Silence
Well-known member
Ik ben zelf geen unief student (geweest) dus misschien dat hier iemand mij opheldering kan geven over de werkwijze van de examens.
Vriendin van mij en een collega zijn als werkstudent een traject begonnen op een Belgische unief.
Haar resultaten waren goed tot zeer goed deze periode: 17 - 15 - 13
Eén van de vakken hebben ze echter alletwee een 9 gekregen.
Nu de vraag: de werkwijze op dit examen was anders dan bij de andere (mondeling examen)
Voor:
- Je kreeg 3 papieren voor je met elk 1 examen vraag op
- Je mag hier niet op noteren
- Je krijgt een kladpapier om je voorbereiding op te noteren maar hier staan geen vragen op
Tijdens:
- De titularis neemt notitie van je antwoorden op de vragen op een blanco blad, ook hier staan de vragen niet op.
- Er worden enkele mondelinge bijvragen gesteld, van je antwoorden neemt men notitie, van de vragen niet.
Na:
- Je kladpapier met voorbereiding gaat de vuilbak in voor vernietiging.
- De bladen met de vragen gaan terug op de hoop voor de volgende groep.
Is dit een normale werkwijze? Bij andere examen is er telkens een vraag - antwoord notering op de blz van de titularis.
Er is nu gevraagd naar inzage + feedback van het examen/resultaat, maar de inzage gaat uiteraard beperkt zijn tot notitie van de titularis en dan nog zonder vragen.
Beide hadden ze het gevoel dat het examen zeer goed was verlopen.
(Wel hebben ze beide op het examen gevraagd of ze geslaagd waren of niet zodat ze dit zsm aan het werk konden doorgeven - werd niet op geantwoord en je getuigd niet van interesse in het vak/leerstof natuurlijk)
Maar omdat beide die manier van examen afnemen nog niet hadden meegemaakt dacht ik hier eens te informeren
Klinkt natuurlijk als studenten die nie tevreden zijn met hun uitslag en het dan op de prof willen steken, maar het gaat om serieuze personen van boven de 30 en 40 die wel wat materie kunnen verwerken.
Vriendin van mij en een collega zijn als werkstudent een traject begonnen op een Belgische unief.
Haar resultaten waren goed tot zeer goed deze periode: 17 - 15 - 13
Eén van de vakken hebben ze echter alletwee een 9 gekregen.
Nu de vraag: de werkwijze op dit examen was anders dan bij de andere (mondeling examen)
Voor:
- Je kreeg 3 papieren voor je met elk 1 examen vraag op
- Je mag hier niet op noteren
- Je krijgt een kladpapier om je voorbereiding op te noteren maar hier staan geen vragen op
Tijdens:
- De titularis neemt notitie van je antwoorden op de vragen op een blanco blad, ook hier staan de vragen niet op.
- Er worden enkele mondelinge bijvragen gesteld, van je antwoorden neemt men notitie, van de vragen niet.
Na:
- Je kladpapier met voorbereiding gaat de vuilbak in voor vernietiging.
- De bladen met de vragen gaan terug op de hoop voor de volgende groep.
Is dit een normale werkwijze? Bij andere examen is er telkens een vraag - antwoord notering op de blz van de titularis.
Er is nu gevraagd naar inzage + feedback van het examen/resultaat, maar de inzage gaat uiteraard beperkt zijn tot notitie van de titularis en dan nog zonder vragen.
Beide hadden ze het gevoel dat het examen zeer goed was verlopen.
(Wel hebben ze beide op het examen gevraagd of ze geslaagd waren of niet zodat ze dit zsm aan het werk konden doorgeven - werd niet op geantwoord en je getuigd niet van interesse in het vak/leerstof natuurlijk)
Maar omdat beide die manier van examen afnemen nog niet hadden meegemaakt dacht ik hier eens te informeren
Klinkt natuurlijk als studenten die nie tevreden zijn met hun uitslag en het dan op de prof willen steken, maar het gaat om serieuze personen van boven de 30 en 40 die wel wat materie kunnen verwerken.