Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Als je honden en matten hebt en die honden verliezen veel haar ga dan eerst met een aftrekker over de mat en dan met de stofzuiger .
Bespaart u een aantal trips naar de vuilbak . ;)

Oktober 1582 ontbreekt een aantal dagen, kan je nakijken in je kalender.

IMG_2587.jpeg

Wie was eerst: Sinterklaas of de Kerstman?

Wie was eerst: Sinterklaas of de Kerstman?
Dat ze daar nog een professor voor moeten inschakelen. Dat kon ik ook zeggen hoor: sinterklaas 6 december. Kerstman 25 december. Wie is er dan eerst :unsure:

Om eieren te koken moet uw water niet constant staan “koken “ .
Water laten koken dat het goed broebelt en dan het vuur uit en uw eieren in het kookwater laten liggen tot de gewenste hardheid .
Bijkomend voordeel altijd mooie gele dooiers . ;)

Water laten koken dat het goed broebelt en dan het vuur uit en uw eieren in het kookwater laten liggen tot de gewenste hardheid .
Zijn de kooktijden dan hetzelfde?

wist je dat....

ik mij daar geen zak van aantrek met mijn eierkoker. Altijd perfect eitjes!

Deze laatst gezien. Interessant:

Hoewel veel mensen gapen in verband brengen met verveling, of denken dat het zorgt voor extra zuurstof, blijkt dat allebei niet het geval. "De meest gangbare theorie is dat je met gapen je hersenen koelt. Door te gapen zorg je ervoor dat je hersenen op de juiste temperatuur komen. Het is een evolutionair oud systeem dat ervoor zorgt dat de hersenen actief en in optimale staat blijven.

Dat ik al het werk van het moderation en admin team ten zeerste heel hard apprecieer.

Er is niets moeilijker dan een 'groot en druk' forum goed te beheren en ervoor te zorgen dat topics niet uit de hand lopen en alles onder controle wordt gehouden.

Ik denk dat dit iets te weinig gezegd wordt.

Laatst bewerkt:
Wat ik niet wist toen ik nog geen kinderen had was dat honing geven aan een kind jonger dan 1 jaar dodelijk kan zijn.

Er zit een bacterie in die voor baby’s kan lijden tot infantiel botulisme.

Ernstige ziekte die tot verlamming en zelfs dood kan zorgen.

Wat ik niet wist toen ik nog geen kinderen had was dat honing geven aan een kind jonger dan 1 jaar dodelijk kan zijn.

Er zit een bacterie in die voor baby’s kan lijden tot infantiel botulisme.

Ernstige ziekte die tot verlamming en zelfs dood kan zorgen.
Wist ik destijds ook niet. Ik vind het wel vreemd wat er dan verandert rond 1 jaar (en hoe specifiek is dat rond 1 jaar, of is die verandering eigenlijk al op 6 maand en nemen ze marge?)

Wist ik destijds ook niet. Ik vind het wel vreemd wat er dan verandert rond 1 jaar (en hoe specifiek is dat rond 1 jaar, of is die verandering eigenlijk al op 6 maand en nemen ze marge?)
Wiki:
Infant botulism (also referred to as floppy baby syndrome) was first recognized in 1976, and is the most common form of botulism in the United States. Infants are susceptible to infant botulism in the first year of life, with more than 90% of cases occurring in infants younger than six months.[3] Infant botulism results from the ingestion of the C. botulinum spores, and subsequent colonization of the small intestine. The infant gut may be colonized when the composition of the intestinal microflora (normal flora) is insufficient to competitively inhibit the growth of C. botulinum and levels of bile acids (which normally inhibit clostridial growth) are lower than later in life.[4]
Bij volwassenen krijg je botulisme door iets te eten vol toxines (van die bacteriën), maar bij jonge kinderen zijn de darmen kennelijk nog niet vijandig genoeg voor die bacterie, en kunnen wat sporen (uit bv. honing) daar een kolonie gaan vormen. Scary.

Oei dat wist ik niet tot vandaag (tot ik dit nu lees). Mijn grootouders waren er van overtuigd dat honing heel gezond was en gaven mij dus al honing vanuit de paplepel.

Ik ben trouwens geboren in .. 1975 ..

Nutteloos weetje: Dat ik al het werk van het moderation en admin team ten zeerste heel hard apprecieer.

Er is niets moeilijker dan een 'groot en druk' forum goed te beheren en ervoor te zorgen dat topics niet uit de hand lopen en alles onder controle wordt gehouden.

Ik denk dat dit iets te weinig gezegd word.
Met respect @makila maar jij kan toch echt zo offtopic posten.
Hoezo is dit een nutteloos weetje? Dit is gewoon jouw mening of visie.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan