatst bewerkt:
Zelfs Ferrero Benelux zegt nee.
Ik krijg daar persoonlijk als klant wel eens het schijt van (en ondanks dat ik begrijp waarom, blijf ik het schijt krijgen. Ik ben wie ik ben).

Soms koop ik iets op reis. Dan zoek ik dat produkt op in België: Bestaat dat hier niet. Dan zoek ik de firma op en blijkt het een Belgische firma te zijn en wordt het produkt ook nog eens gefabriceerd ergens in een fabriek op een paar km van mijn woning (bij wijze van spreke). Ik weet niet meer uit het hoofd over welk produkt of firma het toen juist ging maar goed.

Vanuit businessperspectief begrijp ik dit wel. Het is gewoon marktgebonden, regio per regio en id soms heeft het te maken met regelgeving. Maar leg dat maar eens uit aan de mens van het straat dat een produkt gemaakt in België en/of een bepaald produkt van een Belgische firma NIET verkrijgbaar is in België. :tongue:

In het geval van Ferrero: Die mon cheri zonder likeur kan je heel af en toe verkrijgen in hun thuisland (Duitsland) bij limited edition versies, want ik heb dat daar dus ooit eens gekocht. Maar meestal is ook daar het antwoord: Neen.

Laatst bewerkt:
Ik krijg daar persoonlijk als klant wel eens het schijt van (en ondanks dat ik begrijp waarom, blijf ik het schijt krijgen. Ik ben wie ik ben).

Soms koop ik iets op reis. Dan zoek ik dat produkt op in België: Bestaat dat hier niet. Dan zoek ik de firma op en blijkt het een Belgische firma te zijn en wordt het produkt ook nog eens gefabriceerd ergens in een fabriek op een paar km van mijn woning (bij wijze van spreke). Ik weet niet meer uit het hoofd over welk produkt of firma het toen juist ging maar goed.

Vanuit businessperspectief begrijp ik dit wel. Het is gewoon marktgebonden, regio per regio en id soms heeft het te maken met regelgeving. Maar leg dat maar eens uit aan de mens van het straat dat een produkt gemaakt in België en/of een bepaald produkt van een Belgische firma NIET verkrijgbaar is in België. :tongue:

In het geval van Ferrero: Die mon cheri zonder likeur kan je heel af en toe verkrijgen in hun thuisland (Duitsland) bij limited edition versies, want ik heb dat daar dus ooit eens gekocht. Maar meestal is ook daar het antwoord: Neen.
Gewoon om te muggenziften: Ferrero is Italiaans. :tongue:
Maar ik denk dat die in Duitsland inderdaad te kopen is in de eindejaarsperiode. Dat is daar nogal redelijk gegeven met eindejaar. Dat is gelijk speculatius. Die kan je daar (buiten onze biscoffs, maar dat is speculoos) ook enkel in de eindejaarsperiode verkrijgen.

Blijkbaar heb je in Mechelen een echte Befferstraat. Benieuwd hoe vaak dat straatnaambord gestolen wordt. :unsure:

@Beffer

Wist je dat

Chinezen "boeren" laten na een restaurant bezoekje en dat aanzien wordt als een compliment (het eten was héél lekker)
Er is blijkbaar ook een volk dat noemt (letterlijk) IN-UIT (it is in the name) en deze laten letterlijk (luide) scheten als 'compliment'.

Ik lach er nu natuurlijk wel mee maar ja :laugh:

Wist je dat

Chinezen "boeren" laten na een restaurant bezoekje en dat aanzien wordt als een compliment (het eten was héél lekker)
Er is blijkbaar ook een volk dat noemt (letterlijk) IN-UIT (it is in the name) en deze laten letterlijk (luide) scheten als 'compliment'.

En als ik mij niet vergis laat je best een beetje op uw bord liggen in China, anders geef je signaal dat je niet genoeg gegeten hebt.

Wist je dat

In het verlengde hiervan is het sowieso 'done' om heel luid te eten en slurpen in China. In tegenstelling tot bij ons.

Blijkbaar heb je in Mechelen een echte Befferstraat. Benieuwd hoe vaak dat straatnaambord gestolen wordt. :unsure:

@Beffer
Tot voor kort was er ook een Lulstraat in Kruisem, maar ze hebben er nu een personen naam aan gegeven.
Ik zag die altijd op de navigatie als ik langs dat stuk reed op de E17.

In het Onze Vader staat de vers: "Geef ons heden ons dagelijks brood".

Die "dagelijks" is wat een hapax legomenon genoemd wordt, dat is een woord waar we maar één bron voor hebben. Het oud Grieks woord komt enkel in het Onze Vader voor. Zo'n hapax legomenon is vaak niet vertaalbaar omdat je geen context hebt en da's hier ook het geval. We hebben eigenlijk geen flauw idee of die "dagelijks" wel klopt en we kunnen zelfs vermoeden dat dat niet het geval is want "dagelijks" maakt die zin wat raar, de "dagelijks" in "Geef ons (vandaag) ons dagelijks brood" klinkt wat overbodig.
Wist je trouwens dat er een Belgische variant is en een Nederlandse variant van Onze vader? (Of misschien zelfs nog meer varianten)
Het is grotendeels hetzelfde maar soms een andere zinsbouw of andere woorden.

Tot voor kort was er ook een Lulstraat in Kruisem, maar ze hebben er nu een personen naam aan gegeven.
Bestaat nog steeds, enkel het deel waar er industrie op gekomen is, heeft een andere naam gekozen. Blijkbaar waren de bewoners niet akkoord met de naamsverandering.

Bestaat nog steeds, enkel het deel waar er industrie op gekomen is, heeft een andere naam gekozen. Blijkbaar waren de bewoners niet akkoord met de naamsverandering.
Ik ben er al eens gepasseerd en ik vind die naam toch wel niet meteen terug. Ook in artikels zie ik foute info van 2019, ze zeggen dat de voornaam er niet bij zou zitten en die is er nu wel degelijk bij.
Ik zal er nog eens specifiek naar zoeken als ik in de buurt ben.

Toen Renson daar gebouwd heeft, is dat stuk straat hernoemd naar de Polydore Rensonstraat… De Lulstraat ligt daar ook nog steeds.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan