Wielerdocumentaires (UPDATE: 12/06/2023)

Kunnen jullie de lijst op onderstaande manier dan aanvullen (kopieren/plakken) zodat het makkelijker is om een mooi overzicht te hebben van alle documentaires ?
Zelf nog Chris Froome zijn documentaire toegevoegd , gaat vooral over zijn speciale jeugdjaren etc.
-----------------
Wielrenners:
Races:
Wielerploegen:
 
Iemand die naar la course kijkt?

Ik denk dat ze blij mogen zijn dat sommige zo hard kunnen rijden daar bij SDworkx :p
Echt verschrikkelijk hoe ze het cliché van vrouwen bevestigen :p
 
Ben uiteindelijk dan toch beginnen kijken naar de tour unchained.

Ik snap de commentaren wel. Het is allemaal iets te oppervlakkig en iets te casual.
Wel een bevestiging dat Armstrong geen ongelijk had Vaughters is echt een clown :p
 
Ben uiteindelijk dan toch beginnen kijken naar de tour unchained.

Ik snap de commentaren wel. Het is allemaal iets te oppervlakkig en iets te casual.
Wel een bevestiging dat Armstrong geen ongelijk had Vaughters is echt een clown :p
Ik heb het niet gezien , maar ook al van gehoord.
Is wel een goede serie denk ik dan voor mensen die niks hebben met koers.

Misschien dat een eventueel seizoen 2 dan wel wat diepgaander zou kunnen gaan.
 
Ik heb het niet gezien , maar ook al van gehoord.
Is wel een goede serie denk ik dan voor mensen die niks hebben met koers.

Misschien dat een eventueel seizoen 2 dan wel wat diepgaander zou kunnen gaan.
Ik heb de eerste aflevering gezien en ik heb mij er echt moeten door worstelen.
Zelfs als je door het hoge cycling for dummies gehaalte kijkt vind ik het ook gewoon veel te veel ge-ping-pong. Ik vraag mij af hoe een wielerleek daar iets van kan maken, van al die kleine brokjes informatie die in random volgorde rond u oren geslagen worden.

Ik ga overigens ook helemaal op tilt van die interviews waar ze eerst een halve zin Frans laten horen om er dan overheen te dubben :shutup:... echt weer Fransen ten voeten uit. Ofwel ondertitel je, ofwel dub je... maar zo dubben op een manier waarop je het er nog eens goed inwrijft dat er een andere taal gesproken wordt::puke:
 
Ik heb de eerste aflevering gezien en ik heb mij er echt moeten door worstelen.
Zelfs als je door het hoge cycling for dummies gehaalte kijkt vind ik het ook gewoon veel te veel ge-ping-pong. Ik vraag mij af hoe een wielerleek daar iets van kan maken, van al die kleine brokjes informatie die in random volgorde rond u oren geslagen worden.

Ik ga overigens ook helemaal op tilt van die interviews waar ze eerst een halve zin Frans laten horen om er dan overheen te dubben :shutup:... echt weer Fransen ten voeten uit. Ofwel ondertitel je, ofwel dub je... maar zo dubben op een manier waarop je het er nog eens goed inwrijft dat er een andere taal gesproken wordt::puke:
Dat ligt aan jouw Netflix instellingen.

Als je Audio: French (original) neemt dan heb je dat niet.
 
Ik heb de eerste aflevering vorige week ook gezien en vond de focus ook veel te veel op sensatie liggen ipv op de Tour de France zelf. Het is precies om nieuwe fans aan te trekken die nog nooit een koers hebben gezien, maar mij roepte het na een tijd vooral irritatie op. Die gruwelijke valpartij van Jacobsen hebben ze in die aflevering zo'n 10 keer herhaalt, had er op een bepaald moment helemaal genoeg van. "Kijk eens wat een spektakel wielrennen wel niet is door al die spectaculaire valpartijen", dat was precies de rode draad doorheen de aflevering in mijn ogen.
 
Ik heb de eerste aflevering vorige week ook gezien en vond de focus ook veel te veel op sensatie liggen ipv op de Tour de France zelf. Het is precies om nieuwe fans aan te trekken die nog nooit een koers hebben gezien
Wat had je anders verwacht? Dat Netflix ging mikken op de Europese wielerfan die elke koers kijkt van Ronde van Algarve tot Parijs Tours?
Uiteindelijk is het zoals bij Vive Le Velo. Het wordt gemaakt voor het brede publiek waardoor een wielerfan er niks aan heeft.
 
Wat had je anders verwacht? Dat Netflix ging mikken op de Europese wielerfan die elke koers kijkt van Ronde van Algarve tot Parijs Tours?
Uiteindelijk is het zoals bij Vive Le Velo. Het wordt gemaakt voor het brede publiek waardoor een wielerfan er niks aan heeft.

Ik vreesde al dat het niet zo goed zou zijn maar vergeleken worden met Vive Le Velo dan is het echt wel een drama :oi22: .
 
Wat ik vooral frappant vond was in aflevering twee dat er precies wat zever is tussen Van Aert en Vingegaard omdat de eerste niet wachtte naar Calais.

Ook werd het zo in beeld gebracht of Pogacar liet Stuyven winnen in Wallers. Terwijl echt wel Simon Clarke won en Taco Van Der Hoorn en BO Hagen geklopt werden. Dat verdiende ook wel in beeld gebracht te worden, want dat was net zo heroïsch.

Ook de gefaalde start van EF. Maar in Wallers wel 4 en 5de met Powless en Cort.

Die overhyped fransoos zijnde Steve Chainel irriteert mij ook wel.
 
Wat ik vooral frappant vond was in aflevering twee dat er precies wat zever is tussen Van Aert en Vingegaard omdat de eerste niet wachtte naar Calais.
Dat is ondertussen ook al uitgekomen dat die beelden van Vingegaard van later in de Tour zijn. En die dus gewoon bij die etappe van van aert geplakt zijn.
 
Ik vind het wel leuk om te kijken. Inderdaad bij Netflix weet je dat het sensatie gericht is, maar zitten toch leuke beelden bij.
Veel zever ook, maar ach.
Pogacar tegen Van Aert na Calais: It’s good you dropped your guys also :laugh: Leuk om terug te zien
 
Ik had gehoopt in de Netflix serie ook wat te leren over hun training en voeding, maar dat kwam eigenlijk niet zo aan bod? Het was wel mooi gemaakt met verbluffende beelden hier en daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik blijf alvast stevig op mijn honger zitten.
De eerste twee afleveringen waren nog voldoende om het op te bouwen, maar het is veel van hetzelfde en weinig interessant.
Veel sensatie, weinig boeiend.
 
Terug
Bovenaan