Wat me al jarenlang stoort bij postnl is dat die koeriers telkens ze iets afleveren mijn ID vragen terwijl ze weten dat het pakket voor mij bestemd is op mijn adres duh ze hebben mijn gegevens! Bij mijn weten mag in Belgie enkel de politie en overheidsinstanties en banken je ID vragen/zien. Een privebedrijf zoals postnl mag dat absoluut niet! Bpost heeft me zoiets nooit gevraagd noch DPD noch DHL behalve als het een aangetekende zending is of iets van de rechtbank.
Hoe komt het dat postnl zoiets durft te doen en er nog mee weg komt? Die koeriers weigeren om het pakket te overhandigen als je je ID ni laat zien en dat is niet enkel verkeerd maar is zwaar onwettelijk. Telkens een koerier moeilijk begint te doen zeg ik jij bent de politie niet en wat je nu vraagt is onwettelijk en strafbaar en ik maak me kwaad en dan overhandigt hij het met tegenzin lol.
Bij het afhalen van een pakket is enkel je bestelbon en track&trace of email met alle gegevens er in of factuur voldoende. Je laat aan hen alle bewijzen zien en dan nog vragen ze je ID! Als je dat afhaalt bij een postkantoor dan kan ik dat ergens nog wel begrijpen maar niet bij krantenwinkels of supermarkten! Ze behoren niet tot de politie of overheidsinstanties. Het zijn prive handelaars.
Ik heb meermaals klacht ingediend bij postnl waaronder onlangs vorige vrijdag en die madame aan de lijn gaf als excuus de afzender vraagt aan ons om je ID te tonen blabla ik zeg das bs da kan ni want nergens op zijn site staat dat vermeld en het is geen aangetekende of verzekerde zending of whatever maar gewone zending. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat Belgie niet Nederland is en hier enkel de politie en overheidsinstanties je ID mag zien en dat wat postnl een privebedrijf doet illegaal en strafbaar is en ze zei ik ben niet gekend met de belgische wetgeving lol. Het ironische is dat ik naar de belgische klantendienst van postnl heb gebeld en je verwacht dat er belgen werken maar surprise het zijn allemaal hollanders. Maw de belgische nr word naar de nederlandse klantenservice overgeschakeld.
Zelfs in hun track&trace mails staat er altijd dit:
Voor ontvangst van je pakket vragen we om een geldig legitimatiebewijs te laten zien.
Zij mogen dat niet vragen punt.
Ze hebben al mijn gegevens ze weten wie ik ben en ze weten dat het adres juist is. Waarom moeten ze perse mijn ID zien? Welke geldige legale reden hebben ze om dat te kunnen vragen?
Kan ik dit aanvechten bij de rechtbank? Want dit gedrag moet stoppen. De CEO van postnl moet aangepakt worden en iemand moet hem een lesje leren dat hij niet alles kan doen wat hij wilt en dat hij niet de overheid is.
Hoe komt het dat postnl zoiets durft te doen en er nog mee weg komt? Die koeriers weigeren om het pakket te overhandigen als je je ID ni laat zien en dat is niet enkel verkeerd maar is zwaar onwettelijk. Telkens een koerier moeilijk begint te doen zeg ik jij bent de politie niet en wat je nu vraagt is onwettelijk en strafbaar en ik maak me kwaad en dan overhandigt hij het met tegenzin lol.
Bij het afhalen van een pakket is enkel je bestelbon en track&trace of email met alle gegevens er in of factuur voldoende. Je laat aan hen alle bewijzen zien en dan nog vragen ze je ID! Als je dat afhaalt bij een postkantoor dan kan ik dat ergens nog wel begrijpen maar niet bij krantenwinkels of supermarkten! Ze behoren niet tot de politie of overheidsinstanties. Het zijn prive handelaars.
Ik heb meermaals klacht ingediend bij postnl waaronder onlangs vorige vrijdag en die madame aan de lijn gaf als excuus de afzender vraagt aan ons om je ID te tonen blabla ik zeg das bs da kan ni want nergens op zijn site staat dat vermeld en het is geen aangetekende of verzekerde zending of whatever maar gewone zending. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat Belgie niet Nederland is en hier enkel de politie en overheidsinstanties je ID mag zien en dat wat postnl een privebedrijf doet illegaal en strafbaar is en ze zei ik ben niet gekend met de belgische wetgeving lol. Het ironische is dat ik naar de belgische klantendienst van postnl heb gebeld en je verwacht dat er belgen werken maar surprise het zijn allemaal hollanders. Maw de belgische nr word naar de nederlandse klantenservice overgeschakeld.
Zelfs in hun track&trace mails staat er altijd dit:
Voor ontvangst van je pakket vragen we om een geldig legitimatiebewijs te laten zien.
Zij mogen dat niet vragen punt.
Ze hebben al mijn gegevens ze weten wie ik ben en ze weten dat het adres juist is. Waarom moeten ze perse mijn ID zien? Welke geldige legale reden hebben ze om dat te kunnen vragen?
Kan ik dit aanvechten bij de rechtbank? Want dit gedrag moet stoppen. De CEO van postnl moet aangepakt worden en iemand moet hem een lesje leren dat hij niet alles kan doen wat hij wilt en dat hij niet de overheid is.