Windows Windows 10 doet geen updates meer

Kenpachi

Active member
Crowdfunder FE
Hallo,

Sinds een weekje doet mijn windows 10 geen updates meer.
Ik heb diverse fixes geprobeerd, zoals manueel activeren via updater.exe, bij services terug op automatisch gezet, ...

Op zich geen reuze probleem maar hierdoor wilt Xbox Live geen games meer installeren want dat is blijkbaar gekoppeld aan die updates.

'er is iets misgegaan' toont het updatescherm

Xbox geeft foutmelding '0x80070422'

'windows10upgraderapp.exe missing' krijg ik te zien wanneer ik het via Windows downloadfile wil activeren.

Is een herinstallatie een logische volgende stap of weet iemand hier meer over?
Of kennen jullie een handige tool want ik vrees altijd voor malware als ik op die reclamepagina's van gratis tools kom.
 
Heb je dit geprobeerd:
Windows 10 update shows something went wrong try reopening settings later - Super User
  1. Simply go to CMD and run it as administrator
  2. Now write " SFC /scannow " wait for 2 to 5 seconds
  3. Check if "Update Orchestrator Service" is set to "disabled" and change to "Auto" ( Windows update bloker 1.1 can disable this service but not re-enable fixed in 1.5 )
  4. After the scan completes, clean boots your PC ( For clean boot help: https://support.microsoft.com/en-us/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows
Deze leek ook nog te doen:FIX: Windows Update Something went wrong. Try to reopen Settings later (Solved) • Repair Windows™
Die tool ziet er wel uit als malware >_>

 
Bedankt voor de suggesties, ik heb ze allemaal gedaan, inclusief die van de link.
Jammer genoeg is het probleem niet verholpen.
Ik ga nog wat verder zoeken en misschien toch eens een betrouwbaar uitziend tooltje proberen.
 
C:\Windows\SoftwareDistribution hernoemen naar .old
Erna volgende command in een elevated cmd:
wuauclt.exe /updatenow
Erna opnieuw zoeken naar updates

Werkt dit?
 
Deze tool heb ik in het verleden eens uitgetest en werkte naar behoren :

 
Terug
Bovenaan