Wielerdocumentaires (UPDATE: 12/06/2023)

Omdat ze als paddenstoelen uit de grond schieten, een apart topic over de vele wielerdocu's / docureeksen. Een overzichtje van recente reeksen:

- The Wolfpack: 6 afleveringen over seizoen 2022 van Quick-Step. Staat sinds vandaag op Prime Video.

- Op datzelfde Prime Video kan je ook kijken naar een docureeks over seizoen 2022 van Jumbo Visma. Die blik achter de schermen bij de voorbereiding van o.a. de Tour vond ik toch echt wel interessant.

- Patrick Lefevere, de Godfather van de koers: elke week op Canvas en al volledig te bekijken op VRT MAX. Zoals ik al in een ander topic schreef: een iets kritischere aanpak was correcter geweest maar ik heb toch genoten van de vele anekdotes die door de betrokken renners werden verteld. Van Petegem over het WK in Madrid bvb en dan vooral zijn ergernis over Nuyens en Leukemans.

- De Netflixdocureeks over de Tour 2022 komt er nog aan. Benieuwd naar, al denk ik dat die mikt op een groter publiek en voor fervente wielervolgers als wij hier misschien wat zal tegenvallen.

- Naar het nieuwe seizoen van de Movistar-reeks (El dia menos pensado, later dit jaar te zien op Netflix) kijk ik ook wel uit, vooral om te zien hoe Mas en zijn team de strijd met Evenepoel in de Vuelta hebben beleefd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Een all-time classic: A Sunday in Hell, over Parijs-Roubaix 1976. Prachtig te zien hoeveel de koers over bijna 50 jaar veranderd is… en tegelijk ook niet.

 
Misschien is het leuk om in de eerste posts met linkjes te voorzien :)
Ook Fan documentaires (eentje over sagan hieronder) kan ik best smaken.

 
Als Belgasport onder docu’s valt… T nieuwe seizoen dat eind februari begonnen is bevat een ep van Niels Albert en een vd komende weken zit er ook eentje in van Eric Vanderaerden.
 
Als Belgasport onder docu’s valt… T nieuwe seizoen dat eind februari begonnen is bevat een ep van Niels Albert en een vd komende weken zit er ook eentje in van Eric Vanderaerden.

Iemand die toevallig weet waar de oude belga sports te herbekijken zijn? Op youtube staan er een paar dat weet ik.
 
Wereldrecord heeft er ook twee, enkel die van Boonen is nog te bekijken. Van Pantani was er ook eentje dacht ik maar staat niet online precies.

 
Een docu over de vroegere kermiskoersen en de bekende ploegleider Polle
Retro maar een heerlijkheid om te zien!
 
Ik ben aan Wolfpack op Prime begonnen. Toch zalig om zoveel behind the scenes te krijgen van Remco's Vuelta.
 
Ik ben aan Wolfpack op Prime begonnen. Toch zalig om zoveel behind the scenes te krijgen van Remco's Vuelta.
Ik was precies naar de mol aant kijken met Gilles zijn voice-over. Was inderdaad wel tof om te kijken, maar All-In van Jumbo Visma vond ik nog iets beter. Misschien ben ik wel een JV fanboy..
 
Terug
Bovenaan