Windows 10 loopt soms vast

TRC

Member
Reeds een aantal keer loopt mijn pc met Windows 10 Pro vast tijdens het surfen (Google Chrome) en heb ik geen andere keuze dan hem te herstarten.
Ik heb al eens alle drivers ge-update maar het probleem komt terug.
In de event logs zie ik niet meteen de oorzaak. Iemand tips om na te gaan waar de oorzaak kan liggen?
 
Heb je het enkel in Chrome? Probeer eens een andere browser.
Doet het zich ook voor als je niet surft? Bv. bij werk in Office of tijdens het bekijken van een film of zo.
Zie je iets speciaals aan je geheugen/cpu-gebruik tijdens surfen? Neem dat geleidelijk aan toe? Zit dat onnatuurlijk hoog?
Wat zijn je specs? Zit er een ssd of hdd in?
 
Voorlopig enkel tijdens het surfen in Chrome. Ik zal een tijdje Firefox gebruiken om dit uit te sluiten.
Ik gebruik de pc nagenoeg enkel om te surfen dus misschien doet het zich ook voor tijdens andere momenten, maar dat moet ik nog wat uittesten.
Windows is geïnstalleerd op een SSD.
Specificaties:
OS Name: Microsoft Windows 10 Pro
OS Version: 10.0.19041 N/A Build 19041
System Type: x64-based PC
Processor(s): AMD64 Family 16 Model 5 Stepping 2 AuthenticAMD ~2900 Mhz
BIOS Version: American Megatrends Inc. 0601 , 18/03/2010
Windows Directory: C:\WINDOWS
System Directory: C:\WINDOWS\system32
Boot Device: \Device\HarddiskVolume5
Total Physical Memory: 4.095 MB
Available Physical Memory: 1.618 MB
Virtual Memory: Max Size: 5.695 MB
Virtual Memory: Available: 2.936 MB
Virtual Memory: In Use: 2.759 MB
Network Card(s): Realtek PCIe GbE Family Controller
 
Heb je veel extensies geïnstalleerd staan in Chrome of veel tabbladen open? Chrome is een notoire geheugenvreter, en aangezien je maar 4GB hebt, kan dit 1 van de oorzaken zijn (tegenwoordig wordt standaard 8 of zelfs 16gb aangeraden bij de aankoop van een computer).
 
Heb je veel extensies geïnstalleerd staan in Chrome of veel tabbladen open? Chrome is een notoire geheugenvreter, en aangezien je maar 4GB hebt, kan dit 1 van de oorzaken zijn (tegenwoordig wordt standaard 8 of zelfs 16gb aangeraden bij de aankoop van een computer).
Een viertal extensies en meestal maximum een zestal tabbladen open. Ik monitor nu mijn cpu temp en mijn vrije ram, dus misschien zie ik het daar wel
 
Het wordt er niet beter op. Net na elkaar twee blue screens. Eerst "Kernel Mode Heap Correction" en dan "System Thread Exception Not Handled". Pc deed begin januari ook al raar en toen is Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Probleem zal dus eerder aan de hardware liggen zeker?
Op het ogenblik van de eerste blue screen stonden er nog twee tabs open in Chrome, tijdens de tweede was Chrome niet actief.
 
Terug
Bovenaan