Wie oh wie heeft het gedaan in See How They Run?

Een paar jaar terug (twee en een half, maar het lijkt zowel langer als korter) was Knives Out een enorm succes. Een detectiveverhaal in de klassieke stijl met een horde personages die allemaal wel iets geheim hielden en de detective die uiteindelijk het kluwen kon ontwarren. Er komt dan ook een vervolg! Maar … daarover gaat het hier niet! Er is behoorlijk wat materiaal beschikbaar voor wie liefhebber is van een klassiek mysterie en zelf vind ik dat het jammerlijk weinig gebruikt wordt. Voor elke Poirot zijn er zeker twintig andere verhalen die schitterend op het scherm zouden spelen. Daarom dat ik ook heel enthousiast werd toen ik de trailer zag langskomen voor See How They Run.

Begonnen als toneelstuk geschreven door Philip King, is See How They Run een detective verhaal slash comedy of errors. Een Amerikaanse producer wil een toneelstuk uit de West End van Londen verfilmen maar - verdorie toch - leden van de cast overlijden in verdachte omstandigheden. Enter Inspecteur Stoppard en zijn hulpje agente Stalker. Alleen al de aanwezigheid van Sam Rockwell als Stoppard is voor mij alle reden om de film te zien en namen als Saoirse Ronan, Ruth Wilson, Reece Shearsmith en David Oyelowo geven alleen maar meer goesting. De film via komt via Searchlight Pictures op 30 september van dit jaar in de zalen.

 
Terug
Bovenaan