Werkgever wil mij ontslaan in mijn ziektverlof

Ja ik heb redelijk wat overuren gedaan: in het contract staat er 40 uur, maar ik deed per week gemiddeld 50.
Hij zei dat overuren niet bestonden en dat je moest zorgen dat er geen gemaakt werden. Maar als je dan op tijd vertrok kreeg je passief agressieve opmerkingen en scheve blikken, en de dag nadien zagen dat het project afmoet en druk uitoefenen.
 
Ik rijd met mijn camionette naar huis , maar dit is idd geen bedrijfswagen. Mijn werkgever pusht dit zelf een beetje omdat zijn hangaar vol staat met privé wagens. Buiten eens grote boodschappen doen of naar het containerpark gaan ben je daar niks mee. Het is niet dat je daarmee op familie-uitstap kan gaan. Ik zou ook perfect te voet of met de fiets kunnen gaan.

Als we ziek zijn komen ze de camionette halen, bij mij staat die op privé grond wat wel een ambetant gevoel geeft van extreem gecontroleerd worden. Aanbellen zouden ze nooit doen.


In 2018 zat ik echter in een gelijkazr
 
Ik rijd met mijn camionette naar huis , maar dit is idd geen bedrijfswagen. Mijn werkgever pusht dit zelf een beetje omdat zijn hangaar vol staat met privé wagens. Buiten eens grote boodschappen doen of naar het containerpark gaan ben je daar niks mee. Het is niet dat je daarmee op familie-uitstap kan gaan. Ik zou ook perfect te voet of met de fiets kunnen gaan.

Als we ziek zijn komen ze de camionette halen, bij mij staat die op privé grond wat wel een ambetant gevoel geeft van extreem gecontroleerd worden. Aanbellen zouden ze nooit doen.
Waarom zet je die dan niet gewoon bij de werkgever neer ?
 
Ja ik heb redelijk wat overuren gedaan: in het contract staat er 40 uur, maar ik deed per week gemiddeld 50.
Hij zei dat overuren niet bestonden en dat je moest zorgen dat er geen gemaakt werden. Maar als je dan op tijd vertrok kreeg je passief agressieve opmerkingen en scheve blikken, en de dag nadien zagen dat het project afmoet en druk uitoefenen.
Is zowat het geval in elk bedrijf waar ik al gewerkt heb, lijkt me niets abnormaals. En die overuren vallen nog mee, in mijn eerste maanden zat ik aan 3x zoveel overuren (nooit een cent van gezien en verwacht ik ook niet).
 
Is zowat het geval in elk bedrijf waar ik al gewerkt heb, lijkt me niets abnormaals. En die overuren vallen nog mee, in mijn eerste maanden zat ik aan 3x zoveel overuren (nooit een cent van gezien en verwacht ik ook niet).
Het wil niet zeggen dat het gedaan wordt, dat het wettelijk is en dat het mag. En tot nu heb ik bij bedrijven gewerkt waar overuren verwacht werden, maar die kon je gewoon recupereren of werden uitbetaald. idem bij kennissen en familie.

Stel eens de omgekeerde vraag: als jij systematisch elke week 30 uren klopt ipv 40, dan ga je ook al snel mogen vertrekken.
Flexibiliteit werkt in twee richtingen. Ok, als je een kaderfunctie of dergelijks hebt is dat een ander verhaal.
 
Uit je post blijkt duidelijk dat er al wat dingen gebeurd zijn die de relatie verzuurd hebben. Mijn ervaring leert me dat hier sowieso geen winnaars uit komen en dat er voor jou persoonlijk niet veel winst meer te behalen valt. Ik zou dan ook liefst zo snel mogelijk al het negatieve achter me laten en de 'vechtscheiding' proberen te vermijden.
Er zijn 2 verschillende zaken, hé:
- Nu nog de situatie proberen te "redden" en het ontslag terug te draaien ofzo of je werkgever in diskrediet te brengen, dat is verloren moeite. Je zal daarmee enkel meer frustratie opleveren of méér discussie met je werkgever.
- De afhandeling van het ontslag op zich, daar is wél nog héél wat aan te doen. Op basis van de info die ik via e-mail kreeg, zal de werkgever het moeilijk hebben om aan te tonen dat hij ontslagen is NIET wegens de ziekte. Dit kan je extern laten afhandelen en gezien het bedrag zal dat waarschijnlijk wel nuttig zijn om te doen. Verder hoef je je daar zelf dan niet meer mee bezig te houden.
 
Ik rijd met mijn camionette naar huis , maar dit is idd geen bedrijfswagen.
En toch kan het een bedrijfswagen zijn als je van thuis naar de koer/het bedrijf rijdt. De vraag zal zijn hoe je dit doet.

Sowieso zal je voor een lichte vracht geen klassiek systeem van VAA hebben, maar moet je het werkelijke voordeel betalen.

Ik rijd met mijn camionette naar huis , maar dit is idd geen bedrijfswagen. Mijn werkgever pusht dit zelf een beetje omdat zijn hangaar vol staat met privé wagens. Buiten eens grote boodschappen doen of naar het containerpark gaan ben je daar niks mee.
In het laatste geval is dat natuurlijk wél een privé-voordeel.
 
En toch kan het een bedrijfswagen zijn als je van thuis naar de koer/het bedrijf rijdt. De vraag zal zijn hoe je dit doet.

Sowieso zal je voor een lichte vracht geen klassiek systeem van VAA hebben, maar moet je het werkelijke voordeel betalen.

In het laatste geval is dat natuurlijk wél een privé-voordeel.
Ik zet den oudste af op school en dan rijdt ik naar den hangaar, alles binnen straal 800 meter. Het werkelijk voordeel is moeilijk te bepalen, maar als ik morgen naar ikea wil kan ik dat ook doen. Dan zend ik gewoon een berichtje met vraag om toestemming en dan zal hij antwoorden ok. Het is nog niet allemaal zo slecht bij een "klein baasje".
 
Terug
Bovenaan