wifi booster

Ik ben wel erg tevreden over mijn powerlines hoor. Kheb de Devolo DLan 1200 al enkele jaren en in huis haal ik constant 150-200 Mbit (alhoewel de Devolo App 300-600 aangeeft). Ons huis staat er wel nog "maar" 12 jaar.

TP-link kan ik je niet aanraden. Constant miserie en uitval van de connectie.

Wifi Booster : geen fan van.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ben een tamelijke leek in netwerken, maar ben iemand die met Google veel opgelost krijg.

Ter referentie: https://ibb.co/GVwHJKg
Dit is de inkomende kabel en die loopt via de muur via een kabel waarin ik de netwerkkabel van de bbox steek.
Als ik mijn bbox beneden aansluit (aan dat splintertje) en ik zet zo n acces point boven. Steek de kabel die nu naar boven loopt in de bbox en zet mijn tv decoder aan dit access point dan zou dat moeten werken?
 
dan moet je een AP hebben met ethernet passtrough. dus eigenlijk een ingebouwde 2 poorts switch. unifi ap ac pro hebben dit.


maar dan zit je nog steeds met 2 gescheiden netwerken. want je bbox gaat zijn eigen wifi netwerk hebben en je AP ook.

een oplossing is wifi afzetten op je bbox, AP in garage en hopen dat die je beneden verdieping covert, Andere kabel naar boven en daar zet je dan een 5 poort switch voor je TV, decoder, AP, ofwel koop je een AP met utp passtrough en kan je één extra apparaat aansluiten zonder die switch.


bij mij thuis werkt het zo en dat is voldoende voor een 175m² huis.

garage -> telefonie aansluiting --> fritzbox (bbox/TN router, maakt niet uit) -> 8p switch
---> kabel naar living --> 8P switch :-->
--> TV,
--> ps5,
--> mediaplayer
--> Receiver, ....
--> reserve poorten voor toekomstig AP, extra consoles,...
--> kabel naar boven--> 5P switch
---> PC.
---> acces point
---> losse kabel voor laptop vriendin


aan die 8 port switch hangt ook nog nas, hue bridge, mining rig,server.. andere rommelbakjes en een 5 poort poe switch voor mijn garage AP en cameras maar dat is niet relevant, maar komt allemaal op hetzelfde neer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan