Windows 11 problemen met automatisch herstellen

Davydl

Member
Sinds vandaag had ik problemen om mn bijna 1 jaar oude gamelaptop. Was gecrasht na een driver te installeren. Wou erna anno 1800 spelen die altijd vlot draaide maar in mn main menu al problemen en lag, de pc was in het algemeen vrij traag sinds de crash. Heb deze dan wat opgekuist, drivers waren ervoor net geupdate. Dus ik dacht mss ligt het aan een recente update.

Ik wou dus systeemherstel naar de backup van gisteren doen. Is deze voltooid maar krijg ik hem helemaal niet meer gestart. Blijf de melding automatisch herstellen krijgen, maar dat lukt dus niet. Heb dus enkel de optie opnieuw opstarten wat terug uitkomt op dezelfde melding of geavanceerde opties.

Heb vandaag al vanalles geprobeerd zoals: opstartherstel, dan kom ik bij een scherm dat hij problemen probeert vast te stellen, maar krijg dan dat de pc niet kan worden hersteld met opstartherstel.

De laptop volledig opnieuw instellen of met persoonlijke bestanden te behouden, telkens de melding dat er een probleem is met het opnieuw instellen. En dus niets gewijzigd.

Winre ( bij mij myasus in winRE) dan doet hij ff een diagnose maar uiteindelijk kom ik steeds op een scherm van "hulp krijgen van asus). Ik kan dan nog Asus recovery kiezen om naar fabriekinstellingen te gaan maar dan loopt die vast op deploy os images failed flatboot.

Dat laatste dus eens opgezocht krijg ik een oplossing om in de cmd eerst bootrec /fixmbr in te geven wat werkt. Daarna bootrec /fixboot maar bij deze krijg ik foutmelding toegang geweigerd.

Die foutmelding dus ook eens opgezocht en dan kom ik een oplossing via diskpart tegen. Maar ik twijfel welke partitie ik moet nemen. Ik heb mn c partitie, restore, system, recovery en my asus partitie. Volgens de instructie zou ik hiervan 1 moeten formateren.

Systeemherstel en herstellen met installatiekopie daar vind hij beide dus niks meer van data meer bij.

Dus ik zit een beetje vast. Iemand die dit probleem al heeft voorgehad of zou weten wat de oorzaak zou kunnen zijn? Is het zelf op te lossen of denken jullie van er is toch iets aan de hardeschijf dus binnen steken voor garantie?

Een usb of cd van windows heb ik niet in mn bezit en een 2de laptop of pc ook niet om er 1 te maken.
 
Ja idd bij de winkel langsgeweest en ze hebben hem opnieuw geinstalleerd. Alles kwijt en kwam doordat er een paar bestanden corrupt waren. Maar de laptop werkt gelukkig weer.
 
Terug
Bovenaan