Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Dat maakt ook effectief zo'n geluid. Die night vision van onze vriend Sam is dan ook een exclusief model gemaakt door de overheid. Hoe kunnen jullie nu weten welk geluid dat maakt? Leave Sam Fisher aloooone!

Daarover gesproken, ik vind dat altijd grappig in actie films wanneer een team die wapens in de hand heeft plots overgaat naar het mikken op de tegenstand. Alle wapens die ze omhoog heffen maken een klikkend lawaai.

Tenzij dat de veiligheid ofzo is die ze uitschakelen?
Vergeet niet dat men te pas en te onpas hun wapen moet herladen (cliché met shotguns).
En dat zonder dat er een kogel/cartouche uit het magazijn geworpen wordt ofwa?! :unsure:

Vergeet niet dat men te pas en te onpas hun wapen moet herladen (cliché met shotguns).
En dat zonder dat er een kogel/cartouche uit het magazijn geworpen wordt ofwa?! :unsure:
Of wegduiken omdat ze een sniper horen schieten... In praktijk ontploft uw hoofd voordat de knal er is he...

Blijft toch eigenlijk ridicuul hoe goedkoop de AR15/AK platformen zijn. Heb zelf een AR15 en dat blijft mijn goedkoopste geweer :unsure:

Met mijn neef zijn Sphinx 2000 koopt ge een paar AR15s :unsure:
Ja maar zijn zo ook beetje de Fancy ones om later wat geld op te brengen.

Maar mijn glock19 gen5 heeft mij beetje duurder uitgekomen dan mijn AR15.

De warden heeft een merkel . 500 nitro express cadeau gekregen van een USA sponsor. Dat is 10K voor een 2loop. Wel zalig en voel je toch op uw gemak mee als je moet op zoek gaan naar geblesseerde olifanten.

Als ge sterft en ge ontwikkelt een erectie na de dood dan wilt da zeggen dat het snel gegaan is, of ge zijt rechtopstaand doodgegaan. Komt regelmatig voor bij mensen die hun eigen door thoofd schieten of bij ophanging.

Jezus was vroeger ook afgebeeld met ne stijven aant kruis, maar de kerk heeft dat zo hard mogelijk trachten te onderdrukken :unsure:

Als ge sterft en ge ontwikkelt een erectie na de dood dan wilt da zeggen dat het snel gegaan is, of ge zijt rechtopstaand doodgegaan. Komt regelmatig voor bij mensen die hun eigen door thoofd schieten of bij ophanging.

Jezus was vroeger ook afgebeeld met ne stijven aant kruis, maar de kerk heeft dat zo hard mogelijk trachten te onderdrukken :unsure:
Daarom dat ze zeggen dat sterven nog zo erg niet is, maar het is wel dat ge daar de dag er na zo stijf van zijt :unsure:

Daarom dat ze zeggen dat sterven nog zo erg niet is, maar het is wel dat ge daar de dag er na zo stijf van zijt :unsure:

memes-risitas.gif

:unsure:

/EDIT: bestaat er hier nog geen 'de beste dad jokes' thread?

Laatst bewerkt:

Ik ga iedere ochtend een klein beetje dood denk ik.

Dit topic ook eens liggen uitspitten omdat ne Noor mij wou wijsmaken dat skol/skoal (waar onze schol vandaan komt) kwam omdat vikingen uit de schedel van de vijandige koning dronken, en skol schedel wilt zeggen.
Na onderzoek: No it does not, dat blijkt nogal een aanhoudende mythe te zijn die Scandinaviërs graag over hun stoere Viking verleden vertellen.

Uw uitleg hierboven klopt ook niet volgens wat ik vond / vind. Dat is ook zo een volhardend (mooi) verhaal waar helemaal geen bewijs voor is.

Waarom we de glazen tegen elkaar duwen? De uitleg meest aanvaard als historisch correct: Origineel dronk met uit 1 grote schaal, om verbondenheid of whatever te symboliseren. Op een bepaald moment hebben we wat meer besef van hygiëne gekregen en dronk iedereen uit zijn eigen beker. Het tegen elkaar houden is gewoon de vervanging van uit 1 schaal drinken, namelijk de drank terug "samen" krijgen en die verbondenheid te symboliseren.

WWaarom we schol zeggen? Gewoon afgeleid van het Scandinavische skol, wat niet meer dan de benaming was van de kom waar ze uit dronken.

En voordat iemand anders het zegt:
Bekijk bijlage 6975
In een wistjedatje gelezen dat de glazen tegen elkaar getikt worden om een geluid te maken dat de duivel kan verjagen. De duivel kan niet goed tegen bellen en dergelijke geluiden.

In een wistjedatje gelezen dat de glazen tegen elkaar getikt worden om een geluid te maken dat de duivel kan verjagen. De duivel kan niet goed tegen bellen en dergelijke geluiden.
wat ik nog gelezen heb is dat het komt van de koningen van vroeger. Ze tikten tegen mekaar zodat de drank in mekaars beker vloeide voor in het geval er ene vergiftigd was

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan