Werkwijze mondeling examen unief

Als ik het goed begrijp, is de grootste bezorgdheid dat de prof enkel de antwoorden heeft genoteerd maar niet de vragen? Maar is de kans niet groot dat hij/zij aan de hand de antwoorden kan bepalen welke set van vragen het was?
De grote bezorgdheid was "waar is het misgelopen?"

Is het misgelopen omdat je de vragen niet goed begrepen hebt
Heb je je antwoorden onvoldoende gemotiveerd
Of verkeerd de bal misgeslagen en niks begrepen van de cursus

Als er dan geen link vraag - antwoord op papier staat dan kan je beginnen raden.

Intussen wel (in mijn ogen enorm hautain) antwoord van de prof gekregen ivm de gevraagde feedback dus volgende week kan ik meer posten šŸ˜Š
 
Oh, maar dat kan ik perfect begrijpen, hoor. Mijn vriendin is nog een veel grotere kletskous dan mij (de term tetterwijf is de nagel op kop), maar slaagt er bij mondelinge examens ook vaak niet in om haar verhaaltje deftig te doen. Geen idee, maar speelt gender/geslacht ook geen rol? Mannen blijken, als het er echt op aan komt, verbaal toch minder onzeker. Mannen hebben sneller die attitude van hallo hier ben ik, en voor de rest je m'en fous. Ik toch.

Ik heb het dan weer relatief moeilijk met schriftelijke examens, zeker als het van die grote open vragen zijn. Ik schrijf eigenlijk zoals ik spreek: heel uitbundig en niet beknopt. Heb heel vaak voorgehad dat de beschikbare 'schrijfruimte' op was en ik eigenlijk nog niks zinnigs had geschreven.
In een ideale wereld zou iedereen moeten kunnen kiezen tussen een mondeling of schriftelijk examen. Maar ja, dat is natuurlijk totaal niet werkbaar.
Schriftelijke examens zijn over het algemeen wel eerlijker/'neutraler', dus ik kan het wel begrijpen dat die steeds vaker de voorkeur krijgen.
xd
 
De grote bezorgdheid was "waar is het misgelopen?"

Is het misgelopen omdat je de vragen niet goed begrepen hebt
Heb je je antwoorden onvoldoende gemotiveerd
Of verkeerd de bal misgeslagen en niks begrepen van de cursus

Als er dan geen link vraag - antwoord op papier staat dan kan je beginnen raden.

Intussen wel (in mijn ogen enorm hautain) antwoord van de prof gekregen ivm de gevraagde feedback dus volgende week kan ik meer posten šŸ˜Š

Ikzelf heb geen mondelinge examens, enkel schriftelijk en/of permanente evaluatie want geef enkel les in 1e bach.

De bezorgdheid "waar is het misgelopen" is vrij normaal als je een 9 krijgt en zelf meer verwacht had. Uit de openingspost kan ik dat wel niet opmaken. Het is niet omdat de andere resultaten 17, 15 en 13 waren dat dit resultaat in dezelfde lijn moet liggen.

Komt de 9 echt compleet onverwacht => feedback vragen en prof zal wel moeten/kunnen motiveren waarom de 9 gerechtvaardigd is.

De werkwijze die vermeld werd lijkt me wel normaal te zijn (eigen ervaring als student vroeger en aanpak van collega's met mondelinge examens nu). Ik vermoed wel dat de prof a.h.v. de notities (antwoorden) weet welke vraag de student moest beantwoorden.

Wel benieuwd naar het antwoord van de prof :)

Op het examen zelf (of dat nu schriftelijk of mondeling is) mag je uiteraard nooit zeggen dat de student geslaagd / niet geslaagd is. De examencommissie moet de resultaten (of gewoon nog maar pass/fail) eerst bevestigen om juridische problemen te voorkomen.
 
Misschien ben ik de uitzondering, maar ik vond mondelinge examens altijd de leukste. Waarschijnlijk omdat ik schrijven echt haat.
Ik had die ook het liefst denk niet dat ik er ooit op gebuisd was, was vaak bijna plezant. En ik hou eigenlijk wel nog best van schrijven maar bon ik was wrsch (ook) de uitzondering multiple choice had ik ook veel liever dan open vragen.
 
Ikzelf heb geen mondelinge examens, enkel schriftelijk en/of permanente evaluatie want geef enkel les in 1e bach.

De bezorgdheid "waar is het misgelopen" is vrij normaal als je een 9 krijgt en zelf meer verwacht had. Uit de openingspost kan ik dat wel niet opmaken. Het is niet omdat de andere resultaten 17, 15 en 13 waren dat dit resultaat in dezelfde lijn moet liggen.

Komt de 9 echt compleet onverwacht => feedback vragen en prof zal wel moeten/kunnen motiveren waarom de 9 gerechtvaardigd is.

De werkwijze die vermeld werd lijkt me wel normaal te zijn (eigen ervaring als student vroeger en aanpak van collega's met mondelinge examens nu). Ik vermoed wel dat de prof a.h.v. de notities (antwoorden) weet welke vraag de student moest beantwoorden.

Wel benieuwd naar het antwoord van de prof :)

Op het examen zelf (of dat nu schriftelijk of mondeling is) mag je uiteraard nooit zeggen dat de student geslaagd / niet geslaagd is. De examencommissie moet de resultaten (of gewoon nog maar pass/fail) eerst bevestigen om juridische problemen te voorkomen.
De verwachting was inderdaad dat het examen goed was verlopen (de punten had ik erbij vermeld om te verduidelijken dat ze het wel kunnen inschatten)
Alleen dacht de collega dus dat dit zijn beste examen was terwijl hij ook een 17 had op een ander en op dit een 9.

Andere examens is telkens gezegd dat ze geslaagd waren, 1 prof heeft zelfs nog de punten opgezocht van de oefenrechtbank die als taak mee telde om te verifiƫren dat het totaal ook geslaagd was (uiteraard nooit exacte punten gezegd, maar wel "geslaagd") - behalve deze dus van de fail die niets zei toen er achter gevraagd is

Er komt ook geen examencommissie aan te pas (volgens mij) in hun geval.
Ze werken als fulltime ambtenaar en moeten gewoon 4 master vakken volgen (en slagen) van 6 studiepunten voor bevordering.
 
Terug
Bovenaan